×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
توضیحات سازمان آموزش و پرورش استثنایی پیرامون یک گزارش

پیرامون انتشار گزارشی با عنوان «حکایت ناتمام حقوق معلمان و قوانین بر زمین مانده/ اجرا نشدن سهمیه ۳ درصدی استخدام/ پای درد دل‌های معلولانی که حقوق آن‌ها ضایع شده» سازمان آموزش و پرورش استثنایی وزارت آموزش و پرورش توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایلنا، متن توضیحات که به امضای «فریبرز احمدی» رییس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی این سازمان به شرح زیر است:

این سازمان به عنوان متولی امور آموزشی، پرورشی و توانبخشی دانش آموزان استثنایی، تمام تلاش خود را برای اشتغال این عزیزان بعد از فراغت به کار گرفته و رویکرد آموزش حرفه‌ای را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است. اجرای قانون جامع حقوق معلولان مصوب مجلس محترم شورای اسلامی در همه مفاد و بندهای آن از جمله اختصاص ۳ درصد از مجوزهای استخدامی به افراد دارای معلولیت واجد شرایط نیز مورد تاکید این سازمان بوده و همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی و غیردولتی باید اهتمام جدی در این زمینه داشته باشند تا فرصت‌های برابر برای افراد دارای معلولیت در جامعه فراهم شده و این عزیزان بتوانند مبتنی بر توانمندی‌های خود به جامعه خدمت کنند. 

بر اساسا مصوبه شمار ۴۳۳/۱۳. ط به تاریخ ۱۳۷۹.۱۲. ۱۵ شورای عالی اداری با اختیارات قانونی مندرج در جز، ب (ب) ماده ۱ قانون برنامه توسعه و نیز اجرای بند «د» و… ماده (۲) قانون مذکور، از تاریخ ۸۱.۱. ۱ ادارات آموزش و پرورش استثنایی در ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها تجمیع و از تاریخ مذکور به بعد کلیه امور اداری، مالی، بازنشستگی و از جمله امور است خد امی ادارات آموزش و پروش استثنایی استان‌ها به صورت متمرکز از طریق مرکز برنامه ریزی نیروی انسانی و امور اداری وزارت متبوع و ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها انجام می‌گیرد، لذا خواهشمند است موضوع اعمال ۳ درصد سهمیه معلولان را از طریق مرکز مذکور، پیگیری شود. این سازمان در حدود وظایف و اختیارات خود آماده هر گونه همکاری در اجرای بهینه قانون جامع حقوق معلولان می‌باشد. خواهشمند است دستور فرمایید طبق قانون مطبوعات و رسانه‌ها به درج جوابیه این مرکز در همان صفحه و با همان قلم، اقدام لازم صورت گیرد. 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.