×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
بررسی “روابط دوستانه برادرانه بن‌سلمان و بن زاید” پس از بحران نفتی

به گزارش کیوسک خبر به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، این اولین دیدار بین محمد بن سلمان،‌ ولیعهد عربستان و محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی از زمان اختلافات نفتی بین امارات و عربستان در جریان نشست اوپک پلاس است.
محمد بن سلمان خود در فرودگاه بین‌المللی ملک خالد به استقبال محمد بن زاید آل نهیان رفت. همچنین در مراسم استقبال از ولیعهد ابوظبی، خالد بن سلمان، برادر کوچکتر ولیعهد و معاون وزیر دفاع، مساعد بن محمد العیبان مشاور امنیت ملی و ترکی بن محمد بن فهد بن عبدالعزیز، وزیر مشاور در امور کابینه عربستان حضور داشتند.
محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده عالی نیروهای مسلح امارات و محمد بن سلمان مذاکرات دوجانبه‌ای درباره مسائل مختلف در راس آن سیاست تولید نفت داشتند.
بن زاید و بن سلمان روابط مستحکم و ریشه‌دار برادرانه دو کشور، دو ملت و هماهنگی بین دو کشور و مشارکت استراتژیکی که در جهت خدمت به منافع متقابل و به ثمر نشاندن آرزوهای دو ملت در جهت پیشرفت و آسایش هستند و نیز مسائل کلی منطقه، جهان عرب و بین‌الملل را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.
محمد بن سلمان ضمن خوش آمدگویی به بن زاید و هیئت همراهش پیام تبریک پادشاه عربستان به رئیس امارات را تقدیم ولیعهد ابوظبی کرد.
آنها ضمن رد و بدل کردن پیام‌های تبریک به مناسبت عید قربان برای دو کشور، دو ملت، و رهبری دو کشور و نیز کشورهای اسلامی و جهان آرزوی پیروزی و آرامش و رهایی از شر ویروس کرونا را کردند.
دو ولیعهد همچنین در زمینه مسائل منطقه و جهان و به خصوص تحولات کشورهای عربی، خاورمیانه و تلاش‌های به کار گرفته شده برای حل سیاسی بحران‌های فرا روی آن به طوریکه تضمین کننده صلح و صبات منطقه و ملت‌هایش باشد، تبادل نظر کردند.
محمد بن زاید آل نهیان در این باره گفت: شراکت امارات و عربستان قوی، مستمر و به نفع دو کشور و منطقه است.
بن زاید اضافه کرد: با بن سلمان به بررسی تقویت روابط مستحکم و همکاری استراتژیک دو طرف پرداختم.
در این باره انور قرقاش، مشاور دیپلماتیک رئیس امارات گفت، تقویت روابط استراتژیک در قلب رویکردهای سیاست خارجه کشورش قرار دارد. در این راستا عربستان برادر اصل، عمق و ریشه است.
مشاور رئیس امارات تاکید کرد: سفر ولیعهد به ریاض تجلی علنی و ملموس این واقعیت است.
اعضای کلیدی گروه اوپک پلاس برای افزایش تدریجی تولید نفت تا دسامبر و تمدید مدت اجرای پیمان محدودیت عرضه تا پایان سال ۲۰۲۲ به توافق اولیه رسیدند. این توافق بعد از حل و فصل کم‌سابقه بین عربستان و امارات حاصل شد.
وزیران نفت گروه اوپک پلاس در نشست فوق‌العاده روز یکشنبه افزایش تولید نفت از اوت به منظور کنترل رشد قیمت‌ها را تصویب کردند.
این گروه که شامل کشورهای عضو اوپک، روسیه و تولیدکنندگان دیگر است با سهمیه تولید جدید از ماه مه سال ۲۰۲۲ موافقت کرد تا اختلافات میان عربستان سعودی و امارات متحده عربی را برطرف کند.
اوپک در بیانیه‌ای اعلام کرد از اوت تا دسامبر سال ۲۰۲۱ این گروه تولیدش را دو میلیون بشکه در روز یا ماهانه حدود ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌دهد.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.