×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، یزدان سیف در سفر به استان سیستان و بلوچستان به همراه سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برای افتتاح چند طرح مربوط به پار های علم و فناوری شرکت کرد و در حاشیه این مراسم گفت: در فاز اولیه این کار، ۱۵ هزار متر از این فضا در اختیار گرفته شده و امروز شاهد فعالیت یکی از پارک های فناوری هستیم و همانطور که مشاهده شد استقبال خوبی از سوی دانشجویان استان سیستان و بلوچستان در این پارک فراهم شده است.سیف افزود: امیدوارم پارک‌‌های فناوری در ایجاد اشتغال، ارتقای سطح فناوری های کسب و کار نوین در استان سیستان و بلوچستان و سراسر کشور موثر واقع شوند. 

احداث مجتمع بزرگ ذخیره‌سازی کالاهای اساسی کلید خورد

در سفر آقای سیف، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت طرح ایجاد بزرگترین مجموعه ذخیره ای کالاهای اساسی نیز آغاز شد. 

 معاون برنامه‌ریزی شرکت بازرگانی دولتی ایران در این خصوص  گفت: وجود جمعیت ۳ میلیونی در استان  سیستان‌و بلوچستان و قرار گرفتن این استان به عنوان یکی از مبادی اصلی واردات کالاهای اساسی،  تأسیس مجتمع ذخیره‌ای ضرور ساخته است که با حضور مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، استارت تأسیس یکی از بزرگ‎ترین مجتمع‌های ذخیره‌سازی کالاهای اساسی زده شد.

قدرت حیدری افزود: با تعامل استانداری سیستان و بلوچستان زمینی مساحت ۵۰ هکتار در حاشیه شهر برای احداث مجتمع بزرگ ذخیره‌سازی شامل ۴ باب انبار نگهداری کالاهای اساسی و انبار مکانیزه ذخیره‌ای ۲۰ هزار تنی و سردخانه ۵۰ هزار تنی در دستور کار گرفته تا ظرفیت خوبی برای نگهداری کالاهای شکر و برنج در استان ایجاد شود.

وی یادآور شد: پیش بینی شده تا سال ۱۴۰۰ بخشی از این مجتمع به بهره‌برداری برسد تا واردات کالاها از این استان در شرایط مطلوب به خود بگیرد که ظرف ۲ هفته آینده نشست استاندار سیستان وبلوچستان با مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران برای پیگیری امور جاری تاسیس این مجتمع در تهران برگزار خواهد شد.

حیدری گفت: پروپوزال‌ها برای تأسیس این مجتمع از سوی دفتر فنی و مهندسی شرکت بازرگانی دولتی ایران تهیه شده است تا در آینده این مجتمع که در کنار ریل احداث خواهد شد یکی از پروزه‌های خوب اقتصادی در کشور نام بگیرد.

 بر اساس این گزارش، یزدان سیف به همراه معاون برنامه‌ریزی و مدیرکل دفتر فنی مهندسی شرکت بازرگانی دولتی ایران از مجتمع انباری کالاهای اساسی و  همچنین از وضعیت ذخیره‌سازی گندم در سیستان‌وبلوچستان بازدید و در نشست صمیمانه‌ با مدیران کارخانجات آردسازی استان شرکت کرد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در نشست با تولیدکنندگان آرد و مدیران کارخانجات با اشاره به وجود ظرفیت‌های استان برای صادرات آرد بر ورود موقت گندم و تولید و صادرات برای ارزش آفرینی و ایجاد اشتغال با بالا بردن ظرفیت تولید تأکید کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.