×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

شرکت سامسونگ الکترونیکس، در کنفرانس مطبوعاتی رویداد جهانی « Welcome to BESPOKE AI»که طی ۲۴ ساعت در شهرهای سئول، پاریس و نیویورک برگزار می‌شود، جدیدترین مجموعه لوازم خانگی خود را به نمایش گذاشت.

سامسونگ در جریان این رویداد، چشم‌انداز آتی خود را درباره‌ اینکه چطور برقراری ارتباط بین لوازم خانگی این شرکت، تجربه زندگی در خانه را بهبود می‌بخشد و هوش مصنوعی (AI) چگونه عملکرد این وسایل را ارتقا می‌دهد، با جهانیان به اشتراک می‌گذارد.

جونگ‌هی (جی اچ) هان، مدیر بخش تجربه دستگاه (DX) شرکت سامسونگ، این ماراتن رویدادها را با افتتاح رویداد رسانه‌ای «Welcome to BESPOKE AI» در سئول آغاز کرد. او با تشریح چگونگی عملکرد خانه هوشمند سامسونگ، به توصیف این موضوع پرداخت که لوازم خانگی این شرکت نه تنها وظایف روزمره را به خوبی انجام می‌دهند، بلکه می‌توانند با به‌کارگیری هوش مصنوعی، فراتر از تصورات گذشته عمل کنند. به‌ویژه با اضافه شدن نمایشگر به یخچال، اجاق صفحه القایی و ماشین لباسشویی‌های جدید، لوازم خانگی Bespoke سامسونگ نه فقط به پلتفرمی برای سرگرمی، بلکه با کمک SmartThings به مرکز کنترل ساده‌ای برای سایر لوازم خانگی متصل سامسونگ تبدیل می‌شوند.

جی‌اچ هان در این باره گفت: «از زمان معرفی اولین محصول BESPOKE در سال ۲۰۱۹، شرکت سامسونگ در رویکردی نو به بازار نشان داد که که چطور لوازم خانگی می‌توانند برای تطابق هرچه بهتر با خانه و سبک زندگی هر کاربر، شخصی‌سازی شوند. ما اکنون بعد از پنج سال، چشم‌انداز خود را برای حضور هوش مصنوعی در لوازم خانگی به اشتراک می‌گذاریم. این محصولات جدید، میراث Bespoke را از طریق اتصال بهبودیافته و قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته که تجربه مصرف‌کننده را به سطح بالاتری می‌برند، گسترش می‌دهند».

هوش مصنوعی BESPOKE: همگام‌سازی لوازم خانگی برای خلق تجربیات نو

جدیدترین لوازم خانگی Bespoke AI سامسونگ با بهره‌مندی از Wi-Fi داخلی، دوربین‌های داخلی، تراشه‌های هوش مصنوعی و سازگاری با اپلیکیشن SmartThings، با ویژگی‌ها و اتصالات پیشرفته‌تری برای یک خانه واقعا هوشمند ارائه می‌شوند. همچنین، AI Home جدید به عنوان یک صفحه نمایش هفت اینچی LCD، به چندین محصول اضافه شده و دسترسی و کنترل بصری و آسان کل اکوسیستم متصل فراهم می‌کند.

AI Home شامل قابلیتی تحت عنوان دید سه‌بعدی (۳D Map View) است که با ارائه نمایی کامل و سه‌بعدی از خانه، به کاربران اجازه می‎دهد به راحتی تمامی لوازم خانگی متصل خود را پیدا کرده و آنها را کنترل کنند. به عنوان مثال، وقتی کاربران در آشپزخانه مشغول آشپزی هستند و احساس می‌کنند که دمای محیط بیش از اندازه بالا است، می‌توانند بدون رها کردن غذا، تهویه مطبوع اتاق‌های دیگر را از طریق AI Home در نمایشگر گاز صفحه القایی روشن کنند. همچنین می‌توانند توسط این امکان روی نمایشگر ماشین لباسشویی هنگام شستن لباس‌ها، جاروی رباتیک اتاق نشیمن را بدون نیاز به ترک محیط به کار بیندازند. علاوه بر این موارد، امکان پاسخگویی به تماس‌های دریافتی بدون رها کردن فعالیت‌های در حال انجام نیز به کمک AI Home فراهم شده است. این قابلیت، انجام دادن کارهای خانه را آسان‌تر و البته لذت‌بخش‌تر می‌کند.

