×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در مراسم افتتاح درمانگاه ملکی تأمین‌اجتماعی قوچان؛ با تأکید بر این‌که رویکرد این سازمان در دولت سیزدهم، توسعه خدمات به‌ویژه خدمات درمانی است؛ گفت: در زیر لوای پرچم جمهوری اسلامی، مسیر حرکت ۴۵ ساله نظام، مسیر رشد و ترقی بوده و در بسیاری از حوزه‌ها ازجمله در حوزه حکمرانی تأمین‌اجتماعی توفیقات و دستاوردهای بسیار ارزشمندی داشته‌ایم. به لطف خداوند و با حمایت دولت سیزدهم و مجلس محترم و نیز مساعدت و همراهی وزیر محترم تعاون، کارو رفاه اجتماعی، از شرایط نگران‌کننده “آینده‌خواری” در قالب پیش‌خور کردن منابع و استقراض بی‌رویه و برجا گذاشتن بدهی کلان برای آیندگان، وارد مسیر “آینده‌سازی” شده‌ایم. با همه سختی‌ها و دشواری‌های موجود؛ آینده را روشن و امیدوارکننده می‌دانیم. برخلاف این که برخی در این سال‌ها بر طبل بحران‌سازی کوبیدند؛ خدمتگزاران مردم در سازمان تأمین‌اجتماعی در همین دو سال نشان دادند که نه تنها می‌توان بر مشکلات غلبه کرد بلکه حتی می‌توان خدمات را توسعه نیز داد.

براساس این گزارش، در مراسم افتتاح این مرکز درمانی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت روز جانباز و پاسدار و تقدیر از حضور پرشور مردم ایران اسلامی در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: پاسدار واقعی این انقلاب مردم هستند و سازمان‌ها و دستگاه‌های خدمت‌رسان مانند سازمان تأمین اجتماعی، وظیفه دارند بهترین خدمات را به این مردم ارائه کنند.

موسوی با تأکید بر اینکه رویکرد سازمان تأمین‌اجتماعی در دولت سیزدهم توسعه خدمات به‌ویژه خدمات درمانی است، در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه حکمرانی تأمین‌اجتماعی گفت: در زیر لوای پرچم جمهوری اسلامی، در تمام ۴۵ سال گذشته؛ مسیر حرکت نظام، مسیر رشد و ترقی بوده و در بسیاری از حوزه‌ها ازجمله در حوزه حکمرانی تأمین‌اجتماعی، توفیقات و دستاوردهای بسیار ارزشمندی داشته‌ایم.
وی سازوکار فعالیت سازمان تأمین‌اجتماعی را مبتنی بر مشارکت مردم در تأمین منابع و ارائه خدمات به ذی‌نفعان از محل منابع حاصل از مشارکت‌های آنان دانست و افزود: امنیت، آسایش و رفاه در حال و آینده، حاصل مشارکت بیمه‌شدگان و کارفرمایان در تأمین منابع نظام تأمین‌اجتماعی است. موهبت بیمه اجتماعی، بر وضعیت زندگی حال و آینده مردم بسیار اثرگذار است و در حال حاضر با وجود برخی مشکلات و نواقص، حدود ۸ میلیون نفر به‌عنوان بازنشسته و مستمری‌بگیر و افراد تحت تکفل آنان، از این موهبت بهره‌مند هستند و در مجموع بیش از ۴۶ میلیون نفر معادل ۵۳ درصد جمعیت کشور، از خدمات متنوع سازمان تأمین‌‎اجتماعی استفاده می‌کنند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین گفت: پوشش ۷۵ درصدی بیمه‌های اجتماعی در جمعیت ۸۶ میلیون نفری امروز کشور در حالی است که پیش از پیروزی انقلاب تنها ۲۰ درصد از جمعیت ۳۵ میلیون نفری آن مقطع تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی بودند. این دستاورد بسیار بزرگ انقلاب اسلامی در حوزه اجتماعی است که عموماً در هیاهوی بوق‌های رسانه‌ای معاند، مورد غفلت قرار می‌گیرد. البته براساس اصل ۲۹ قانون اساسی که اجرای کامل آن در سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ و امر شده است؛ همه مردم باید از موهبت بیمه اجتماعی و بیمه درمانی بهره‌مند شوند. خوشبختانه در بیمه‌های درمانی پوشش تقریباً صددرصدی مردم با طرح دولت سیزدهم و دستور آیت الله رئیسی، محقق شده و هر کس هم که تاکنون زیر پوشش بیمه درمان قرار نگرفته در اولین مراجعه به مراکز درمانی و روی تخت بیمارستان باید بیمه شود و هزینه بیمه افراد فاقد تمکن مالی را هم دولت متقبل شده است.
