×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
برگزاری دوره آموزشی آشنایی با مبانی پدافند غیر عامل در کیش

این دوره آموزشی با تاکید بر لزوم اهمیت سه محور اصلی “ایجاد ساختار سازمانی مناسب، آموزش، رزمایش و مانور” صبح امروز پنجشنبه ۱۲ بهمن در سالن اجتماعات شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش برگزار شد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش، عزت اله محمدی بر ضرورت برگزاری دوره های آشنایی با مبانی و اصول پدافند غیرعامل برای تمام کارکنان این شرکت تاکید کرد و گفت: هر مدیری با برخورداری از آگاهی لازم و شناسایی مخاطرات حوزه مدیریتی خود باید به صورت مداوم نسبت به برنامه ریزی راهبردی اقدام کند.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش،”امنیت و ایمنی” را به عنوان دو مولفه اصلی در شکل گیری زنجیره خدمات حمل و نقل هوایی هوایی و دریایی برشمرد و اظهار داشت: هر گونه اختصاص بودجه در این دو حوزه زمینه ساز ایجاد زیرساخت های مورد نیاز خواهد شد و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تحولات قابل توجهی باشیم.

وی با بیان این که ارزش هر کاری متاثر از عوامل و فرایندهای زیربنایی تبیین شده است، گفت: مدیران نقش مهمی در معرفی جایگاه شرکت دارند و ضمن آشنایی با مفاهیم کاربردی و تخصصی می توانیم در این مسیر گام های موثری برداریم.

رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش، اهمیت شکل گیری مبانی و اصول پدافند غیرعامل در شرکت را همچون دریافت گواهینامه فرودگاهی و ممیزی مهم ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه در راستای شناسایی مخاطرات و تدوین برنامه راهبردی با رویکرد اصلاحی؛ موفق شدیم مخاطرات جدی را کنترل کنیم.

علی لطفی جانشین رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در مدیریت بحران با اشاره به تصویب قانون پدافند غیرعامل و ضرورت اجرایی شدن آن در تمام دستگاه های اجرایی و زیرساختی سطح کشور، گفت: ارائه خدمات شایسته به عموم مردم با بهره گیری از زیرساخت های ایجاد شده در حوزه های بنادر و فرودگاه های جزیره کیش، نیازمند شناسایی تهدیدهای احتمالی است.

لطفی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در این دوره آموزشی مبانی پدافند غیرعامل که توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و به دستگاه ها ابلاغ شده؛ مورد بررسی قرار گرفت و نسبت به برگزاری دوره های تخصصی با موضوعات “پدافند در حوزه های کالبدی، سایبری، زیستی، پرتوی، شیمیایی و…” تاکید شد.

وی، اظهار داشت: هر زیرساختی ممکن است در شرایط عادی به واسطه بلایای طبیعی و… دچار اشکالاتی شود؛ بنابراین هر مسوولی باید نسبت به شناسایی تهدیدات احتمالی حوزه مدیریتی خود اقدام کند.

به گفته جانشین رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اتخاذ تدابیر لازم در این حوزه به طور حتم در کاهش آسیب پذیری ها موثر خواهد بود و تدوین برنامه و استمرار تدابیر لازم در این زمینه از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

شایان ذکر است این دوره آموزشی عمومی با بررسی و آشنایی با اصول و مبانی پدافند غیرعامل، ارکان، جهت گیری ها و کارکردها برای مسوولان حوزه های مختلف شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش برگزار شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.