×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
تزریق واکسن کرونا به افراد بالای ۱۸ سال تهران از سه شنبه

به گزارش کیوسک خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: این آمادگی از سوی استانداری تهران و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران اعلام شده است که می‌توانیم واکسیناسیون و مراکز تجمیعی را افزایش دهیم.
وی افزود: ۲۴ شهریور ماه معاونت بهداشتی وزارت کشور نامه‌ای در هفت بند به همه دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ کرد که براساس آن مراکز تجمیعی و تیم‌های تزریق واکسن افزایش یابد و مراکز نیز به صورت شبانه روزی فعالیت کند.
استاندار تهران تصریح کرد: باید سرعت واکسیناسیون برای افراد بالای ۱۸ سال بیشتر شود و ظرف یک یا دو هفته این کار به پایان برسد.
محسنی بندپی سپس گفت: از همه فرمانداری‌ها گزارش میزان ظرفیت و تعداد تزریق واکسن دریافت شد و همه شهرستان‌ها اعلام آمادگی کردند که تمام اقدامات را برای سرعت بخشی به واکسیناسیون انجام می‌دهند.
وی تاکید کرد: از روز سه شنبه و ظرف ۱۰ روز که این اقدامات انجام خواهد شد، همه افراد هدف، دز اول واکسن را دریافت می‌کنند.
استاندار تهران خاطرنشان کرد: ۱۰ میلیون و ۶۸۲ هزار نفر جمعیت بالای ۱۸ سال در استان داریم و ما از وزارت بهداشت می‌خواهیم که ثبت نام از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام شود، همچنین شرکت‌هایی مثل ایران‌خودرو و سایپا اعلام آمادگی کردند که روزانه ۱۰ هزار واکسن به افرادی غیر از جامعه هدف خودشان واکسن تزریق کنند.