×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مرکز تحقیقات و آموزش تیرتاش در راستای بکارگیری توتون به منظور مبارزه با آفات و بیماری‌های محصول برنج و نیز بهره‌گیری از توانمندی‌های علمی، تحقیقاتی در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی با مؤسسات تحقیقات برنج و پنبه کشور تفاهم همکاری امضا کرد.

به گزارش کیوسک خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت دخانیات ایران، نشست هم‌اندیشی مدیران مرکز تحقیقات و آموزش تیرتاش با مدیران مؤسسه تحقیقات برنج کشور در این مؤسسه برگزار شد.
در این نشست که رضا محسن‌زاده و سیدافشین سجادی معاون و رئیس گروه گیاه‌پزشکی مرکز تحقیقات و آموزش تیرتاش و مریم حسینی و کبری تجددی، رئیس و معاون مؤسسه برنج کشور و جمعی از محققان آن حضور داشتند، درباره استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های تحقیقاتی مجتمع تیرتاش برای بکارگیری توتون به منظور مبارزه با آفات و بیماریهای محصول برنج بحث و تبادل نظر شد و تفاهم‌های اولیه در این راستا صورت گرفت.
بنابراین گزارش بنابر تفاهم فوق، مقرر شد در قالب طرح‌های مشترک اثر عصاره دود توتون و ضایعات آن در راستای کاهش مصرف سموم شیمیایی و تولید محصول سالم در راستای مبارزه با آفات و بیماری‌های برنج و آفات انباری مورد آزمایش قرار گیرد.
همچنین تفاهم همکاری بین مرکز تحقیقات و آموزش تیرتاش و مؤسسه پنبه کشور در راستای اصل ۵۰ قانون اساسی و تحقق اهداف سند چشم انداز بیست ساله و نیز به منظور گسترش همفکری و بهره‌گیری از توانمندی‌های علمی، تحقیقاتی و فنی پیرامون موضوعات مختلف کشاورزی، منابع طبیعی و محیط‌‌ زیست و توسعه پایدار و تقویت زیرساخت‌ها دراین حوزه‌ها، با حضور میرکریمی؛ مدیر مرکز و قربانی نصرآباد؛ رئیس مؤسسه تحقیقات پنبه کشور به امضا رسید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.