×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

آیا قوانین مربوط به خودروهای گذر موقت را می‌شناسید؟ شناخت قوانین مربوط به این ماشین‌های لوکس، اقدامی ضروری قبل از استفاده از این اتومبیل‌ها به شمار می‌رود. در بسیاری از موارد، این نوع خودروهای لوکس فقط برای استفاده در بازه زمانی کوتاهی وارد می‌شوند.

در این صورت باید نسبت به قوانین بیمه ماشین گذر موقت اطلاعاتی را به دست بیاورید. در این مقاله از بیمه آسماری به توضیح بیمه ماشین گذر موقت در ایران می‌پردازیم. فقط چند دقیقه مطالعه این متن راهنمای استفاده از بیمه ماشین های گذر موقت به شمار می‌رود.

بیمه ماشین گذر موقت؛ ضرورتی برای جلوگیری از پرداخت هزینه‌های سنگین
ماشین‌های با پلاک گذر موقت به خودروهای لوکس وارداتی گفته می‌شود که مبلغی میلیاردی دارند. ازاین‌رو بیمه کردن این ماشین‌ها یکی از اولین اقداماتی است که بعد از اجاره و وارد کردن ماشین گذر موقت باید انجام دهید. انواع بیمه بدنه و شخص ثالث از خدماتی است که بیمه‌گزاران از شرکت‌های بیمه‌ای دریافت می‌کنند.

ازآنجایی‌که تصادف کردن از شدت کم تا بالا برای خودروها، امری اجتناب‌ناپذیر است، پیشنهاد می‌کنیم از بیمه خودرو برای تضمین مال خود استفاده کنید. در ادامه به معرفی انواع پلاک گذر موقت و مدت تردد هر یک می‌پردازیم. بدیهی است که هر چه میزان تردد مجاز برای خودرو گذر موقت کمتر باشد، هزینه بیمه ماشین گذر موقت نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

بیمه ماشین گذر موقت؛ اقدامی ضروری برای کاهش هزینه خسارت سانحه رانندگی
گروه اول از خودروهای گذر موقت؛ این ماشین‌ها امکان تردد ۳ ماهه دارند
در گروه اول از خودروهای گذر موقت، این ماشین‌ها از کشورهایی به‌جز امارات، افغانستان و کشورهای حوزه خلیج فارس وارد خاک ایران می‌شوند. این گروه از خودروها فقط اجازه ۳ ماه تردد در ایران را دارند؛ البته این زمان قابل تمدید است. در این صورت اگر قصد تمدید تردد با ماشین گذر موقت را داشتید، امکان تمدید بیمه نیز وجود دارد. برای این دسته از خودروهایی با پلاک گذر موقت، ابتدا باید بیمه سه ماهه شخص ثالث را در نظر بگیرید. در صورت تمدید مدت اقامت خودرو در خاک ایران باید بیمه ماشین گذر موقت را نیز تمدید کنید. به دنبال افزایش تعداد ماه‌های تردد خودرو در ایران، باید مبلغ بیشتری برای شخص ثالث پرداخت کنید.

علاوه‌بر بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه نیز باید برای خودروهای گذر موقت داشته باشید تا هزینه ناشی از خسارت ماشین در سانحه رانندگی کاهش یابد. درصورتی‌که از بیمه بدنه استفاده نکنید، قیمت بیمه بدنه ماشین برای تمدید شامل تخفیف خواهد شد. البته این تخفیف براساس تعداد سال‌هایی است که از بیمه بدنه استفاده نکرده‌اید.

گروه دوم از خودروهای پلاک گذر موقت، فقط اجاره یک ماه تردد را دارند
گروه دوم از خودروهای گذر موقت از امارات وارد ایران می‌شوند. این ماشین‌ها فقط حق یک ماه تردد را دارند که قابل تمدید نیست. اجرای فرآیند بیمه ثالث خودرو برای ماشین‌های گذر موقت با حق تردد یک‌ماهه بیش از سی روز انجام نمی‌شود.

گروه سوم خودروهای گذر موقت از افغانستان به ایران وارد می‌شوند
دسته سوم از ماشین‌های گذر موقت، خودروهایی هستند که از مبدا افغانستان یا کشورهای حوزه خلیج فارس وارد خاک ایران می‌شوند. این ماشین‌های با پلاک گذر موقت فقط حق دو ماه تردد در خاک ایران را دارند. برای اطلاع از نحوه و شرایط بیمه ماشین گذر موقت برای هر یک از گروه‌های نام برده شده به سایت بیمه اسماری مراجعه کنید. این سایت ارائه‌دهنده رهنمودهایی در مورد انواع بیمه خودرو است تا ضامنی برای سرمایه افراد باشد.

