×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تلاش دوباره آمریکا برای احیای کمیته تحریم‌های ایران

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ریچارد میلز» معاون نمایندگی دائم آمریکا در سازمان ملل امروز (پنج‌شنبه) در نشست کمیته اداری و مالی مجمع عمومی این سازمان از تلاش این کشور برای احیای کمیته تحریم علیه ایران سخن گفت.
میلز در این نشست گفت آمریکا دو پیشنهاد برای درج در قطعنامه برنامه و بودجه این سازمان در سال آتی میلادی (۲۰۲۱) در نظر گرفته است.
به گفته او یکی از این پیشنهاد‌ها درباره تخصیص بودجه برای تشکیل کمیته‌ای با هدف تحریم‌ها علیه ایران بوده است.
میلز همچنین اعلام کرد: «آمریکا از رد پیشنهاد تشکیل کمیته ۱۷۳۷ سازمان ملل برای تحریم ایران باتوجه به نقض تحریم‌های ایران و متحدانش بسیار متأسف شده‌است.»
این مقام آمریکایی همچنین گفت: «برای افرادی که این درخواست ما را به چالش کشیدند باید بگویم ما صادقانه به این کار اقدام کردیم. این آمریکا نیست که مسئله را سیاسی کرده است، بلکه کشور‌های عضو سازمان ملل هستند که به‌دلیل مغایر دانستن برخی مسائل با سیاست‌های خارجی خود آن را تصویب نمی‌کنند.»
میلز در ادامه گفت: «خطاب به آن‌هایی که به چالش کشیدن توان ایالات متحده در بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران را تداوم می‌بخشند، می‌گویم که تأکید داریم به‌طور صادقانه از فرآیند تعریف شده در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل پیروی کرده‌ایم.»
امروز این نماینده آمریکا در سازمان ملل برای قراردادن دو بند اضافه بر بودجه ۲۰۲۱ سازمان ملل که مختص به احیای کمیته تحریم‌ها علیه ایران، طرحی را پیشنهاد داد که کشور‌های عضو سازمان ملل با کثریت قاطع به این بند‌های ضد ایرانی پیشنهادی آمریکا رأی منفی دادند.
استدلال طرف آمریکایی بر این بود که کمیته تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران باید کار خود را از سر بگیرد، چون آمریکا از برجام خارج شده است و از نگاه واشنگتن دیگر برجامی در کار نیست.
انتهای پیام/

برچسب ها : , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.