×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

کیوسک خبر -به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی،نشست خبری که با رعایت پروتکل های بهداشتی در اداره کل تامین اجتماعی خوزستان برگزار شد، سیدمحمد مرعشی مدیر کل تامین اجتماعی استان،گفت : سازمان تامین اجتماعی در مرداد ماه سال ۹۹ به پشتوانه ۳۲ هزار میلیارد تومان وصول مطالبات از دولت متناسب سازی حقوق مستمری بگیران این سازمان را اجرا و احکام جدید آنان را صادر و پرداختی ها بر اساس حکم جدید صورت گرفت که مجموع این افزایش ها نسبت به اسفند سال ۱۳۹۸، ۴۹ درصد بوده است. همچنین مبلغ یک میلیون و دویست هزار تومان که در روزهای پایانی اسفند ماه به حساب بازنشستگان واریز شده است بصورت علی الحساب بوده است.
مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان بیان داشت: آنچه در اسفند ۹۸ با دو مرحله متناسب سازی و افزایش سنواتی در سال ۹۹ برای بازنشستگان صندوق کشوری صورت گرفت افزایش ۱۳۰ درصدی حقوقشان بود. به همین دلیل قرار شد حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیز همانند آنها افزایش پیدا کند و مابه التفاوت حقوق جبران شود.
مرعشی با اعلام اینکه آنچه امروز برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت می شود حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان در فروردین ۱۴۰۰ است؛ گفت: این در حالی است که در سال ۹۸ مجموع پرداختی های حقوق بازنشستگان ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در ماه بود. به طور مثال فردی با ۳۰ سال سابقه کار و حداقل پرداختی بیمه که در اسفند ۹۸ یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دریافتی داشته در فروردین ۱۴۰۰ دریافتی اش به ۴ میلیون و ۲۰۰ تا ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.برای بازنشستگان کمتر از ۳۰ سال سابقه نیز این مبلغ کاهش جزئی دارد و برای بیش از ۳۰ سال سابقه ها افزایش پیدا خواهد کرد.
وی در پایان افزود : حقوق واریز شده در فروردین ، حقوق قطعی مستمری بگیران تلقی نمی شود و به دستور مصطفی سالاری مدیر عامل سازمان مقرر شده احکام متناسب سازی در اردیبهشت ماه امسال مجدداً بررسی و احکام جدید صادر و تا پایان اردیبهشت ماه بر اساس احکام جدید حقوق مستمری بگیران واریز شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.