×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲۸ خرداد , ۱۴۰۳

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال ۱۴۰۲ کمکی بلاعوض برای تکمیل فضاهای آموزشی نیمه‌تمام در مناطق محروم به ویژه استان سیستان و بلوچستان به ارزش ۳۴۰ میلیارد ریال انجام داد و در ساخت دو مدرسه در مناطق محروم به ارزش ۲۰ میلیارد ریال مشارکت کرد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به‌عنوان نخستین و بزرگ‌ترین بانک قرض‌الحسنه کشور، تمام تسهیلات خود را در چارچوب عقد قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند و از این حیث منجر به رقم خوردن یک خیر جمعی در کشور و تأمین مالی ارزان‌قیمت اشخاص حقیقی و حقوقی می‌شود. موضوعی که با استقبال عمومی گسترده‌ای نیز روبه‌رو شده؛ به‌طوری که تعداد مشتریان این بانک در سال گذشته از مرز ۱۷ میلیون نفر گذشت و آن را در زمره بزرگ‌ترین بانک‌های کشور قرار داد.

افزون بر این، برای دومین سال متوالی است که این بانک بیشترین تعداد تسهیلات را در بین بانک‌های کشور پرداخت کرده است. در حالی تعداد تسهیلات پرداختی بانک در سال ۱۴۰۲ به عدد قابل توجه ۳ میلیون و ۸۵۰هزار فقره رسید که این بانک در سال ۱۴۰۱ نیز با پرداخت بیش از ۳ میلیون فقره، بالاترین عملکرد را در سطح شبکه بانکی کشور از خود بر جای گذاشت.

با این همه، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، افزون بر اینکه خود را نهادی مالی می‌داند، برای خود مسئولیت‌هایی را در حوزه اجتماعی و فرهنگی نیز قائل است. بانک بر همین اساس کوشیده تا به طرق گوناگون از مواردی که به‌نوعی خیر عمومی را در پی دارند، حمایت کند.

بانک مهربانی‌ها در عرصه اجتماعی از باب التیام‌بخشی آلام مردم و همچنین از منظر فرهنگ‌سازی، اقداماتی گسترده انجام داده است. تخصیص بخشی از بودجه تبلیغات و منابع حاصل از دریافت وجه التزام به امور عام‌المنفعه یکی از این اقدامات به شمار می‌رود.

این بانک در سال ۱۴۰۲ کمکی بلاعوض برای تکمیل فضاهای آموزشی نیمه‌تمام در مناطق محروم به ویژه استان سیستان و بلوچستان به ارزش ۳۴۰ میلیارد ریال انجام داد. کمک بلاعوض به سازمان بهزیستی کشور برای تأمین ‌هزینه دارو به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال یکی دیگر از اقدامات بانک در حوزه مسئولیت اجتماعی به شمار می‌رود.

مشارکت در برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی(ع) به ارزش ۵۰ میلیارد ریال و تهیه بسته‌های معیشتی و ارزاق برای توزیع بین نیازمندان به ارزش ۴۰ میلیارد ریال نیز بخش دیگری از اقدامات بانک در این بخش محسوب می‌شود.

مشارکت در ساخت دو مدرسه در مناطق محروم به ارزش ۲۰ میلیارد ریال، کمک به بازسازی روستاها، مشارکت در تجهیز کتابخانه‌های مناطق محروم کشور و کمک غیرنقدی به معلولان، مؤسسات خیریه و شیرخوارگاه‌ها نیز برخی از اقدامات انجام شده توسط بانک در سال ۱۴۰۲ است.

نخستین و بزرگ‌ترین بانک قرض‌الحسنه کشور، در سال‌های گذشته نیز برخی اقدامات حوزه مسئولیت اجتماعی را برای نخستین بار انجام داد. تخصیص منابع حاصل از دریافت وجه التزام به حوزه مسئولیت اجتماعی، بیمه ۵۰۰هزار خانه روستایی در ۳ استان محروم، خرید ۲۵هزار قلم تجهیزات مقابله با کرونا به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال و… از جمله اقداماتی است که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را به پیشگام شبکه بانکی کشور در حوزه مسئولیت اجتماعی تبدیل کرده است.

روند فعالیت بانک مهربانی‌ها در حوزه مسئولیت اجتماعی در همین ایستگاه متوقف نمی‌شود و قطعاً در سال ۱۴۰۳ نیز گسترش می‌یابد، زیرا دریای مهربانی بی‌کران است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.