×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، مهرزاد حمیدی با اشاره به وضیت آموزشی مدارس در ایام اخیر گفت: ما برای این وضعیت تغییر یافته و متحول شده به علت بیماری برنامه‌هایی مدنظر داشتیم.

وی افزود:  مدارس برخی استان‌ها از سوم و برخی استان‌ها از پنجم اسفندماه تعطیل شدند و تا آن زمان 70 درصد آموزش دروس انجام شده بود و باید از فضای جدید استفاده می‌کردیم و آموزش‌های تکمیلی ارائه می‌شد.

حمیدی ادامه داد که در این راستا با صداوسیما و شبکه آموزش هماهنگی‌هایی انجام شد و معلمان برتر معرفی شدند. ظرف مدت دو روز بعد از شروع تعطیلات، آموزش‌های تلویزیونی شروع شدند و جهاد آموزشی اتفاق افتاد.

وی که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، ادامه داد: معلمین نیز با استفاده از امکانات شخصی و ظرفیت فضای مجازی با دانش آموزان خود ارتباط برقرار و بخشی از تدریس را از این طریق دنبال کردند و براین اساس تاکنون حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد محتوای آموزشی آموزش داده شد. 

دانش‌آموزان برای تنظیم خواب این روزها در خانه ورزش کنند  


معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه تنظیم خواب دانش آموزان در تعطیلات به هم ریخته است، آیا پیشنهادی به خانواده‌ها برای حل این مسئله دارید؟ گفت: بسیاری چیزها تغییر پیدا کرده است و دنیا چنین چیزی را تجربه نکرده است. جنگ‌های جهانی و بیماری‌های واگیر در گذشته رخ داده‌اند اما در کل جهان فراگیر نبوده‌اند، ولی این بیماری اکنون کل جهان را تعطیل کرده و کره زمین قرنطینه است.

وی افزود: تحرک بچه ها کم شده است، دچار یکنواختی و کلافگی شده‌اند. صداوسیما  برنامه‌های مختلفی از جمله در حوزه تربیت بدنی تدارک دید. اگر امروز طوری مدیریت شود که اعضای خانواده در خانه آرامش داشته باشند بسیار مهم است. توصیه‌ام این است که تحکیم خانواده با انجام فعالیت‌های ورزشی بیشتر شود.

حمیدی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم تجربه شیرین و به یادماندنی از ارتباط خوب والدین با فرزندان داشته باشیم که یکی از بهترین کارها انجام فعالیت‌های ورزشی است گفت: بازی‌هایی که می‌توان در خانه انجام داد نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. فعالیت ورزشی می‌تواند خواب بچه‌ها را نیز تنظیم کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که اکنون والدین باید به فکر تعمیق روابط و دوستی‌های بین اعضای خانواده باشند و فرزندانشان را به هر علتی ملامت و سرزنش نکنند. 


طراحی بازیهای قابل انجام در خانه توسط معلمان ورزش

وی با اشاره به اینکه ۳۳ هزار دبیر تربیت بدنی در آموزش و پرورش داریم اظهار کرد: از این تعداد ۷۰۰ نفر دکترای تربیت بدنی، ۱۲ هزار نفر فوق لیسانس و مابقی دارای لیسانس تربیت بدنی هستند و بهترین نیروها را داریم. معلمان تربیت بدنی بسیج شده‌اند و در حال طراحی الگوها و بازی‌ها هستند که به استان‌های خودشان می‌فرستند، غربالگری انجام و بهترین بازی‌ها انتخاب و سپس به دبیرخانه مربوطه ارسال می‌شوند.

وی ادامه داد: در نهایت نیز بازی‌های برتر به گروه اجتماعی شبکه دوم ارسال می‌شوند تا برای استفاده در برنامه تلویزیونی درنظر گرفته شده، ارائه شوند. شبکه دوم میدان دار پخش فعالیت‌های ورزشی برای دانش آموزان شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش پیشنهاداتی برای خانواده‌ها داشت و گفت: بدن انسان دارای ویژگی تطبیق پذیری است و  به میزان تحرکی که از آن انتظار دارید خودش را آماده می کند. وقتی بچه‌ها در خانه تحرک نداشته باشند عضلاتشان تحلیل می رود و ضعیف می شود. تنبلی هم از حالات تطبیق پذیری بدن است و بدن خودش را به کم تحرکی عادت می‌دهد. 

وی ادامه داد: اینکه برخی می‌گویند وقت و زمان نداریم بهانه است. چرا باید روی مبل بخوابید و برنامه تلویزیون را تماشا کنید؟ می‌توان حرکات ایزومتریک متنوعی را انجام داد. باید الگوپردازی بشود و اگر خانواده الگوها را از طرق مختلف بویژه رسانه ملی ببیند و بشناسد آن را اجرا می کند. 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.