×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در مراسم ارسال محموله‌های بهداشتی به استان‌های کشور گفت: این محموله از طریق گروه‌های جهادی ۳۱ استان کشور بین مردم محروم این استان‌ها توزیع می‌شود.
وی افزود: این محموله شامل یک میلیون ماسک و ۱۰۰ هزار لیتر مواد ضد عفونی کننده است و محموله‌های بعدی نیز بزودی توزیع خواهد شد. رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه ستاد اجرایی از همان ابتدای شیوع بیماری کرونا با ساخت و تولید اقلام بهداشتی و انواع دارو در کنار مردم قرار گرفت افزود: هم اکنون در شرکت‌های زیرمجموعه این ستاد روزانه بیش از ۳۰۰ هزار ماسک و ۳۰۰ هزار لیتر مواد ضد عفونی کننده تولید می‌شود و در بخش ساخت دستگاه‌های اکسیژن ساز که فناوری آن پیشتر در اختیار آمریکا و چند کشور معدود دیگر بود، هم اکنون روزانه ۵۰ دستگاه اکسیژن ساز که مورد نیاز اولیه بیماران کرونایی است در شرکت‌های دانش بنیان زیرمجموعه ستاد، تولید می‌شود.
مخبر افزود: تاکنون بیش از ۵۰ نفر از همکاران ما به این بیماری مبتلا شده اند و متاسفانه دو نفر از آنان بخاطر این بیماری درگذشته اند که این امر نشان می‌دهد مجموعه همکاران ستاد اجرایی، در کنار مردم هستند.
وی با تشریح همکاری مجموعه‌های ستاد اجرایی فرمان امام با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: سامانه ۴۰۳۰ ستاد اجرایی با همکاری ۲ هزار پزشک و پزشکیار در موضوع غربالگری مردم فعال است.
وی افزود: کیت تشخیص بیماری کرونا نیز در مجموعه شرکت‌های دانش بنیان زیرمجموعه ستاد اجرایی تولید و برای طی مراحل تولید انبوه و اخذ مجوز‌های لازم به مراجع مربوطه ارسال شده است که امیدواریم با تایید وزارت بهداشت و همچنین انستیتو پاستور، این کیت را به سرعت تولید انبوه و روانه بازار کنیم.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام افزود: جنایت آمریکا در تحریم دارو‌ها جنایتی ضد بشری است و اینکه ادعا می‌کنند دارو جزو اقلام تحریمی نیست دروغی بیش نیست چراکه وقتی پول دارو را نتوان جابجا کرد یعنی نمی‌توان دارو را نیز خرید.
وی افزود: این موضوع در هیچ قالبی از حقوق بین الملل پذیرفته نیست و قابل پیگیری حقوقی است، اما آنچه مهم است اینکه، کشور ما در آینده‌ای نزدیک، نه تنها در تولید این اقلام خودکفا خواهد شد که به کشوری صادرکننده نیز تبدیل می‌شویم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.