×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
تأمین سرمایه خلیج فارس و تأمین سرمایه‌های ملت و کاردان تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا کردند

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، این شرکت که با نماد تفارس در روز هشتم آبان ماه کار پذیره‌نویسی خود را انجام داده و هفته گذشته مجمع مؤسسین خود را برگزار کرده، برای نخستین بار در نمایشگاه بین‌المللی کیش اینوکس ۲۰۲۱ حاضر شده است.
شرکت تأمین سرمایه خلیج در دومین روز از سیزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی دو تفاهم نامه همکاری با دو تأمین سرمایه کاردان و ملت امضا کرد.
این دو تفاهم نامه به منظور ارائه خدمات مالی بازار سرمایه توسط دو تأمین سرمایه تملت و کاردان و با پشتیبانی بانک‌های عامل ملت و تجارت فی مابین این دو تأمین سرمایه و تأمین سرمایه خلیج فارس امضا شد.
هدف از این دو تفاهم نامه تأمین مالی پروژه‌های صنعت پتروشیمی علی الخصوص پروژه‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس است.
تفاهم‌نامه همکاری میان تامین سرمایه خلیج فارس و بانک ملت و تامین سرمایه بانک ملت و تامین سرمایه با خلیج فارس با حضور جواد عشقی‌نژاد مدیرعامل تفارس، رضا دولت آبادی مدیرعامل «وبملت» و سید روح الله حسینی مقدم مدیرعامل «تملت» به امضا رسید.
طراحی مدل‌های تامین مالی برای شرکت‌های بزرگ صنعت پتروشیمی از طریق بازار سرمایه به شکل کنسرسیوم یکی از مهمترین اهداف این تفاهم‌نامه بود.
همچنین استفاده از ظرفیت‌های طرفین تفاهم‌نامه برای تاسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری جدید با هدف تجهیز منابع خرد و همچنین استفاده از حمایت‌های بانک ملت برای توسعه تامین مالی پروژه‌ها از دیگر موارد مهم تفاهم‌نامه مزبور بود.
در تفاهم‌نامه تفارس و کاردان که به امضای عشقی‌نژاد و احسان مرادی مدیران عامل این دو تامین سرمایه رسید، دو طرف جهت ارایه خدمات مالی در بستر بازار سرمایه به کسب و کارها بنابه ضرورت و توافق طرفین بصورت مشترک توافق کردند.
گفتنی است، با این تفاهم‌نامه‌ها، امکان تامین مالی ۳۰ هزار میلیاردی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس از بازار سرمایه برای تکمیل پروژه‌های در دست انجام شتاب می‌گیرد.