×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تصمیمات مهم تامین اجتماعی برای استان گلستان

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر میرهاشم موسوی در سفر به استان گلستان طی نشستی با استاندار این استان اظهار داشت: هدف ما از سفر به استان گلستان بررسی و ارزیابی دقیق وضعیت بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی در حوزه تامین اجتماعی است تا بتوانیم با همفکری مجموعه همکاران و مدیران استان به نقطه مشترکی برای برنامه‌ریزی آینده تامین اجتماعی برسیم.
وی افزود: با وجود برخی محدودیت‌ها و مشکلات اما با توجه به فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود نسبت به آینده امیدوار هستیم و فرصت‌های خوبی برای توسعه و ارتقا خدمات تامین اجتماعی فراهم است.
سرپرست سازمان تامین اجتماعی رسیدگی به مناطق محروم و کم‌برخوردار را از اولیت‌های خود برشمرد و گفت: برای توسعه خدمات تامین اجتماعی در استان گلستان تصمیمات خوبی اتخاذ شده است.
موسوی افزود: احداث ۳ شعبه بیمه‌ای تامین اجتماعی در شهرهای مختلف استان و احداث درمانگاه تامین اجتماعی برای شهرهای رامیان، مینودشت و آق‌قلا در دستور کار سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته است و انتظار داریم که زمین رایگان و مجوزهای قانونی احداث ساختمان با همکاری استاندار و سایر مسئولین استان فراهم شود.
وی احداث ساختمان جدید و تفکیک شعبه از درمانگاه تامین اجتماعی علی‌آباد کتول را از تصمیمات سفر به گلستان عنوان کرد و ادامه داد: برای بیمارستان تامین اجتماعی خاتم الانبیا گنبد کاووس نیز احداث ساختمان مستقل درمانگاه تصمیم بسیار مهمی اتخاذ شد که زمینه ساز تحول و ارتقا خدمات بیمارستان می‌شود. علاوه بر اینکه برای این بیمارستان افزایش ۴ تخت icu و همچنین تخت‌های LDR نیز به ظرفیت بیمارستان اضافه می‌شود.
سرپرست سازمان تامین اجتماعی همچنین از تجهیز بیمارستان حکیم جرجانی به دستگاه MRI خبر داد و گفت: خرید این دستگاه نیازمند حدود ۵۰ میلیارد تومان هزینه است. علاوه بر این ۵۰ تخت بستری و ۶ تخت دیالیز نیز به ظرفیت بیمارستان حکیم جرجانی اضافه میشود که مجموع هزینه هر تخت حدود ۳ میلیارد تومان است.
موسوی از استاندار گلستان و سایر مدیران استانی درخواست کرد که همکاری لازم بویژه در زمینه صدور مجوزهای قانونی با اداره کل و مدیریت درمان تامین اجتماعی داشته باشند.
سرپرست سازمان تامین اجتماعی تخصیص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت وام قرض الحسنه به بازنشستگان را از دیگر مصوبات سفر به گلستان عنوان کرد و گفت: با تخصیص اعتبار صورت گرفته تمامی بازنشستگان متقاضی وام از این تسهیلات استفاده می‌کنند و بازنشسته‌ای پشت نوبت وام نخواهیم داشت.
موسوی از آمادگی شستا برای سرمایه گذاری در طرح‌های اقتصادی دارای توجیه استان گلستان خبر داد و گفت: در حوزه دامداری و کشاورزی که از بخش‌های دارای مزیت استان است آماده سرمایه‌گذاری و احداث مجتمع دامپروری ۳۰۰۰ راسی با ۳۰ هکتار زمین و همچنین سرمایه گذاری در بخش کشاورزی با ۱۰۰۰ هکتار زمین هستیم که در صورت تکمیل این طرح‌ها در طرح اول برای ۴۰۰ نفر و در طرح دوم برای ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.
وی میزان کل سرمایه گذاری انجام شده توسط شستا در سال گذشته را ۴۲ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: برنامه این است که حجم سرمایه گذاری را در سنوات آینده به میزان ۱۰ برابر افزایش دهیم و استان گلستان نیز به عنوان یکی از استانهایی که در سنوات گذشته مورد غفلت قرار گرفته است در اولویت قرار دارد و آماده هستیم که در طرح‌های مناسب و دارای توجیه اقتصادی این استان در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنیم.
محمدعلی زنگانه، استاندار گلستان نیز در این جلسه از سفر سرپرست سازمان تامین اجتماعی به این استان تشکر کرد وگفت: گلستان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف اقتصادی از جمله در بخش معدن، کشاورزی و دامپروری است که امیدواریم شستا با سرمایه گذاری در طرح‌های اقتصادی استان زمینه توسعه و رفع محرومیت از این استان را فراهم کند.
وی افزود: استان گلستان دروازه ورود به آسیای میانه است و در منطقه آزاد تجاری این استان نیز فرصتهای خوبی برای سرمایه‌گذاری فراهم است.