×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، حمیدرضا ترقی با بیان اینکه اگر مردم در ارتباطات خود، مقررات بهداشتی و اصول پیشگیرانه از بیماری کرونا را رعایت نکنند، این ویروس گسترش بیشتری می یابد، اظهار کرد: مردم نقش اصلی در جلوگیری از گسترش ویروس کرونا را بر عهده دارند و انتظار این است که مردم همکاری و کمک لازم را  داشته باشند زیرا اگر بیماری کنترل نشود، مردم بیشترین ضرر را می بینند.


وی در ادامه افزود: اعتمادسازی به جامعه هم اهمیت زیادی دارد. اگر مردم به مسئولان اعتماد کنند، به توصیه ها و تذکرات آنها هم توجه کافی خواهند داشت و قبول می کنند که محدودیت ها به نفع سلامت مردم است. از سویی مردم هم باید نسبت به یکدیگر احساس مسئولیت کنند. رهبری اشاره کردند که هر عملی که به گسترش کرونا کمک کند، گناه بوده و هر عملی که جلو گسترش این بیماری را بگیرد، یک حسنه است بنابراین مردم به عنوان یک تکلیف دینی و انسانی  به موضوع مقابله با کرونا نگاه کنند و نسبت به یکدیگر بی تفاوت نباشند.


این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه خاطرنشان کرد: هماهنگی، یکپارچگی و وحدت نطر و عمل مسئولان نیز بر رفتار مردم تاثیر دارد. نباید یک مسئول بر قرنطینه تاکید داشته باشد و دیگری آن را نفی کند. اگر وحدت عمل وجود نداشته باشد هم اعتماد به مسئولان کاهش می یابد و هم زمینه برای سواستفاده عناصر سودجو فراهم می شود.

ترقی با تاکید بر اینکه باید از سفر پرهیز شود زیرا سفر موجب افزایش شیوع بیماری می شود، تصریح کرد: ترددها باید به حداقل برسد و مردم از رفت و آمدهای غیرضروری اجتناب کنند و در تجمعات حاضر نشوند. هرچه میزان ترددها کاهش یابد، به کنترل بیماری  کمک بیشتری می کند. از سویی باید با در نظر گرفتن سازوکاری، ترددهای غیرضروری درون شهری از جمله خودروهای شخصی و وسایل حمل و نقل عمومی هم کاسته شود. هرچه میزان تردد کمتر شود، در آمارهای مربوط به تعداد بیماران اثرگذار خواهد بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.