×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
به دنبال افزایش ارزش ریال؛ سکه، طلا و البته ارز، ارزان شد

به گزارش کیوسک خبر، محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در ادامه روند کاهش قیمت جهانی طلا، طی یک هفته اخیر با توجه به تحولات سیاسی که در جهان رخ داده، قیمت اونس جهانی طلا و سایر فلزات (نقره، پلاتین و…) بازهم سیر نزولی داشت. هر اونس طلا جهانی در این هفته بطور متوسط با ۲۵ دلار کاهش به کانال ۱۶۰۰ دلار رسید و در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) به ۱۶۸۴ دلار کاهش یافت.
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: در این هفته قیمت طلا و ارز در بازارهای داخلی با کاهش همراه شد؛ قیمت انواع قطعات سکه نیز ضمن کاهش قیمت، قسمتی از حباب‌ خود را تخلیه کردند.   تحولات سیاسی در کشور سبب بالا رفتن ارزش ریال شد و همین موضوع به کاهش نرخ ارز کمک کرد؛ بنابراین به‌نوعی می‌توان گفت آن نوسان‌های افزایشی نرخ ارز، با تثبیت و کمی کاهش، باعث شد ارزش ریال بالا رود. از همین روی قیمت طلا و انواع قطعات سکه و همچنین حباب آن کاهش یافت.
وی افزود: پیش‌بینی می‌شود که با توجه به نزدیک شدن به ماه محرم، در هفته‌های آتی، بازهم حباب سکه کاهش پیدا کند. به هیچ عنوان خوب نیست که بر قیمت سکه و طلا حباب وجود داشته باشد؛ این در حالیست که طی سال‌های گذشته قیمت جهانی سکه و طلا نیز همپای قیمت‌های جهانی بالا رفته است اما انتظار داریم که طی روزها و هفته‌های آینده بازهم حباب سکه کاهش داشته باشد.
ریزش ۴۰۰ هزار تومانی و ۳۵ هزار تومانی قیمت سکه و طلا
عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با تغییرات قیمت‌ها طی یک هفته اخیر و آخرین قیمت‌ها در پااین هفته گفت: همانطور که اشاره شد، باتوجه به کاهش قیمت‌ها، سکه طرح قدیم در پایان هفته ۱۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان بود که به نسبت ابتدای هفته ۳۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته است. قیمت سکه طرح جدید در آخرین معاملات روز پنجشنبه، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بوده که به نسبت ابتدای هفته ۴۰۰ هزار تومان هر قطعه سکه طرح جدید کاهش قیمت یافته؛ البته که همچنان قسمتی از آن حباب است.
کشتی‌آرای ادامه داد: قیمت هر قطعه نیم سکه و ربع سکه با ۱۵۰ هزار تومان کاهش هفتگی برای هریک، به ترتیب در آخرین معاملات پایانی هفته به ترتیب نیم سکه هشت میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و ربع سکه پنج میلیون و ۱۵۰ هزار تومان  قیمت داشته‌اند. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ۵۰ هزار تومان کاهش به سه میلیون و ۵۰ هزار تومان تغییر قیمت داشت. هر مثقال طلای آب شده نیز با ۱۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته به پنج میلیون ۸۳۵ هزار تومان رسید. در نهایت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۳۵ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات روز گذشته، یک میلیون و ۳۴۵ هزار تومان دادوستد شد.
۳۰۰ هزار تومان از حباب سکه تخلیه شد
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطر نشان کرد: حباب سکه که در ابتدای هفته تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده بود، در پایان هفته با حدود ۳۰۰ هزار تومان کاهش به دلایلی که ذکر شد همچون بالا رفتن ارزش ریال، کاهش تقاضا و عرضه مناسب و همچنین کاهش قیمت جهانی طلا، به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. قیمت ارز نیز بطور متوسط در این هفته در طول هفته هر دلار ۴۰۰ هزار تومان به نسبت ابتدای هفته کاهش قیمت داشته است. در مجموع قیمت‌ها با کاهش و ثبات همراه بود و دادوستدها روال عادی خود را داشت. ضمن اینکه پیش‌بینی می‌شود در هفته پیش‌رو بازهم کاهش حباب سکه و ادامه روند کاشه قیمت‌ها وجود داشته باشد.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.