وی در مورد دستاوردهای دولت سیزدهم در سازمان تأمین‌اجتماعی نیز افزود: در سازمان تأمین‌اجتماعی در سال گذشته ۲۶ هزار کارگاه از طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای استفاده کردند و حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان بدهی بیمه‌ای کارفرمایان با هدف حمایت از تولید تقسیط شد. همچنین از ابتدای این دولت حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری پرداخت شده و ماهانه حدود ۱۷۰ هزار نفر مقرری بیکاری از سازمان تأمین‌اجتماعی دریافت می‌کنند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه این سازمان به موجب قوانین و مقررات موجود و در قیاس با سایر کشورها، در تنوع خدمات و نیز در سطح خدمات و مبالغ خدمات، بسیار سخاوتمندانه عمل می‌کند؛ گفت: توسعه خدمات در سازمان تأمین‌اجتماعی در دولت سیزدهم در حالی اتفاق افتاد که در ابتدای این دولت، سازمان تأمین‌اجتماعی میراث‌دار ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی ایجادشده از سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۴۰۰ بود و ماهانه نیز برای اجرای تعهدات و پرداخت مستمری بازنشستگان، حدود ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان کسری نقدینگی داشت.
وی افزود: در دولت سیزدهم نه‌تنها با حمایت دولت مردمی و مجلس انقلابی و تدابیر مدیریتی اتخاذ شده در سازمان تأمین‌اجتماعی، بدهی ۱۰۶ هزار میلیارد تومانی به نظام بانکی، از محل بازپرداخت بی‌سابقه مطالبات از سوی این دولت با رقم ۱۷۰ هزار میلیارد تومان، تسویه شده بلکه امروز ماهانه بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان تعهدات مختلف را بدون استقراض از نظام بانکی، تأمین مالی می‌کنیم و در کنار آن از توسعه خدمات نیز غافل نشده‌ایم.
موسوی همچنین گفت: در حالی که تعداد مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی پیش از انقلاب اسلامی تنها در حدود ۲۰ مرکز در کل کشور بود، امروز سازمان تأمین‌اجتماعی بالغ بر ۴۰۰ مرکز درمانی شامل ۸۰ بیمارستان چندتخصصی پیشرفته و مجهز دارد که برخی از این بیمارستان‌ها از مهم‌ترین و کیفی‌ترین بیمارستان‌های کشور هستند و توسعه خدمت در بخش درمان با شرایط قبل از انقلاب اصلاً قابل قیاس نیست. اینها اتفاقات بزرگی است که به برکت انقلاب و خون شهدا و تحت هدایت امامَین انقلاب، حاصل شده است. امروز در بخش درمان تأمین‌اجتماعی روزانه بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار خدمت سرپایی و بیش از ۱۳ هزار خدمت بستری به بیمه‌شدگان ارائه می شود که این خدمات در بخش درمان مستقیم که توسعه آن مورد مطالبه بازنشستگان و نیز اولویت ما در این دولت است، صددرصد رایگان است.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، افزود: در سازمان تأمین‌اجتماعی به لطف خداوند و با حمایت دولت سیزدهم و مجلس محترم و نیز مساعدت و همراهی وزیر محترم کار، از شرایط نگران‌کننده “آینده‌خواری” در قالب پیش‌خور کردن منابع و استقراض بی‌رویه برای اجرای تعهدات و برجا گذاشتن بدهی کلان برای آیندگان، وارد مسیر “آینده‌سازی” شده‌ایم و با همه سختی‌ها و دشواری‌های موجود؛ آینده را روشن و امیدوارکننده می‌دانیم. دولت سیزدهم و مدیران و کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی در این مدت اثبات کردند که هیچ مشکلی نیست که نتوان به مدد توکل بر خدا و تدابیر مدیریتی بر آن غلبه کرد. برخلاف این که برخی در این سال‌ها بر طبل بحران‌سازی کوبیدند؛ خدمتگزاران مردم در سازمان تأمین‌اجتماعی در همین دو سال نشان دادند که نه تنها می‌توان بر مشکلات غلبه کرد بلکه حتی می‌توان خدمات را توسعه نیز داد.
براساس این گزارش، در این مراسم علی آذری نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی و معاونان ایشان دغدغه زیادی برای توسعه خدمات دارند. در ایام اخیر، جلسات متعددی برای ساخت این پروژه ارزشمند و بزرگ با مدیرعامل سازمان و وزیر محترم داشتیم. این شهرستان به چنین پروژه‌ای نیاز داشت و امروز به فضل خدا شاهد افتتاح این پروژه هستیم. این پروژه اتفاق ارزشمندی است که جای شکرگذاری دارد.
