×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
بلینکن: اوکراین در مورد استفاده از سلاح های پیشرفته به آمریکا تضمین داده است

به گزارش کیوسک خبر به نقل از آناتولی، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت: “یک اعتماد قوی بین اوکراین و ایالات متحده و همچنین با متحدان و شرکای ما وجود دارد.”
بلینکن گفت: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، حتی قبل از حمله به اوکراین، با همتای روس خود، ولادیمیر پوتین، در مورد اینکه اگر مسکو به جنگ در اوکراین ادامه دهد، واشنگتن چه خواهد کرد، بطور واضح هشدار داده بود.
او گفت: “هیچ چیزی برای پنهان کردن جود نداشت. ما از روز اول در مورد این موضوع بسیار شفاف بودیم. بنابراین دقیقاً همان کاری را انجام دادیم که گفته بودیم. و این دوباره روسیه است، آنها تصمیم گرفتند علیرغم این موضوع، این کار را انجام دهند. همه تلاش ما برای جلوگیری از جنگ است.»
بایدن روز سه‌شنبه گفت که ایالات متحده سیستم‌های موشکی پیشرفته را برای دفاع در برابر روسیه با طولانی شدن جنگ به اوکراین ارسال خواهد کرد. بایدن در مقاله‌ای که در نیویورک تایمز منتشر شد، به اظهارات ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین مبنی بر اینکه جنگ «تنها از طریق دیپلماسی به طور قطعی پایان خواهد یافت» استناد کرد و گفت که واشنگتن برای تقویت کی‌یف بر سر میز مذاکره تسلیحاتی فرستاد. به همین دلیل من تصمیم گرفتم که سیستم‌های موشکی و مهمات پیشرفته‌تری را در اختیار اوکراینی‌ها قرار دهیم که آنها را قادر می‌سازد تا اهداف کلیدی را در میدان نبرد در اوکراین با دقت بیشتری مورد حمله قرار دهند.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.