تمدید بیمه؛ یکی از محدودیت‌های برخی از ماشین‌های گذر موقت
شرایط اخذ بیمه بدنه ماشین های گذر موقت چگونه است؟
در هنگام بیمه کردن بدنه اتومبیل به فاکتورهایی مثل سابقه بیمه ماشین، نوع خودرو، مدل و سال ساخت ماشین توجه می‌شود. از آنجایی‌ که خودروهای گذر موقت فقط برای چند ماه در ایران حق تردد دارند، امکان استفاده از خدماتی مثل کاهش قیمت بیمه باتوجه‌ به سابقه بیمه خودروها وجود ندارد. برای بیمه کردن ماشین گذر موقت، باید مجوز واردات این نوع خودرو و مجوز حق تردد در سطح شهر نیز به‌همراه سایر مدارک به شرکت بیمه‌گر تحویل شود.

بیمه بدنه برای همه خودروها الزامی نیست؛ دریافت این بیمه باعث کاهش هزینه‌های تحمیل شده به مالک خودرو ناشی از خسارت وارد شده به ماشین خواهد شد. سقف پوشش این نوع بیمه ماشین های گذر موقت توسط مالک خودرو اعلام می‌شود.

بیمه بدنه نه‌تنها برای خودروهای گذر موقت باعث کاهش هزینه‌های ناشی از خسارت می‌شود، بلکه برای وسایل نقلیه گران‌قیمتی مثل کشتی‌های بارگیری و محموله‌ها نیز استفاده می‌شود. استفاده از بیمه کشتیرانی به معنای سود بردن از خدمات شرکت بیمه‌گر در زمان آسیب دیدن بار، خدمه و به‌طورکلی کشتی به شمار می‌رود.

دریافت بیمه بدنه؛ یکی از اقدام‌های بیمه خودرو گذر موقت در منطقه آزاد
بیمه بدنه خودرو خسارت ناشی از سرقت کلی خودرو، آتش‌سوزی و بروز سانحه را پرداخت می‌کند. البته این نوع بیمه شامل پوشش‌های فرعی مثل ریختن رنگ و اسید روی ماشین، اتفاق افتادن بلاهای طبیعی و کشیدن میخ روی بدنه خودرو نیز می‌شود.

ازآنجایی‌که ماشین گذر موقت یکی از لوکس‌ترین خودروهایی است که در سطح شهر تردد می‌کند، اتفاق افتادن هر یک از این سانحه‌ها باعث ایجاد خسارت مالی فراوانی به ماشین خواهد شد. برای کاهش خسارت ناشی از سانحه‌های طبیعی یا سرقت برای ماشین گذر موقت و جلوگیری از زیان شدید بر اثر این سوانح، از بیمه کردن ماشین غافل نشوید.

خسارت دیدن بدنه ماشین در سوانح رانندگی باعث افت قیمت خودرو می‌شود؛ بنابراین با استفاده از خدمات بیمه‌گر برای پرداخت خسارت ناشی از تصادف‌ها، باعث کاهش افت قیمت اتومبیل خود شوید.

دریافت بیمه ماشین های گذر موقت؛ راهکاری برای جبران خسارت فرعی
استفاده از خدمات بیمه آسماری؛ بهترین راهکار برای بیمه کردن ماشین گذر موقت
بیمه ماشین‌های گذر موقت یکی از اقدامات ضروری برای جلوگیری از متحمل شدن خسارت بالا به شمار می‌رود. خودروهای گذر موقت در سه گروه مختلف با حق تردد متغیر وارد ایران می‌شوند. بیمه کردن هر سه گروه خودرو با پلاک گذر موقت وجود دارد، اما فقط برای یک گروه از این ماشین‌ها امکان تمدید بیمه وجود دارد. دو گروه دیگری از ماشین‌های گذر موقت که در این مقاله نیز معرفی کردیم، فقط حق تردد در بازه زمانی کوتاه و بدون تمدید را دارند. بیمه ماشین های گذر موقت یکی از اقدام‌هایی است که برای جلوگیری از پرداخت هزینه بالای خسارت توسط مالک خودرو انجام می‌شود. برای پوشش هزینه‌ خسارت‌های احتمالی به خودرو گذر موقت، از خدمات بیمه آسماری استفاده کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.