×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تمدید پوشش بیمه‌ای روستاییان به صورت غیرحضوری

به گزارش کیوسک خبر، داود حاج قاسمعلی افزود: بیمه های فاقد اعتبار صندوق های سلامت همگانی و روستاییان و عشایر تا پایان ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ به صورت خودکار تمدید شده و با توجه به شیوع بیماری کرونا برای جلوگیری از تردد بیمه‌شده ها و تحقق دولت الکترونیک امکاناتی فراهم شده است که به صورت غیرحضوری و با مراجعه به سامانه مربوطه پوشش بیمه این گروه توسط فرد سرپرست بیمه شده قابل تمدید است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر سامانه های bimehsalamatiranian.ir و http://eservices.ihio.gov آماده شده است و بیمه شده هایی که تاریخ اعتبار آنها پایان شهریور ماه است می‌توانند کد ملی سرپرست خانوار را وارد و بسیاری از اطلاعات را مشاهده و ویرایش کنند.

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت تصریح کرد: هم چنین این امکان فراهم شده که بیمه شده ها دیگر به دفاتر پیشخوان برای تمدید پوشش بیمه ای روستایی و عشایری و سلامت همگانی مراجعه نکنند، لذا اگر بیمه آنها فاقد اعتبار باشد با مراجعه به همین سامانه می توانند بدون حضور آن را تمدید کنند.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از سازمان بیمه سلامت، به گفته حاج قاسمعلی این بیمه شدگان می‌توانند در این سامانه عکس های خود را اصلاح و عکس جدید بارگذاری و از تمام بیمه‌شدگان انتظار می رود که قبل از پایان شهریور از امکانات سامانه ایجاد شده استفاده کنند.