×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳
بیست‌و‌پنجمین شماره ماهنامه الکترونیکی تازه‌های بیمه ایران و جهان منتشر شد

در بیست‌و‌پنجمین شماره ماهنامه الکترونیکی تازه‌های بیمه ایران و جهان، به «شکاف‌های حمایتی مشاغل اقتصاد گیگ» و «بازآفرینی دوباره بازار بیمه کسب‌‌وکارهای کوچک در یک اقتصاد دیجیتال» پرداخته شده است.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، اقتصاد گیگ محیطی است که در آن، موقعیت و جایگاه افراد به طور معمول موقتی است و شرکت‌ها و سازمان‌ها افراد را برای مسئولیت‌های کوتاه‌مدت استخدام می‌کنند. اقتصاد گیگ تمایل به جذب کارکنان جوان‌تر، با سابقه کاری کمتر و بی‌تجربه در مورد خطرات ایمنی شغلی، دارد. کارکنـان گیـگ غالبا بـه دلیل مشـارکت ناکافـی در برخـی دوره‌هـای زمانـی، شـرایط لازم جهـت دسترسـی قانونـی بـه طرح‌ها و مزایـای بیمـه‌ای بـرای افـراد خوداشـتغال را احـراز نمی‌کننـد. همچنیـن، در بسـیاری از کشـورها، کارکنـان خوداشـتغال یـا بـه هیچ وجه تحـت پوشـش نظام‌هـای بیمـه اجتماعـی نیسـتند یـا فقـط بـه صـورت داوطلبانه و جزئی تحت پوشش قرار می‌گیرند. از دیـدگاه یک شـاغل گیگ، در صـورت وقوع فاجعـه، شـکاف‌های حمایتـی خـود را به عنـوان تفـاوت بیـن منابـع مورد نیـاز نشـان می‌دهـد. اجماع گسـترده‌ای وجـود دارد کـه جایگزینـی درآمـد در صـورت وقـوع بیمـاری و ناتوانـی، حادتریـن شـکاف حمایتـی اسـت کـه کارکنـان پلتفرمـی با آن مواجـه هسـتند.
همچنین گســترش فناوری‌هــای نوظهــور ماننــد هــوش مصنوعــی، نســل‌های جدیــد انتقــال داده از طریـق تلفـن همـراه، فـناوری مالـی در حوزه پرداخــت، بــازار ســرمایه، تامیــن مالــی، بیمــه و غیــره، نشــان از تغییــر مختصــات حاکــم بــر اقتصــاد ســنتی و انتقــال بــه اقتصــاد دیجیتــال دارد کــه نیازمنــد اســتراتژی مناســب جهــت بهره‌بــرداری از تغییــرات به‌وجــود آمـده و تطبیـق بـا شـرایط جدیـد اسـت. از آنجا کــه در حــال حاضــر یکــی از اولویتهــای صنعــت بیمــه تطبیــق بــا عصــر دیجیتــال می‌باشــد، بنابرایــن، لازم است که نــوآوری محصولات، متناســب بــا نیــاز و تغییــر رفتــار مشــتریان در دســتور کار ایــن صنعــت قـرار گیـرد، تـا بتوانـد خـود را بـا سـایر صنایـع وفــق داده و همــگام بــا اقتصــاد روبــه پیشــرفت جهانــی حرکــت نمایــد.
با توجه به این موضوعات مهم، بخش مطالب اصلی بیست‌و‌پنجمین شماره ماهنامه الکترونیکی تازه‌های بیمه ایران و جهان به «شکاف‌های حمایتی مشاغل اقتصاد گیگ» و « بازآفرینی دوباره بازار بیمه کسب‌‌وکارهای کوچک در یک اقتصاد دیجیتال» اختصاص یافته است.
«رشد اوراق قرضه (حوادث) فاجعه‌آمیز اموال، دلیل تنوع‌سازی در فصل اول سال ۲۰۲۲» در بخش اخبار تازه مورد توجه قرار گرفته و «سه خطای داده و تجزیه و تحلیل آماری که مدیران ریسک سازمان‌های خودبیمه‌شده باید از آن اجتناب کنند» و «چگونگی ریسک‌زدایی طرح‌های بازنشستگی» در بخش بینش‌های تازه ارائه شده است.
مخاطبان این شماره، در بخش شخصیت برجسته علمی با پرفسور دیوید کامینز استاد تمام مدیریت ریسک، بیمه و مالی در دانشگاه تمپل ایاالت متحده آشنا خواهند شد. بخش‌ یک معرفی تازه و یــک مفهــوم تــازه، به ترتیب به «همه نکاتی که درباره پوشش امداد جاده‌ای باید بدانید» و « اعلام اولیه خسارت و راهبرد فن‌آوری بیمه» اختصاص یافته است.
دو کتاب با عناوین « کلان‌داده‌ها: برگ برنده صنعت بیمه» و « مدیریت ریسک در شراکت‌های دولتی-خصوصی» نیز در بخش تازه‌های نشر معرفی گردیده است.
علاقه‌مندان برای مطالعه و دریافت بیست‌و‌پنجمین شماره ماهنامه الکترونیکی تازه‌های بیمه ایران و جهان، می‌توانند به پایگاه خبری تازه‌های بیمه ایران و جهان وب‌سایت پژوهشکده بیمه یا به نشانی https://tazeha.irc.ac.ir/fa-IR/tazeha.irc.ac/5491/Articles/view/17745/1586/ مراجعه نمایند.
ضمنا به اطلاع مخاطبان می‌رساند از این پس دوره انتشار نشریه الکترونیکی تازه‌های بیمه ایران و جهان به عنوان مهم‌ترین محصول پایگاه خبری تازه‌های بیمه ایران و جهان، از ماهنامه به فصلنامه تغییر یافته و هر سه ماه یک بار منتشر خواهد شد. لازم به ذکر است، تمامی اخبار تاره و رویدادهای جدید صنعت بیمه ایران و جهان، مانند گذشته به طور منظم و پیوسته بر روی پایگاه خبری تازه‌های بیمه ایران و جهان به نشانی https://tazeha.irc.ac.ir/ نیز منتشر می‌گردد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.