×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تفاهم‌نامه سه‌جانبه احداث پارک پروپیلن در منطقه آزاد مهران میان گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، استاندار ایلام و مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی به‌منظور احداث پارک پروپیلن در منطقه آزاد مهران امضا شد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ستاد خبری رویداد بین‌المللی ایران‌پتروکم، تفاهم‌نامه سه‌جانبه احداث پارک پروپیلن در منطقه آزاد مهران در نخستین همایش و نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پتروکم میان دکتر علی عسکری مدیرعامل شرکت صنایع خلیج‌فارس، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام و حجت‌الله عبدالملکی دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی به‌منظور احداث پارک پروپیلن در منطقه آزاد مهران امضا شد.

مدیرعامل شرکت صنایع خلیج‌فارس در آیین امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به مکان‌یابی احداث پارک پروپیلن در منطقه مهران اظهار داشت: هدف از احداث این پارک، صادرات محصولات تولیدی به عراق، سوریه، ترکیه و سایر کشورهاست.

علی عسکری بر همکاری هرچه بیشتر وزارت صمت برای فراهم‌سازی مقدمات ساخت این پارک تأکید کرد و افزود: با اجرای این تفاهم‌نامه پارک فوق‌العاده‌ای در استان ایلام شکل خواهد گرفت.

حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام نیز در آیین امضای این تفاهم‌نامه از گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس برای فراهم‌کردن بستر لازم به‌منظور ایجاد اشتغال و توسعه استان ایلام قدردانی کرد.

وی ادامه داد: ۱۱ درصد منابع گازی و ۶ درصد منابع نفتی کشور در استان ایلام قرار دارد که نقش بسزایی در تأمین خوراک پتروشیمی‌ها دارند.

بهرام‌نیا ادامه داد: ۹۰ کارخانه در این پارک احداث خواهند شد که حداقل برای ۲۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی خواهد داشت.

حجت‌الله عبدالملکی، دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی نیز در این آیین با اشاره به اینکه ۱۰ منطقه آزاد از جمله منطقه آزاد مهران در دولت سیزدهم به مناطق آزاد کشور افزوده شده است، گفت: این مناطق همه تولید محور و صادرات محور هستند و ظرفیت‌های ویژه‌ای برای فعالیت‌های اقتصادی دارند.

وی تصریح کرد: امیدواریم مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی نیز با اجرای این تفاهم‌نامه نقش بیشتری در توسعه صنعت پتروشیمی کشور داشته باشد.

نخستین همایش و نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پتروکم (IranPetrochem) با شعار حمایت از تولید دانش‌بنیان در صنعت پتروشیمی، پالایش و پترو پالایش به همت شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس از ۲۴ تا ۲۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در مرکز بین‌المللی همایش‌ها و نمایشگاه‌های جزیره کیش دایر است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.