×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

صنعت بیمه با ارائه بیمه‌نامه‌های به‌روز همچون بیمه نامه آتش سوزی بیمه رازی در کاهش اثرات بلایای طبیعی نقش قابل توجهی را ایفا خواهد کرد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بیمه رازی، در تقویم کشور روز ۵ دی به عنوان روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی نام گذاری شده روزی که خاطره تلخ زلزله بم را از ۱۳۸۲ تا به امروز یادآوری می‌کند.

اما با توجه به چنین نام گذاری می‌توان مدعی شد که صنعت و شرکت‌های بیمه نقش بسزایی در زمینه کاهش اثرات بلایای طبیعی دارند که تاثیرگذاری شرکت‌های بیمه دقیقا در بیمه‌نامه آتش‌سوزی خودنمایی می‌کند.

حال با این تفاسیر در رابطه با نقش بیمه در کاهش اثرات بلایای طبیعی، رضا بیگدلی- مدیر بیمه‌های آتش‌سوزی بیمه رازی معتقد است به دلیل آنکه شرکت‌های بیمه بر روند ساخت و ساز نظارت ندارند، امکان تاثیرگذاری بر افزایش سطح ایمنی در برابر زلزله از آن‌ها سلب می‌شود و تنها می‌توانند در کاهش اثرات بلایای طبیعی نقش آفرینی داشته باشند.

او ادامه داد: در جامعه ایرانی آنچنان توجهی به بیمه به ویژه بیمه آتش سوزی نمی‌شود که دلیل این مهم را می‌توان در عدم آگاهی افراد جامعه از قیمت و شرایط بیمه‌های آتش سوزی، خدمات و پوشش‌های انواع بیمه‌نامه و عدم آگاهی نسبت به سهولت در فرآیند صدور و پرداخت جست‌وجو کرد.

بیگدلی تصریح کرد: اما مهمترین دلیل عدم توجه جامعه به بیمه، بار روانی حاکم بر افراد است که عموم افراد جامعه فکر می‌کنند اتفاقی برای آن‌ها رخ نمی‌دهد.

مدیر بیمه‌های آتش‌سوزی بیمه رازی گفت: بیمه رازی همچون دیگر شرکت‌‌ها خسارت‌های مالی ناشی از آتش‌سوزی و بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله را پوشش می‌دهد اما طرح‌های متفاوت و به‌روزتری را نسبت به شرکت‌های دیگر صنعت بیمه به جامعه معرفی کرده است.

او خاطرنشان کرد: از طرح‌ها و پوشش‌های خاص بیمه رازی در بیمه نامه آتش سوزی می‌توان به هزینه اسکان در زمان بازسازی و ساخت، جبران هزینه از دست رفتن کسب و کار و درآمد در زمان بازسازی محل کار، ایاب و ذهاب و در مجموع جبران هزینه‌های وارده در پی وقوع آتش‌سوزی و بلایای طبیعی اشاره کرد.

طرح زمستانی بیمه رازی آغاز شد
مدیر بیمه‌های آتش سوزی بیمه رازی با تاکید بر اینکه نرخ حق بیمه بیمه نامه‌های آتش سوزی بیمه رازی متناسب با قدرت خرید افراد کم درآمد تعیین شده است، یادآور شد: بیمه رازی در زمینه فرهنگ سازی و افزایش ضریب نفوذ بیمه در رشته آتش سوزی همزمان با روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، طرحی مبنی بر ارائه بیمه نامه آتش سوزی منازل مسکونی همراه با تخفیفات ویژه به مدت ۱۰ روز برگزار می‌کند.

بیگدلی تصریح کرد: سال گذشته این طرح برای اولین بار از سوی بیمه رازی اجرایی شد که در مدت زمان اجرای این طرح رشد ۱۳۲ درصدی صدور بیمه نامه نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ به ثبت رسیده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.