×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت توسعه مدبران فارس به اهمیت تحول دیجیتال برای صنایع اشاره کرد و گفت: تحول دیجیتال آینده صنعت پتروشیمی را در دست دارد و باید هرچه زودتر فاصله خود را کشورهای منطقه در این عرصه را جبران کنیم.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط‌عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، مهدی غیناقی در سومین روز از هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست، در استودیو «به قله نزدیکیم» صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس حضور یافت و به تشریح اهداف و برنامه‌های این مجموعه در حوزه تحول دیجیتال پرداخت.
وی با اشاره به حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه هفدهم و استقبال شرکت‌ها برای همکاری با شرکت‌های ایرانی، افزود: می‌توان گفت که اثرات و اعتبار تحریم‌ها بسیار کم شده و روند تعامل کشورها با جمهوری اسلامی به سمت برعکس شدن حرکت می‌کند؛ به‌نحوی‌که شاهد هستیم کشورها و شرکت‌های خارجی تمایل زیادی به ارتباط و ایجاد تعامل با شرکت‌های ایرانی در همین شرایط تحریمی دارند.

غیناقی به‌ضرورت شکل گیری این شرکت در مجموعه هلدینگ خلیج‌فارس اشاره کرد و گفت: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس متناسب با جایگاه و حجم و گستردگی عملکرد خود و با توجه به آینده‌ای که برای پروژه‌های خود در نظر گرفته است، پروژه تحول دیجیتال را در دستور کار خود قرارداده است. قاعدتاً ایجاد و طراحی ابعاد مختلف پروژه‌های تحول دیجیتال در هلدینگ خلیج‌فارس و زیرمجموعه‌ها می‌تواند اثرگذاری این مقوله را بیش از قبل کند.

وی با تأکید بر اینکه ابتدا باید تحول دیجیتال را تعریف و برای آن استراتژی و برنامه در نظر بگیریم، افزود: هلدینگ خلیج‌فارس این ضرورت را احساس کرد و از سال گذشته طراحی و برنامه‌ریزی در این عرصه آغاز شد و می‌توان گفت که هلدینگ خلیج‌فارس، پرچم‌دار و آغازگر این حرکت است و پروژه‌هایی نیز تعریف شده است و امیدواریم طی مدت ۵ سال این مسیر را طی کرده و به توانمندی موردنظر در سازمان برسیم.

مدیرعامل شرکت توسعه مدبران گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با اعلام اینکه تحول دیجیتال در درون خود مفاهیمی همچون بهره‌برداری درست از big data ، اینترنت اشیا، تکنولوژی AI ، Social media و … را جای‌داده است، گفت: این رویکرد داده‌ها به‌عنوان ارزشمندترین اطلاعات، دسته‌بندی‌شده و در داشبوردهای مدیریتی قرار می‌گیرند تا به‌این‌ترتیب مدیریت تنها بر اساس داده‌های دقیق و درست باشد و دیگر به تجربه اتکا نشود.

غیناقی با تأکید بر اینکه همه شرکت‌ها و صنایع و ادارات در نهایت راهی جز عبور از این مسیر ندارند، گفت: مجموعه‌های مختلف برای کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری و ماندن در بازار رقابتی امروز مجبور به برخورداری از تحول دیجیتال هستند در غیر این صورت از گردونه رقابت خارج می‌شوند.

وی گفت: طبق یک مطالعه تطبیقی کشورهای فعال در صنعت نفت منطقه از ۲۰۱۷ شروع مطالعات و فعالیت‌های اجرایی در زمینه تحول دیجیتال کرده‌اند و امروز به نقطه بلوغ خوبی رسیده‌اند، اما صنایع ما هنوز با این مفهوم آشنا نیستند و باید با سرعت بیشتری این مفهوم و اهمیت آن را در شرکت‌ها و سازمان‌ها نهادینه کنیم. در حال حاضر هلدینگ خلیج‌فارس این موضوع را در اولویت قرار داده و پروژه‌هایی را هم برای آن تعریف کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.