×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
تقدیر وزیر راه و شهرسازی از مدیرعامل بانک مسکن و کارکنان

به گزارش کیوسک خبر به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، رستم قاسمی در این نشست اعلام کرد، مقوله نهضت ملی مسکن ماموریت دولت و در راستای مصوبه مجلس برای جهش تولید مسکن است. در این طرح بانک‌ها باید ۲۰ درصد از اعتبارات سالانه خود را به بخش مسکن اختصاص دهند در غیر اینصورت مشمول جریمه خواهند شد.

وزیر راه و شهرسازی ضمن تقدیر از مدیرعامل بانک مسکن برای پرداخت به موقع تسهیلات ساخت مسکن در نهضت ملی مسکن گفت: وظیفه داریم موضوع ساخت و‌ تامین مسکن را که معیشت مردم به آن گره خورده است با همه توان خود حل کنیم. این امر حتما محقق خواهد شد به‌ویژه اینکه تجربه آن در گذشته وجود دارد و می‌توانیم با اصلاح نواقص و معایب طرح‌های گذشته این مشکل را برطرف کنیم.

رستم قاسمی همچنین توضیح داد : هر سال این رقم ۲۰ درصدی متناسب با تورم افزایش خواهد یافت که سهم بسیار خوبی است؛ سهم مسکن از تسهیلات هم‌اکنون به بانک‌ها ابلاغ شده و سهم هر واحد از تسهیلات ساخت نیز در استان‌ها و شهرستان‌ها ابلاغ شده است. این فرصت برای حوزه مسکن در کشور استثنایی است و بانک‌ها نیز در قانون موظف به پرداخت این تسهیلات هستند.

به‌ گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، این بانک همواره در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن پیشرو بوده و اکنون نیز بیشترین پرداختی را در نهضت ملی مسکن در مقایسه با سایر بانک ها داشته است.