نماینده مردم قوچان در مجلس افزود: همه در خاطر داریم که در دروان کرونا به خاطر نبود تجهیزات و امکانات درمانی بسیاری از عزیزانمان را از دست دادیم ولی امروز که این پروژه با زحمات همه دست‌اندرکاران انجام شده، افراد زیادی از این خدمات استفاده خواهند کرد.
وی افزود: این شهرستان ظرفیت‌ها و قابلیت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری اقتصادی دارد که امیدواریم مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی، سرمایه‌گذاری در این شهرستان را مد نظر قرار داده و بررسی کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین هراتی مطلق، امام جمعه شهرستان قوچان نیز گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی خدمات بسیار ارزشمندی در سراسر کشور ارائه می‌کند. امروز شاهد گشایش درمانگاه چندتخصصی شهرستان قوچان هستیم که یکی از دستاوردهای دولت قوی و مردمی سیزدهم است. این دولت در سراسر کشور زحمات زیادی کشیده و می‌کشد که جای تشکر زیادی دارد.
عباسعلی صفایی فرماندار شهرستان قوچان نیر در آیین افتتاح ساختمان جدید پلی‌کلینیک قوچان گفت: این پلی‌کلینیک پروژه چند تخصصی بسیار شاخص و ارزشمندی است که از امروز می‌تواند ارائه خدمات تخصصی را آغاز کند. وقتی برای پروژه‌ای روزشمار نصب می‌شود، نشان از آن دارد که همه اجزای آن پروژه در نظر گرفته شده است و خوشبختانه این پروژه هم طبق روزشمار پیش رفت و از افتخارات سازمان تأمین‌اجتماعی است که جای تشکر و تقدیر دارد.
وی افزود: مسیر قوچان جاده پرتردد و زیارتی حرم امام رضا (ع) از محور شمال است و ما افتخار پذیرایی از زائران و مسافران ایشان را داریم و افزایش ظرفیت‌های درمانی این شهرستان جان‌های بسیاری را نجات داده است.
علی رضازاده مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان خراسان رضوی نیز در آیین افتتاح ساختمان جدید پلی‌کلینیک قوچان گفت: خدا را شاکریم که در فاصله حدود چهار ماه از افتتاح درمانگاه تخصصی چناران در هفته دفاع مقدس، امروز افتخار پیدا کردیم که یکی دیگر از پروژه‌های بزرگ استان را افتتاح کنیم. یکی از ویژگی‌های پلی‌کلینیک قوچان این است که در این دولت آغاز شد و در زمان مقرر به پایان رسید و الان در مرحله افتتاح است. این امر با حمایت و پیگیری مدیرعامل و معاونان محترم سازمان و مسئولان استان و شهرستان ممکن شد.
رضازاده افزود: در راستای سیاست‌های عدالت‌محور دولت سیزدهم به‌ویژه در حوزه خدمات بهداشت و درمان و سلامت، سازمان تأمین‌اجتماعی طی دو سال اخیر برای توسعه درمان مستقیم تلاش‌های زیادی داشت و از این رو در سطح کشور پروژه‌های زیادی در دست طراحی و اجرا و ساخت دارد.

مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان خراسان رضوی ادامه داد: در این استان، علاوه بر افتتاح پروژه چناران و پلی‌کلینیک تخصصی قوچان، حدود ۱۰ پروژه درمانی دیگر در دست طراحی یا ساخت است که از جمله می‌توان به درمانگاه‌های شهرستان‌های بردسکن، جوین، تربت‌حیدریه و دو پروژه بزرگ در سطح استان، یکی پروژه بخش آنژیوگرافی و جراحی قلب بیمارستان فارابی و دیگری پروژه بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی رضا (ع) مشهد اشاره کرد که علاوه بر این که در شهرستان و استان منشاء خیر و برکت است، ان‌شاءالله استان‌های همجوار و زائران آقا امام رضا (ع) هم از این خدمات بهره‌مند خواهند شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، درمانگاه ملکی تأمین‌اجتماعی قوچان در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع و زیربنای ۲۸۰۰ متر مربع در دوطبقه و با هزینه‌ای بالغ بر ۸۵۰ میلیارد ریال احداث و تجهیز شده است و خدمات آن شامل پزشک عمومی، دندانپزشک، متخصص داخلی، متخصص اطفال، متخصص زنان و زایمان، اتاق عمل سرپایی، آزمایشگاه و رادیولوژی و اتاق احیاء است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.