×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
بیدبلند خلیج فارس، زمستان امسال یکی از ستون‌های قابل اتکای گازی کشور بود/ ۴۰۰ میلیون دلار به سامانه نیما ارز عرضه کردیم

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس با بیان اینکه این شرکت امسال یکی از ستون‌های قابل اتکای گازی کشور بود، گفت: در اجرای مگاپروژه بیدبلند خلیج فارس اولین‌های زیادی در کشور رخ داد و تا امروز موفق شدیم ۱۲ میلیارد مترمکعب به شبکه گاز، متان تزریق کنیم.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، محمود امین‌نژاد در مراسم افتتاحیه مجتمع تاسیسات، اسکله و مخازن صادراتی بیدبلند خلیج فارس که با حضور وزیر نفت، معاونان وزیر نفت، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، استاندار خوزستان، نمایندگان مردم بهبهان و ماهشهر در مجلس و مسئولان محلی برگزار شد، از همراهی و همدلی مسئولان استان از جمله استاندار، نمایندگان، اعضای شورای تأمبن، فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی و همچنین مدیرعامل شرکت ملی نفت، مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در اجرای این پروژه تشکر کرد.
وی گفت: امروز آخرین پروژه مهم قرن در صنعت پتروشیمی کشور در یک افتتاحیه ارزشمند به بهره‌برداری می‌رسد و با جمع‌آوری گازهای مشعل، زنجیره ارزش تولید بیدبلند کامل می‌شود.
امین‌نژاد افزود:پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس به عنوان بزرگترین هاب گازی غرب آسیا با یک تیم توانمند، غیرتمند و به معنای واقعی جهادی در عرصه جغرافیایی سه استان اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس تصریح کرد: پروژه جمع‌آوری گازهای همراه با نفت، یکسال و نیم دیرتر از پالایشگاه آغاز شد و در این مدت با همکاری بسیار خوب مهندس رستمی و پتروشیمی بندر امام، چرخه تولید بیدبلند یکسال و نیم است در مدار است و با اینکه هنوز به ظرفیت تولید نرسیدیم، تاکنون ۴۰۰ میلیون دلار ارز به سامانه نیما عرضه کردیم.
وی با بیان اینکه بیدبلند خلیج فارس، زمستان امسال یکی از ستون‌های قابل انکاری گاز کشور بود، اظهار داشت: تا امروز ۱۲ میلیارد مترمکعب متان به شبکه گاز کشور تزریق کردیم و با همکاری شرکت ملی نفت خیر جنوب، سی میلیون متر مکعب در روز به شبکه‌ گاز و هفت استان همجوار گاز تزریق کردیم.
امین‌نژاد یادآور شد: در این مدت با خوراک بیدبلند خلیج فارس، تعدادی از پتروشیمی‌های ماهشهر که به دلیل کمبود خوراک، به ظرفیت تولید نرسیده بودند سودشان چند برابر شد مثل پتروشیمی امیرکبیر و همچنین پتروشیمی‌های بندر امام، مارون و فناوران تولیدشان افزایش یافت.
وی خاطر نشان کرد: در جریان اجرای پروژه بیدبلند خلیج فارس، خیلی از اولین‌ها اتفاق افتاد از جمله اینکه برای اولین در کشور، کنسرسیوم پنج بانک ایرانی با لیدری بانک سپه برای کسب ۲.۲ میلیارد دلار از توسعه ملی ایجاد شد به گونه‌ای که جریان نقدینگی در جریان اجرای پروژه آن هم در سخت‌ترین شرایط تحریم و با محدودیت‌های فراوان، روزی ۱.۸ میلیون دلار بود و همکاری بسیار خوبی با مسئولین منطقه داشتیم و شاهد یک‌ همدلی بی‌نظیر بودیم که موجب شد کار به نتیجه رسید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.