×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مهم نیست به چه قصد و نیتی خواهان خرید تشک یا تخت بادی هستید و در جهت آگاهی از تفاوت بین تشک و تخت بادی، به مطالعه این مقاله روی آورده اید. در صورتی که تفاوت تشک و تخت بادی را بدانید، میتوانید خرید بهتری از بین بی شمار مدل محصولات بادی موجود در بازار داشته باشید. با رواج فرهنگ آپارتمان نشینی و استقبال بی نظیر قشر جوان یا حتی خانواده ها از کمپینگ در دل کوه و جنگل، احساس نیاز به تهیه وسایل سبک خواب، مانند تشک های بادی بیش از پیش شده است.

سوالی که بیش از همه، در هنگام مراجعه به فروشگاه های تخصصی فروش محصولات بادی پرسیده میشود، طول عمر و استحکام محصولات میباشد. در صورتی که یک برند معتبر را بشناسید و روش استفاده و مراقبت صحیح از این محصول را بدانید میتوانید به صورت طولانی مدت از انواع تشک های بادی استفاده نمایید. مورد دیگر که باید حین خرید به آن دقت کافی نمایید، مدت زمان ماندگاری باد در تشک است. زیرا در برخی از انواع تشک ها، در اثر وزن بدن، در طولانی مدت، میزان باد تشک کم شده و تغییر شکل ستون فقرات رخ میدهد. در صورت کم شدن باد در طول شب، یا نشتی هوا، ممکن است بعد از بیدار شدن از خواب، با کمردرد مواجه گردید.

فاکتورهای تشخیص تفاوت بین تشک و تخت بادی

تفاوت بین تشک و تخت بادی مربوط به تفاوت های ظاهری، ساختاری و جنس پارچه و تکنولوژی ساخت، همچنین قیمت آن میباشد. معمولا تشک های بادی را برای سهولت جابجایی در مسافرت های روزانه یا کمپینگ ها خریداری می کنند. در حالیکه تخت های بادی را جهت استفاده در منزل به جای تخت خواب های بزرگ، سفارش میدهند. اگر دقت کرده باشید تشک ها از ارتفاع کمتری نسبت به تخت های بادی برخوردار هستند. ارتفاع تشک ها معمولا کمتر از ۲۵ سانتی متر و ارتفاع تخت های بادی بیش از این مقدار و حتی، تا ۵۶ سانتی متر هم میباشد. شما برای باد کردن تشک ها از تلمبه های دستی و برای باد کردن تخت های بادی از پمپ های برقی یا پمپ هایی که درون تخت تعبیه شده اند استفاده خواهید کرد.

برای مطالعه بیشتر حول این موضوع به مقاله ۶ تفاوت تشک بادی و تخت بادی که قبل از خرید باید بدانید، داخل سایت مراجعه نمایید. در فروشگاه ایرکوک که به صورت تخصصی به فروش محصولات بادی مشغول است میتوانید سایر مقالات این حوزه را نیز مطالعه نمایید.

موارد استفاده تشک و تخت بادی

انواع تشک های بادی برای بیماران مستعد زخم بستر بسیار مناسب است. زیرا این تشک ها سیستم تنظیم فشار هوا دارند که از زخم فشاری حاصل از اصطکاک بدن با سطح بستر جلوگیری می کنند. پس همانطور که بیمارستان ها از تشک های بادی برای سلامت برخی مریض ها استفاده می کنند؛ تا حین بستری های طولانی، تشک با جسم بیمار سازگاری یافته و شرایط بستری را ایمن و استیبل نمایند. شما هم میتوانید در موارد خاص با کمترین هزینه، از بیمارتان، در بستری های طولانی مدت، بهترین مراقبت را نمایید. تشک ها با مزیت تنظیم بادی که دارند می توانند فشار را در نقاط مختلف بدن بیمار جابجا کنند. در نتیجه از ایجاد زخم بستر جلوگیری نمایند.

