×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، علی حسینی مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان در بازدید از دفتر خبرگزاری تسنیم کرمان، به مناسبت هفته دولت در گفت‌وگو با خبرنگاران این خبرگزاری با بیان اینکه تامین اجتماعی بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌ای کشور است که بیش از نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد، اظهار داشت: بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مستمری بگیر تامین اجتماعی هستند، بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر کارفرما و ماهیانه بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان تعهدات تامین اجتماعی در برابر بیمه شدگان و مستمری بگیران است.

وی با اشاره به اینکه این سازمان عمومی و غیردولتی جمعیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفری در استان کرمان را تحت پوشش خود قرار داده است، گفت: ۱۲۰ هزار خانوار مستمری بگیر تامین اجتماعی در استان کرمان هستند که مستمری بگیر بازنشسته، از کارافتاده و خانواده‌های از کارافتادگان را شامل می‌شود و ماهانه ۳۰۰ میلیارد تومان مستمری به آنها پراخت می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی کرمان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۵۲ هزار کارگاه تامین اجتماعی فعال در استان داریم که در این کارگاه‌ها ۳۴۱ هزار نفر به طور مستقیم مشغول به‌کار بوده و بیمه شده تلقی می‌شوند، افزود: بیمه شده توافقی تامین اجتماعی نیز داریم که بیمه شدگان آزاد، رانندگان، اختیاری، کارگران ساختمان و غیره را شامل می‌شود و ۱۴۸ هزار خانوار بیمه توافقی تامین اجتماعی در استان هستند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع بیش از ۴۸۰ هزار بیمه شده اصلی تامین اجتماعی در استان کرمان هستند که از خدمات تامین اجتماعی استفاده می‌کنند گفت: در حال حاضر در استان کرمان ۲۶ شعبه اصلی، ۱۳ کارگزاری و ۱۷ شعبه اقماری داریم که به بیمه شدگان ارائه خدمات می‌دهند و با توجه به کثرت افراد و رفت و آمدهای زیاد، بسیاری از خدمات ما به صورت غیر حضوری ارائه می‌شود.

حسینی با بیان اینکه تمدید اعتبار دفاتر تامین اجتماعی غیرحضوری شده و از این بابت هر ماه از ۶۰ هزار رفت و آمد تنها برای این مورد جلوگیری شده است، افزود: تلاش می کنیم دفاتر تامین اجتماعی نیز حذف شوند و بیمه شدگان تامین اجتماعی صرفا با ارائه کد ملی می‌توانند از خدمات این سازمان بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه انتظار ما این است که کارفرمایان به تعهدات خود عمل کنند، گفت: ما نیز در شرایط اقتصادی موجود به دنبال همراهی و تعامل با کارفرمایان هستیم تا تولید و اشتغال موجود در استان حفظ شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه خدمات تامین اجتماعی متنوع است و خدماتی چون بازنشستگی، از کارافتادگی، فوت، تعهدات کوتاه مدت، پرداخت غرامت دستمزد، کمک هزینه ازدواج، بیمه بیکاری، درمان و غیره را شامل می‌شود، تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان عمومی غیردولتی است و براساس حق بیمه‌هایی که دریافت می‌کند تعهدات سنگین خود را انجام می‌دهد.

حسینی با اشاره به اینکه ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر بیمه شده قالیباف و صنایع دستی شناسه‌دار در استان کرمان داریم گفت: این بیمه شدگان مشمول ۲۰ درصد معافیت سهم کارفرما هستند و با پردخت ۷ درصد تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.