×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
تفویض اختیار به کرمان برای فعال کردن معادن

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه ۲۱ مرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان گفت: دور بعدی سفرهای استانی، متفاوت تر خواهد بود و ضمن پیگیری مصوبات سفر، گامهای بزرگتری برای پیشرفت کشور برداشته خواهد شد.

رئیس جمهور درباره سوال مطرح شده پیرامون تفویض اختیار به استانها گفت: به تمامی وزرای سیزدهم این توصیه را کرده ام که در حوزه خودشان تا جایی که قانون اجازه می دهد و مشکل مردم حل می‌شود، واگذاری اختیارات کنند.

رئیسی افزود: کرمان استان معدن‌خیز است و معادن و ذخایر معدنی زیادی دارد و در این راستا تفویض اختیار به کرمان برای فعال کردن معادن داده می شود.

وی با بیان این که به اندازه ۵۰ سال پروژه ناتمام در کشور داریم، اظهار کرد: به سامان رساندن پروژه های ناتمام در دستور کار دولت است و در این سفر شاهد بودید حتی یک کلنگ هم به زمین زده نشد. نهضت به سامان رساندن پروژه های ناتمام در این دولت کلید خورده است.
رییسی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای کنترل بیماری کرونا اظهار کرد: صیانت از جان مردم مهمترین اولویت دولت سیزدهم است و هم اکنون در کشور چند خط تولید واکسن داریم که افتخاری برای جمهوری اسلامی است.
وی افزود: طب سنتی جایگاه مهمی در فرهنگ و پزشکی ما دارد و توجه به این طب مورد تاکید است. در همین راستا وزارت بهداشت، حوزه ای برای این مهم در جهت رونق طب سنتی تشکیل داده است.

رییسی درباره مساله آب استان کرمان گفت: گزارش مفصلی از مساله آب استان کرمان در نشست شورای اداری استان اعلام و مقرر شد که طرح های آبرسانی در استان کرمان را هرچه سریعتر تعیین تکلیف کرده و این موضوع توسط وزیر نیرو پیگیری خواهد شد.
وی ادامه داد: موضوع آبرسانی به شهرهای بم بروات، تکمیل خطوط انتقال آب به کرمان، زرند سیرجان و پاریز و همچنین انتقال به شهرهای شمالی استان، تکمیل سد امیران تیموری، تکمیل بند خاکی عنبرآباد، احیای قنوات، اجرای ۳۵۰ کیلومتر خطوط انتقال در شمال استان و همچنین اجرای طرح های آبخیز و آبخوان داری از برنامه های دولت در بحث حل تنش آبی استان کرمان است.
رئیس جمهور با اشاره به کاهش نزولات آسمانی گفت: اگر مدیریت آب داشته باشیم مشکلات آبی نیز کاهش پیدا می کند و برای مدیریت آب در دولت حساب ویژه باز کرده ایم.
وی به تامین برق نیز اشاره کرد و گفت: زمینه برای ایجاد نیروگاههای جدید ایجاد شده است تا حداقل بتوانیم برق صنعتی را از خانگی جدا کنیم تا در بخش خانگی خاموشی نداشته باشیم؛ ضمن آنکه با مدیریت صورت گرفته در کشور، خوشبختانه امسال خاموشی خانگی نداشتیم.
رئیسی با تاکید بر اینکه مساله آب جزو محورهای اولویت دار دولت است، به مصوبات سفر هیات دولت به استان کرمان اشاره کرد و گفت: ۶۲ مصوبه در حوزه آب و خاک، ۳۳ مصوبه در حوزه زیربنایی، مصوباتی در حوزه های فرهنگی، آموزشی و ورزشی، تصویب ایجاد ۳۵۰ مرکز آموزشی در استان به منظور جمع آوری کامل کلاس کانکسی، ۱۷ مصوبه در زمینه تکمیل مراکز درمانی در سراسر استان، شش مصوبه در حوزه صنعت و معدن و ۱۹ مصوبه در حوزه رفاه داشتیم که مجموعا ۲۱۶ مصوبه برای استان و رفع مشکلات استان در این سفر در نظر گرفته شده که از مدیران درخواست کردم مجدانه این مصوبات را دنبال کنند و رسانه ها نیز پیگیر اجرای آنها باشند.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.