کاربران سامسونگ از این پس می‌توانند به آهنگ‌های مورد علاقه خود گوش دهند، ویدیوهای جذاب را در اپلیکیشن Internet تماشا کنند یا در حین آشپزی، به دستور پخت‌های روی صفحه دسترسی داشته باشند.

با توجه به اینکه مردم اغلب اوقات گوشی هوشمند خود را به همراه دارند، قابلیت جدید اتصال هوشمند همراه (Mobile Smart Connect) زمانی که گوشی در محدوده نزدیک به لوازم خانگی ثبت‌شده قرار بگیرد، هشدار مربوطه را به گوشی ارسال می‌کند. این اعلان شامل یک منوی کنترل سریع است که به کاربران اجازه می‌دهد تا به طور مستقیم از طریق گوشی، عملکردهای اصلی لوازم خانگی را کنترل کنند. بنابراین دیگر نیازی نیست برای پیدا کردن کنترل از راه دور، به جست‌وجوی کل خانه بپردازند. این قابلیت حتی مراحل و کلیک‌های معدودی را که برای دسترسی به همین ویژگی‌ها در اپلیکیشن SmartThings لازم بود را نیز حذف می‌کند.

در رویداد BESPOKE AI، سامسونگ همچنین ویژگی جدید Calm Onboarding را به نمایش گذاشت که پیوستن به زندگی متصل سامسونگ را برای کاربران آسان‌تر می‌کند. این ویژگی، کاربران را از دردسر ثبت محصول خلاص خواهد کرد. زیرا به طور مستقیم محصولات خریداری شده با حساب کاربری سامسونگ در وب‌سایت Samsung.com را در اپلیکیشن SmartThings با همان حساب به ثبت می‌رساند.

برای افزایش اطمینان خاطر کاربران در عصر لوازم خانگی سراسر متصل، سامسونگ بر پلتفرم امنیتی جامع Knox خود تاکید دارد که از تمامی داده‌های کاربر روی دستگاه‌های متصل محافظت می‌کند. یخچال چهار درب فرانسوی مجهز به AI Family Hub اولین محصول صنعت است که تاییدیه سطح Diamond را برای قابلیت‌های امنیتی اینترنت اشیا خود از UL Solutions دریافت کرده است. UL Solutions، شرکت پیشرو جهانی در علوم ایمنی است که سالانه صدها ادعای بازاریابی را ارزیابی می‌کند. گفتنی است سایر مدل‌های Family Hub سامسونگ که از همین فناوری استفاده می‌کنند به همراه جارو رباتیک مجهز به هوش مصنوعی Bespoke Jet Bot Combo™ AI نیز موفق به دریافت همین تاییدیه شده‌اند.

گسترش هوش مصنوعی و طیف وسیع قابلیت‌ها در لوازم خانگی

مهم‌ترین تفاوت سه رویداد Welcome to BESPOKE AI سامسونگ، به جز محل برگزاری آنها، محصولاتی هستند که در هر کنفرانس مطبوعاتی رونمایی شده و در نهایت برای هر بازار عرضه خواهند شد.

رویداد BESPOKE AI در سئول، با بزرگ‌ترین مجموعه محصولات در بین هر سه مکان آغاز شد و ۱۴ محصول جدید را به نمایش گذاشت که شامل : یخچال درب فرانسوی  Bespoke  مجهز به AI Family Hub+، اجاق القایی  Bespoke Infinite، لباسشویی Bespoke AI Combo، جارو رباتیک Bespoke Jet Bot Combo مجهز به هوش مصنوعی، جارو شارژی Bespoke Jet مجهز به هوش مصنوعی، تصفیه هوای Bespoke Cube Air Infinite، یخچال جدید چهار درب سال ۲۰۲۴ با فناوری ماژول Peltier و… می‌شود.

یخچال درب فرانسوی Bespoke دارای Family Hub+ مجهز به هوش مصنوعی، به نوعی مرکز کنترل اصلی برای تمام کارهای مربوط به مواد غذایی است و یخچال را به سایر لوازم خانگی در خانه متصل می‌کند. نمایشگر لمسی بزرگ Family Hub+ این یخچال‌ها، کلید تجربه بصری و کاربرپسند از هوش مصنوعی در اکوسیستم متصل سامسونگ است که علاوه بر انجام وظایف مربوط به تهیه غذا در آشپزخانه، به نوعی مرکز سرگرمی تماشای فیلم و پخش موسیقی نیز به حساب می‌آید.