انواع تشک بادی موجود در بازار

تشک و تخت بادی در انواع کیفیت در بازار موجود است. برای خرید بهترین تشک بادی، لازم است تفاوت بین تشک و تخت بادی را بدانید. علاوه بر این باید فاکتورهای انتخاب یک تشک یا تخت با کیفیت را نیز مد نظر قرار دهید. اول از همه باید اندازه تشک و مورد مصرف آن را بدانید. شاید به جای تشک بهتر باشد از تخت بادی خریداری کنید یا بالعکس. انواع تشک و تخت به صورت تک نفره و دو نفره در بازار موجود است. با توجه به محدودیت تحرک شخص، یا میزان مجاز حرکت مفاصل می توانید بهترین تخت بادی را طبق توصیه پزشک یا توصیه کارشناسان این امر خریداری نمایید. جهت آگاهی از این مورد میتوانید از متخصصان سایت ایرکوک جهت گرفتن مشاوره کمک بگیرید.

انواع تشک بادی موجود در بازار

از جمله تفاوت بین تشک و تخت بادی از لحاظ ساختاری میتوان به تفاوت در روش ساخت مموری فوم ها، تخت های بادی و تشک ها اشاره کرد. در واقع تفاوت در روش نگهداری هوا درون تشک به وسیله الیاف، حفرات هوا و پمپ های برقی میباشد. تشک های فومی، جریان هوای متناوب و تشک های هیبریدی از جمله انواع تشک هستند؛ که در ادامه به توضیح مختصر هر کدام می پردازیم.

در تشک های فومی که به صورت تک لایه یا چند لایه در بازار عرضه میشوند، وزن شخص به صورت مساوی با فشار کم به سطح وارد میشود. با هر حرکت شخص، فوم به تغییر شکل بدن پاسخ داده و جابجایی راحت تری را برای او فراهم می کند. افرادی که اضافه وزن بالایی دارند و این وزن بالا باعث فشار به مفاصل شان میشود، بهتر است یکی از انواع تشک یا تخت های بادی را خریداری نمایند. علت این توصیه شرایطی است که لایه های هوا در شباهت با لایه های آب برای بدن شخص می سازند و بدن را شناور نگه میدارند.

در تشک های هیبریدی با ساختار جریان هوای متناوب، ردیف یا سلول هایی از هوا داخل تشک تعبیه شده است. جریان هوایی که به صورت متناوب از پمپ متصل به تشک به داخل آنها دمیده میشود؛ مانع از تغییر شکل تشک شده و مانع از آسیب به مفاصل و تغییر شکل آنها میگردد. در نهایت تشک های هیبریدی، به پمپ های برقی، جهت تنظیم باد درونشان متصل هستند. این تکنولوژی، هم برای استراحت طولانی مدت و هم برای بیماران مستعد زخم بستر مناسب میباشد.

سخن پایانی و جمع بندی

در پایان موضوع تفاوت تشک و تخت بادی، لازم به ذکر است، استفاده هر شب از تشک های بادی، ممکن است در طولانی مدت، برای ستون فقرات شما مناسب نباشد. استفاده مداوم از آن مستلزم عدم تغییر محصول در طول زمان استفاده میباشد. البته در دوره های درمانی که برای کاهش فشار روی مفاصل خود از آن استفاده میکنید این تشک ها بسیار مفید فایده میباشند. تخت های بادی به گونه ای طراحی شده اند که علی رغم ارتفاع بسیار زیادشان، بتوانند در طولانی مدت، بدون تغییر ارتفاع بمانند. علاوه بر این به وسیله پمپ های برقی متصل به انتهای تشک، بتوانند باد سلول های داخل آن را تنظیم نمایند. در نتیجه مانع از تغییر شکل ستون فقرات شخص گردند.

این نکته را به خاطر داشته باشید، استفاده و انتخاب بهترین تشک، از انواع فومی، تشک بادی و تخت بادی، به میزان راحتی شما روی آن بستگی دارد. با مطالعه نظرات مشتریان در سایت ایرکوک می توانید انتخاب بهتری برای سلامتی و آینده خود داشته باشید. 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.