×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
بنت: ۳ ماموریت در غزه دارم/تشکیل کشور فلسطین “اشتباه” است/در شرایط خاص آماده تبادل اسرا هستم

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت به مناسبت گذشت ۱۰۰ روز از نخست وزیری وی که عصر سه شنبه پخش شد در پاسخ به این سوال که آیا به دنبال حل و فصل با حماس است، گفت: “ما از چهار ماه پیش با حماس درگیر هستیم. حماس در عملیات «نگهبان دیوارها» (۱۰ تا ۲۱ مه) ، که قبل از آغاز مسئولیت من (۱۳ ژوئن) بود ، به اورشلیم(قدس) و تل آویو موشک شلیک کرد و ما دقیقاً در همان نقطه هستیم.”
۲۲ مه ، آتش بس بین جناح‌های مقاومت فلسطین و اسرائیل تحت حمایت مصر آغاز شد و به یک درگیری نظامی ۱۱ روزه پایان داد.
بنت ادامه داد: “حماس سازمانی است که پرچم آن مبارزه ما را تا انتها حک کرده است. مسئولیت من امنیت شهروندان اسرائیلی و به ویژه ساکنان جنوب است. ”
وی توضیح داد که رویکرد جدیدی را دنبال می‌کند و آن بمباران اهداف در نوار غزه است، نه فقط برای هر موشک، بلکه برای هر بالون آتش زایی که از غزه پرتاب می‌شود.”
نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: “۳ مأموریت در غزه دارم؛ اول جلوگیری از پرتاب بالن‌های آتش زا و موشک، دوم جلوگیری از رشد قدرت حماس در دوره آتش بس موقت، همانطور که در ۱۵ سال گذشته در لبنان اتفاق افتاد و اکنون حزب الله ۱۵۰،۰۰۰ موشک دارد.
بنت خاطرنشان کرد که ماموریت سوم بازگرداندن ۴ زندانی و اسرائیلی‌های اسیر در دست حماس است.
در پاسخ به این سوال که آیا او آماده انعقاد قرارداد برای تبادل اسرا است یا خیر ، او بدون هیچ گونه توضیحی گفت: “این بستگی به شرایط دارد، مطمئناً در شرایط خاص بله و در شرایط دیگر خیر.”
بنت مدعی شد: “من با آزادی کسانی که اسرائیلی‌ها را کشتند ، مخالفم و همیشه مخالف بودم. ”
نخست وزیر اسرائیل همچنین مخالفت خود را با ایده تاسیس کشور فلسطین اعلام کرد و مدعی شد که این “یک اشتباه” خواهد بود!
بنت گفت: “ما با ایده تشکیل دولت فلسطین مخالفیم. من فکر می‌کنم این اشتباه است که وضعیت بسیار بد غزه را به یهودا و سامره بکشانیم. ”
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.