محصول مهم دیگری که در طول این رویدادها معرفی شد، جارو رباتیک هوشمند Bespoke Jet Bot Combo AI است. این مدل جدید، علاوه بر قابلیت جاروکشی، امکان تی‌کشی را نیز فراهم می‌کند و از ویژگی‌های پیشرفته هوش مصنوعی از جمله AI Recognition بهره می‌برد.

از آنجایی که صرفه‌جویی در مصرف انرژی یک معیار مهم در بازار اروپا است، رویداد BESPOKE AI پاریس در کنار سایر محصولات، روی معرفی یخچال فریزر فوق ‌عریض جدید سامسونگ با مصرف انرژی بهینه و همچنین مجموعه ماشین لباسشویی‌های این شرکت تاکید داشت. یخچال فریزر فوق ‌عریض معرفی شده، به لطف کمپرسور اینورتر دارای هوش مصنوعی، موفق به کسب رتبه A مصرف انرژی طبق استانداردهای اروپا شده است.

مجموعه ماشین‌های لباسشویی جدید نیز شامل مدل‌های متنوع با عملکرد بهینه متفاوت از جمله A-10%، A-20% و حتی یک مدل A-40% با صرفه‌جویی فوق‌العاده در مصرف انرژی می‌شود.

ماشین لباسشویی و خشک‌کن کمبو مجهز به هوش مصنوعی Bespoke AI Laundry Combo سامسونگ که در رویدادهای سئول و نیویورک معرفی شد، نیز یک محصول همه کاره است که مزایای دو دستگاه مجزا را در یک دستگاه واحد ارائه می‌دهد. این محصول جدید در کنار طراحی خاص خود که در فضای با ارزش خانه صرفه‌جویی می‌کند، از قابلیت‌های متنوع هوش مصنوعی نیز بهره می‌برد و قادر است نیازهای دوره‌ای و فصلی کاربران را به خاطر سپرده و بهترین برنامه شست‌وشو را برای انواع لباس‌ها پیشنهاد دهد.

سامسونگ در طی رویداد نیویورک خود که در فضای تعاملی و فروشگاه Samsung 837 برگزار شد، از محصولی منحصربه‌فرد تحت عنوان اجاق توکار Bespoke مجهز به AI Home رونمایی کرد. این محصول، یک اجاق القایی چندمنظوره است که علاوه بر قابلیت‌های متنوع پخت‌وپز خود، از امکانات سرگرم‌کننده‌ای نیز برخوردار است.

در کنار تمامی این موارد، سامسونگ امسال چشم‌انداز آتی خود را برای به‌کارگیری هوش مصنوعی مولد (Generative AI) در لوازم خانگی به نمایش گذاشت که دستیار صوتی Bixby نقشی کلیدی در این زمینه ایفا می‌کند. هوش مصنوعی مولد به Bixby امکان می‌دهد تا فراتر از قابلیت فعلی تک‌دستوری خود قدم برداشته و با درک جملات پیچیده، گفت‌وگوهای طبیعی برقرار کند. بدین ترتیب این دستیار صوتی قادر خواهد بود تا وظایف چندلایه‌ای را تفسیر کرده و به طور طبیعی به درخواست‌های کاربران پاسخ دهد.

آینده لوازم خانگی

سامسونگ فراتر از ارائه یک تجربه بهتر در خانه، متعهد به خلق محصولاتی کارآمدتر و مبتکرانه‌تر است. در همین راستا، رویدادهای اخیر از این جهت حائز اهمیت هستند که نه تنها مجموعه محصولات آینده و قابلیت‌های جدید آنها را معرفی می‌کنند، بلکه به صورت جهانی اعلام می‌کند که چگونه تمامی لوازم خانگی متصل به Wi-Fi، حتی آن‌هایی که هم‌اکنون در اختیار کاربران هستند، می‌توانند متحول شوند. این شرکت با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و توسعه پلتفرم SmartThings، همچنان به ارتقای لوازم خانگی متصل به Wi-Fi که در بازار و خانه‌های کاربران وجود دارند، ادامه می‌دهد. به لطف این به‌روزرسانی‌ها، کاربران حتی با مدل‌های قدیمی‌تر هم می‌توانند از قابلیت‌های جدید بهره‌مند شوند و صرفه‌جویی بیشتری در مصرف انرژی داشته باشند. برای مثال، قابلیت‌هایی مانند Optimal Charging به کاربران کمک کند مصرف انرژی خود را به صورت استراتژیک برنامه‌ریزی کنند.

