×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

عضو هیأت مدیره و رئیس کمیته جبران خدمات کارکنان و تطبیق مقررات بیمه ایران گفت: توسعه شایستگی های منابع انسانی در گرو تحول آفرینی در حوزه عملیات بیمه گری است.

“علیرضا مقدسی” روز دوشنبه ضمن تبریک ایام اله دهه مبارک فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در گفت و گو با روابط عمومی بیمه ایران ضمن تبیین فعالیت ها و عملکرد کمیته جبران خدمات کارکنان و تطبیق مقررات شرکت سهامی بیمه ایران افزود: رویکرد و سیاست های اتخاذ شده در هیأت مدیره شرکت سهامی بیمه ایران بنگاه داری است و به عنوان تنها بازوی دولت در عرصه عملیات بیمه گری، نقش آفرینی می کند.
وی خاطر نشان کرد: ایجاد تعادل و انتقال احساس امنیت و آرامش به جامعه در مسیر اصلاح ساختار ها و ساماندهی امور خرد و کلان بویژه در توسعه شایستگی های سرمایه انسانی بنا نهاده شده که این مهم در دستور کار مدیران ارشد شرکت قرار گرفته است.
عضو هیات مدیره بیمه ایران در ادامه تصریح کرد: مطابق با آیین نامه شماره ۹۳ شورای عالی بیمه و جاری سازی الگو های حاکمیت شرکتی، ضمن تقویت و بازنگری در شیوه های عملیاتی و نقش آفرینی کمیته های مرتبط با آن، جلسات تخصصی کمیته جبران خدمات کارکنان و تطبیق مقررات با رویکرد شناسایی راهکار های اصلاحی برگزار شده است.
مقدسی، تقویت مولفه های انگیزشی کارکنان و حفظ و ارتقاء نشاط حرفه ای، تدوین سیاست های مرتبط با ارتقاء شغلی کارکنان، انتقال الگوهای موثر در برنامه های جبران خدمات کارکنان با بهره گیری از ظرفیت های قانونی و مقررات جاری را از دیگر موارد مطرح و پیشنهادی به هیات مدیره شرکت عنوان کرد.
وی با بیان اینکه پیشنهادات کارشناسی شده در حوزه منابع انسانی با رویکرد اصلاح فرآیند ها و اجرای الگو های موثر در جبران خدمات کارکنان و منابع انسانی شاغل، بازنشستگان و مستمری بگیران شرکت در اولویت و برنامه های کمیته قرار دارد، یادآورشد : تا کنون موضوعات و محور های مهمی در جلسات تخصصی کمیته مطرح شده و مواردی هم به دلیل اهمیت موضوع و مهیا بودن بستر اجرایی آن با هماهنگی و پیگیری هیأت مدیره پیاده سازی گردیده است.
مقدسی با اشاره به نقش مشاوره ای کمیته ها به هیأت مدیره مطابق با رسالت تعریف شده در آیین نامه حاکمیت شرکتی گفت: در اولین گام با بهره گیری از ظرفیت های کارشناسی در حوزه سرمایه انسانی، تدوین سند راهبردی منابع انسانی شرکت در دستور کار قرار گرفت و مطالعات تخصصی در این بخش انجام شده که امید است با تلاش برنامه ریزی شده به اهداف مورد نظر شرکت در اعتلای بهره وری دست یابیم.
عضو هیأت مدیره و رئیس کمیته جبران خدمات کارکنان و تطبیق مقررات بیمه ایران ضمن اشاره به برنامه ها و مصوبات این کمیته خاطرنشان کرد: تدوین شیوه نامه پرداخت های مناسبتی و رفاهی بازنشستگان نیرو های قراردادی، تصویب پرداخت حق مسکن کارکنان، کمک هزینه خرید البسه اداری نیرو های شاغل، اصلاح و تغییر فرمت احکام کارگزینی کارکنان، شیوه نامه و تصویب وام کارکنان، شارژ کیف پول رفاهی بازنشستگان قراردادی و مستمری بگیران سایر صندوق ها از مهترین مصوبات این کمیته بوده است.
این مسئول ، افزایش سقف سنی و سرمایه فوت بیمه عمر گروهی همسر، فرزندان، والدین کارکنان، اعمال افزایش پرداخت فوق العاده ویژه کارکنان، تشکیل و ثبت نام تعاونی مسکن کارکنان، تدوین نظام نامه و تشکیل صندوق بازنشستگی شرکت، تصویب پرداخت بند الف فوق العاده حمایت قضایی، پیگیری موضوع تبدیل وضعیت ایثارگران ( که در حال طی فرآیند می باشد)، تهیه منشور کمیته جبران خدمات، تغییر پست و اصلاحات تنزل طبقه شغلی، تهیه منشور اخلاق حرفه ای کارکنان، تدوین تقویم رفاهی، برنامه ریزی برای فعالیت های ورزشی و… را از دیگر طرح ها و برنامه های مصوب کمیته مورد اشاره عنوان کرد که طی یکسال اخیر اقدام و پیاده سازی گردیده است.
مقدسی در ادامه سخنان خود با قدردانی از اعضای پر تلاش کمیته، حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع، برنامه ریزی و بودجه، حقوقی و همچنین مشارکت فعال کانون بازنشستگان شرکت ابراز امیدواری کرد: با تلاش فراگیر و اراده جمعی و جدی ارکان شرکت و تقویت برنامه های تحول آفرین ضمن دستیابی به اهداف ترسیمی، رضایت مندی ذینفعان شرکت فراهم گردد.
وی تصریح کرد: توسعه فعالیت ها و عملیات بیمه گری از مسیر توسعه شایستگی های منابع انسانی در ابعاد وسیع شامل کارکنان، کارشناسان، مدیران، نمایندگان و شبکه فروش میسر بوده و در این راستا راهبرد های اساسی تدوین و در دستور کار هیأت مدیره شرکت می باشد. این مسئول یاد آورد شد: اداره کل منابع انسانی در راستای بهره برداری از ظرفیت های قانونی با هدف افزایش معیشت و رفاه کارکنان ضمن استقبال از ایده و نقطه نظرات همکاران حداکثر مساعی و تلاش خود را اعمال می نمایند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.