×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
بورس انرژی ایران باز هم میزبان ۲۳ همت دادوستد بود

بورس انرژی ایران در هفته سوم آذرماه باز هم رقم ۲۳ هزار میلیارد ریالی هفته گذشته را برای ارزش مجموع معاملات خود تکرار کرد که بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال آن متعلق به بازار فیزیکی فراورده‌های هیدروکربوری بود.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از مدیریت ارتباطات بورس انرژی ایران، این هفته ۲۳ هزار و ۳۳۳ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال معامله در بورس انرژی ایران انجام شد و سهم معاملات تابلوی بازار فیزیکی فراورده‌های هیدروکربوری ۲۱ هزار و ۴۵۴ میلیارد و ۸۷۱ میلیون ریال برای ۱۳۲ هزار و ۷۸ تن فراورده بود. بدین ترتیب حدود ۹۲ درصد از معاملات این هفته در بازار فیزیکی فراورده‌های هیدروکربوری انجام شده است.
رینگ بین‌الملل ۱۶ هزار و ۸۸ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال و رینگ داخلی ۵ هزار و ۳۶۶ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال از معاملات بازار فیزیکی فراورده‌های هیدروکربوری را در هفته سوم آذر میزبانی کردند. در این هفته به‌ترتیب فراورده‌های نفتا، نفتای کامل و ته‌مانده برج تقطیر در رینگ بین‌الملل و فراورده‌های نفتای سنگین، نفتای سبک و آیزوریسایکل در رینگ داخلی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.
ارزش معاملات ۳۵۰ هزار و ۸۱۱ ورقه سلف موازی استاندارد فروخته‌شده در هفته منتهی به ۲۳ آذر بیش از هزار و ۳۰۵ میلیارد و ۱۷۲ میلیون ریال بود. ۵ هزار ورقه گواهی ظرفیت به ارزش ۲۷۰ میلیارد و ۱۳۴ میلیون ریال، ۳۷۲ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۵۶۰ کیلووات‌ساعت برق به ارزش ۳۰۰ میلیارد و ۴۰۱ میلیون ریال و ۲۰ قرارداد آتی به ارزش ۲ میلیارد و ۵۹۲ میلیون ریال نیز در هفته سوم آذر دادوستد شد.

عرضه‌های شنبه
روز شنبه ۲۶ آذرماه، ۱۲ هزار و ۲۵۵ تن فراورده هیدروکربوری در بورس انرژی ایران عرضه می‌شود.
شنبه ۵ هزار تن سی‌اس‌او پالایش نفت شازند، ۳ هزار تن نفتای سنگین و هزار تن آیزوریسایکل پالایش نفت تهران، ۴۰۰ تن آیزوریسایکل، ۶۰۰ تن آیزوفید و ۹۳۰ تن حلال ۴۰۲ پالایش نفت تبریز و ۳۲۵ تن حلال ۴۰۴ پالایش نفت شیراز در رینگ داخلی و هزار تن رافینت پتروشیمی بیستون در رینگ بین‌الملل عرضه خواهد شد.

معاملات امروز
امروز ۵۱ هزار و ۴۱۸ تن فراورده هیدروکربوری به ارزش ۷ هزار و ۷۴۶ میلیارد و ۹۸۹ میلیون ریال در بورس انرژی ایران معامله شد.
امروز ۳۲ هزار تن نفتای کامل پالایش نفت لاوان، ۲ هزار تن ریفورمیت پتروشیمی بوعلی‌سینا و ۲۰۰ تن رافینت۲ شرکت پتروشیمی شیمی‌بافت به ارزش ۱۸ میلیون و ۳۴۱ هزار و ۶۶۰ دلار در رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران دادوستد شده است.
در رینگ داخلی بورس انرژی ایران نیز امروز حدود ۱۰ هزار و ۴۰۰ تن میعانات گازی مجتمع گاز پارس جنوبی، ۳ هزار تن آیزوریسایکل و هزار و ۷۴۸ تن انواع حلال پالایش نفت اصفهان شامل حلال ۴۰۰، حلال ۴۰۲، حلال ۴۰۶، حلال ۴۱۰، حلال ۵۰۲ و حلال ۵۰۳ پالایش نفت اصفهان، هزار تن آیزوریسایکل پالایش نفت شیراز و هزار و ۱۲ تن پنتان پلاس پتروشیمی پارس معامله شدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.