Smart Forward سرویسی است که برای اولین بار در رویداد Welcome to BESPOKE AI معرفی شده است و از طریق به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری منظم، جدیدترین قابلیت‌ها، وصله‌های امنیتی و ارتقای عملکردی را برای لوازم خانگی فراهم می‌کند.

SmartThings Energy به کاربران امکان می‌دهد تا به راحتی میزان انرژی مصرف شده توسط لوازم خانگی متصل سامسونگ را کنترل کرده و بر آنها نظارت داشته باشند. سامسونگ همچنین قصد دارد به زودی برنامه جدید Samsung Rewards را معرفی کند که کاربران با میزان مشخصی از صرفه‌جویی در حالت AI Energy، به صورت روزانه، نشان دریافت می‌کنند. این نشان‌های جمع‌آوری‌شده قابل تبدیل بوده و می‌توان از آن‌ها در وب‌سایت سامسونگ، فروشگاه گلکسی و سایر پلتفرم‌های خرید این شرکت استفاده کرد.

به منظور اثربخشی بیشتر تلاش‌های خود، سامسونگ به معرفی همکاری‌های صورت گرفته برای پیاده‌سازی راهکارهایی که منجر به کاهش محسوس مصرف انرژی و در عین حال ایجاد راحتی بیشتر برای کاربران می‌شود، می‌پردازد. این شرکت از طریق همکاری با British Gas، قابلیت پاسخ خودکار به تقاضا در SmartThings Energy را با اپلیکیشن PeakSave آنها هماهنگ کرده است. این همکاری به کاربران امکان می‌دهد تا با صرفه‌جویی در مصرف انرژی، به راحتی از مزایای اقتصادی آن بهره‌مند شوند.

سامسونگ به عنوان یک بازیگر مهم در صنعت لوازم خانگی، رویکرد خود را برای استفاده از فناوری‌های نسل بعدی در جهت اهدافی فراتر از تولید محصولات نوآورانه اعلام کرد. این رویکرد درباره استفاده از راهکارهای مهندسی است که چرخه عمر محصولات را افزایش و نیاز به تعویض‌های مکرر را کاهش می‌دهد.

ایمنی محصول نیز عامل مهمی است که سامسونگ آن را اولویت قرار داده و تلاش می‌کند تا گواهینامه‌های مربوطه برای ایمنی محصولات خود در همه دسته‌های لوازم خانگی از جمله گواهی کاهش خطر آتش‌سوزی (RFR) را به دست آورد.

در پایان رویداد نیز، سامسونگ اعلام کرد که با انیمیشن Inside Out 2 دیزنی و پیکسار (که در ۱۴ ژوئن به سینماها می‌آید) همکاری می‌کند تا ویژگی‌های جدید Bespoke AI Laundry Combo را با کاربران به اشتراک بگذارد. یک تیزر ویدیویی مشترک نیز به نمایش درآمد که با الهام از Inside Out 2 ساخته شده بود و نشان می‌داد که چگونه ماشین لباسشویی جدید سامسونگ با فناوری AI Bubble می‌تواند استرس و آشفتگی فرآیند شستن لباس‌ها را از بین ببرد.

درباره شرکت سامسونگ الکترونیکس

سامسونگ الکترونیکس الهام‌بخش دنیا است و آینده را با ایده‌های نو و فناوری‌های خلاقانه خود شکل می‌دهد. این شرکت در حال ارائه تعریفی نوین در دنیای تلویزیون‌ها، گوشی‌های هوشمند، دستگاه‌های پوشیدنی، تبلت‌ها، لوازم خانگی، سیستم‌های شبکه و قطعات نیمه‌رسانا و نمایشگرهای حرفه‌ای است. سامسونگ، از طریق اکوسیستم SmartThings خود و همکاری باز با شرکا، تجربه اتصال یکپارچه‌ای را ارائه می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر و دریافت آخرین اخبار، می‌توانید به اتاق خبر سامسونگ به نشانی http://news.samsung.com  مراجعه کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.