×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل ایدرو در بازدید از بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت ، گاز ، پالایش و پتروشیمی گفت : ایدرو قصد دارد با بهره گیری از ظرفیت جدید دانشی و اقتصادی در کشور در حوزه انرژی ، برای احداث ۳۰ زیست پالایشگاه گام بردارد .

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایدرو نیوز ، معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل ایدرو در بازدید از بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت ، گاز ، پالایش و پتروشیمی با اشاره به مشارکت شرکت های زیرمجموعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در حوزه های انرژی گفت : این مشارکت همچنان ادامه خواهد داشت و قطعا در پروژه های آتی توسعه میادین گازی کشور حضور پررنگ خواهیم داشت .

بابک احمدی با بیان اینکه ایدرو بحث زیست پالایشگاه ها را به عنوان موضوع جدید دنبال می کند، خاطرنشان کرد : در کشور پترو پالایشگاه ها متولی دارند و سال ها است که روی این بحث به صورت جدی کار شده است ، اما در حوزه زیست پالایشگاه تا به امروز سازمانی همپای سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در کشور کار را پیگیری نکرده است.

احمدی افزود : اولین اتفاق خوب در این زمینه زیست پالایشگاه کرمانشاه است که در مرحله راه اندازی است و دومین پروژه نیز مجتمع باشت در استان کهکیلویه و بویر احمد است و ایدرو بنا دارد این ظرفیت جدید دانشی و اقتصادی در کشور را در حوزه انرژی تا احداث ۳۰ زیست پالایشگاه ادامه دهد.

رئیس ایدرو تصریح کرد : مذاکرات جدی برای توسعه این زیرساخت بزرگ و حیاتی در کشور در جریان است و با توجه به اینکه منابع سوخت فسیلی در آینده نه چندان دور به پایان خواهند رسید، ما باید ظرفیت های جایگزین را برای تامین انرژی در کشور پیش بینی کنیم و در این مقوله ، موضوع زیست پالایشگاه یک بحث راهبردی ، حیاتی و جدی در کشور به شمار می رود.

طرح زیست پالایشگاه تولید بایو اتانول سوختی از جمله طرح‌های ایدرو در مناطق کمتر برخوردار است و بایواتانول سوختی به‌عنوان محصول پاک در راستای حفظ محیط زیست جایگزین افزودنی های شیمیایی بنزین می شود.خروجی دیگر این زیست پالایشگاه کنجاله تخمیری برای خوراک دام است .

ایدرو به همراه تعدای از شرکت های تابعه خود از جمله شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس که متولی ساخت زیست پالایشگاه های کرمانشاه و باشت است، در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی حضور دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.