×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۶ خرداد , ۱۴۰۳
با کشورهای همسایه افغانستان از جمله ایران مذاکره کرده ایم

به گزارش کیوسک خبر به نقل از تاس، «نیکلای پاتروشف» دبیرکل شورای امنیت ملی روسیه طی سخنانی تاکید کرد که مساله افغانستان باید از طریق مذاکرات صلح آمیز حل و فصل شود.

بر اساس این گزارش، پاتروشف گفت: تمرکز ما و شرکایمان بر روی تلاش های سیاسی و دیپلماتیک در خصوص مساله افغانستان بوده و به دنبال یافتن راه هایی برای ایجاد گفتگوهای بین الافغانی و حل مسالمت آمیز مشکلات موجود در این کشور است.

وی همچنین افزود: نگاه ما به نقش هدایت کننده و جایگاه بسیار مهم سازمان ملل در تلاش های بین المللی در حال انجام در خصوص ایجاد ثبات در افغانستان دوخته شده است.

این مقام بلند پایه دولت روسیه همچنین با تاکید بر اینکه مسکو به دنبال شکل گیری افغانستانی متحد و رو به توسعه است، گفت که کشورش آماده برگزاری مذاکرات با آن دسته از مقامات افغان است که به خواسته مردم خود احترام گذاشته و به دنبال ایجاد کشوری مترقی هستند.

پاتروشف در خصوص تلاش های انجام شده توسط مسکو در خصوص ایجاد صلح و ثبات در افغانستان گفت: ما تماس های مفیدی در سطح شوراهای امنیت و همچنین سرویس های نظامی و اطلاعاتی با کشورهای نزدیک مرز افغانستان از جمله تاجیکستان و ازبکستان و همچنین ایران، چین، هند و پاکستان داشته ایم.