×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به قل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، به نقل از وب سایت سازمان مطالعات زمین شناسی آمریکا USGS میزان تولید جهانی نیکل با رشد ۳۰۰هزار تنی از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن در سال ۲۰۱۸ میلادی به ۲ میلیون ۷۰۰ هزار تن در سال گذشته میلادی افزایش یافت. طی این مدت، اندونزی میزان تولید این ماده معدنی را از ۶۰۶ هزار تن در سال ۲۰۱۸ میلادی به ۸۰۰ هزار تن در سال ۲۰۱۹ افزایش داد و توانست همچنان در صدر تولیدکنندگان جهان قرار گیرد.

همچنین فیلیپین به عنوان دومین تولیدکننده این ماده معدنی توانست ۴۲۰ هزار تن نیکل تولید کند. این رقم در سال ۲۰۱۸ میلادی ۳۴۵هزار تن اعلام شده است. طی سال ۲۰۱۹ میلادی، روسیه با تولید ۲۷۰ هزار تن و نیوکالدونیا با تولید ۲۲۰ هزارتن به ترتیب سومین و چهارمین تولیدکنندگان برتر نیکل جهان بودند.

در مدت یادشده، استرالیا و کانادا هریک با تولید ۱۸۰ هزار تن نیکل توانستند در رتبه پنجم تولید این ماده معدنی در جهان قرار گیرند.

میزان ذخایر جهانی نیکل در سال ۲۰۱۹ میلادی ۸۹ میلیون تن اعلام شده است. اندونزی با ۲۱ میلیون تن و استرالیا با ۲۰ میلیون تن بیشترین میزان ذخایر این ماده معدنی را در اختیار دارند.پس از آن، برزیل با ۱۱ میلیون تن در جایگاه سوم ذخایر نیکل جهان جای دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.