×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تغییر در سهمیه بندی کارت سوخت؟

«قرار است تا آخر دولت سیزدهم قیمت سوخت افزایش پیدا نکند و با همین قیمت بتوانیم شرایط را اداره کنیم. قیمت پایین سوخت در کشور نسبت به سایر کشور‌ها و حتی کشور‌های همسایه باعث شده که سوخت از کشور قاچاق شود.»
سید مجید رضوی نماینده ویژه رئیس جمهور و رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان، گفت: روزانه مقدار زیادی قاچاق سوخت از مرز‌های کشور انجام می‌شود.

به گزارش کیوسک خبر، رضوی با بیان اینکه قرار است تا آخر دولت سیزدهم قیمت سوخت افزایش پیدا نکند و با همین قیمت بتوانیم شرایط را اداره کنیم، گفت: قیمت پایین سوخت در کشور نسبت به سایر کشور‌ها و حتی کشور‌های همسایه باعث شده که سوخت از کشور قاچاق شود.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه بحث قیمت سوخت بر مبارزه با قاچاق سوخت سایه انداخته است، افزود: از آنجا که بالا بردن قیمت سوخت بر معیشت مردم اثر می‌گذارد، بحث افزایش قیمت سوخت را نداریم؛ اما این موضوع از طرف دیگر مشکلاتی بر کشور ایجاد کرده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی اعلام کرد: هیچ سیاست جدیدی اعلام نشده و شرایط مانند گذشته است.

وی با بیان اینکه هم اکنون قاچاق سوخت واقعا وسوسه‌انگیز و فسادآور است، ادامه داد: نسبت به سال‌های گذشته رتبه استان کرمان در مبارزه با قاچاق کالا کم شده و هر سال وضعیت استان در بحث مبارزه با قاچاق بهتر شده است.

رضوی با اشاره به اینکه هم مرزی با استان سیستان و بلوچستان یکی از دلایل عبور سوخت قاچاق از استان کرمان است و البته از خود استان هم قاچاق سوخت داریم، بیان کرد: پیشانی مقابله با قاچاق سوخت نیرو‌های فراجا هستند که اقدامات آن‌ها جای تقدیر دارد و در صحنه مبارزه با این معضل هستند.

وی با بیان اینکه سایر دستگاه‌ها نیز در مبارزه با قاچاق سوخت وظایفی دارند و آمار و ارقامی وجود دارد که سوخت از این طریق قاچاق می‌شود که دستگاه‌ها باید نظارت کنند، گفت: براساس مصوبه شورای سران قوای کشور فراجا مکلف شده که با استفاده از ظرفیت‌های قانونی با قاچاق سوخت در کشور مبارزه کند.

نماینده ویژه رئیس جمهور با اشاره به اینکه استاندار کرمان به‌عنوان نماینده عالی دولت باید امر مبارزه با قاچاق کالا در استان را تسهیل و دستگاه‌ها را همراه و هماهنگ کند، افزود: باید از انحراف سوخت و قرار گرفتن آن در مسیر قاچاق جلوگیری کرد و دستگاه‌ها باید نسبت به این موضوع حساس باشند.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان کرمان موظف است که تحویل سوخت مکشوفه را پیش‌بینی کند تا مشکلات فراجا در بحث نگهداری سوخت مکشوفه برطرف شود.

وی با بیان اینکه میزان قابل توجه قاچاق سوخت از طریق کامیون‌ها و تریلی‌ها انجام می‌شود، گفت: با هماهنگی بین دستگاهی می‌شود جلوی مقدار قابل توجهی از قاچاق سوخت را گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.