×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به افزایش سرمایه بانک مسکن و کمک ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی به بانک، گفت: بانک مسکن نقشه راه جدیدی را شروع و برای توسعه ساخت‌و ساز و سایر ابعاد اقتصاد کلان عزم خود را جزم کرده است که می‌تواند نوید بخش افزایش شاخص‌های اقتصادی باشد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از بانک مسکن – هیبنا؛ علی بابایی کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس و رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با خبرنگار هیبنا درباره عملکرد بانک در زمینه توسعه ساخت‌و ساز و حل مشکل مسکن گفت: یکی از شاخص‌های توسعه و پیشرفت کشورکه در برنامه‌های راهبردی دولت سیزدهم آمده است تولید کلان مسکن در حجم انبوه است که حمایت شبکه بانکی را می‌طلبد.

وی توضیح داد: رونق صنعت ساختمان علاوه بر اینکه مشکل عرضه مسکن را حل می‌کند می‌تواند با ایجاد مشاغل مستقیم و غیرمستقیم تا ۴۰ درصد شاخص‌های اقتصادی را بهبود ببخشد و از این بابت نقش بانک مسکن در ارتقای شاخص‌های اقتصادی برجسته است.

نماینده مردم ساری به عملکرد بانک مسکن در اجرای نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: دغدغه‌های رهبری و دولت در بخش مسکن بارها اعلام شده است، قانون جهش تولید مسکن هم با هدف رفع همین دغدغه تصویب شد و نقطه عطف عملکرد بانک مسکن حمایت حداکثری از این قانون مترقی است.

رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قدردان مدیرعامل محترم بانک مسکن و اعضای هیات مدیره این بانک هستم گفت: اقدامات بزرگ بانک مسکن در سفر به استان‌ها و مشاهده روند پیشرفت پروژه های نهضت ملی در سراسر کشور کاملا مشهود و محسوس است.

وی افزود: به عنوان عضو کمیسوین اجتماعی مجلس شاهد دغدغه‌های مردم در مورد کمبود مسکن هستیم از همین رو فعال نگه داشتن کارگاه‌های تولید مسکن در این شرایط به نفع جامعه هدف است.

بابایی با اعلام اینکه دولت و مجلس باید از بانک مسکن به عنوان بانک پیشرو در تولید مسکن حمایت کند، گفت: با تعاملات مثبت بانک مسکن با مجلس اخیرا ۱۰۰ هزار میلیارد افزایش سرمایه بانک مسکن به تصویب رسیده است.

این نماینده مجلس به قرارداد منعقد شده بین صندوق توسعه ملی و بانک مسکن برای جذب ۲ میلیارد دلار سرمایه ارزی اشاره کرد و گفت: این ۲ میلیارد دلار نقشه راه جدیدی برای رسیدن بانک مسکن به آمار و ارقام مثبتی است که می‌تواند بهبود دهنده بخش مسکن باشد. مجلس معتقد است این حمایت ها نوید بخش آن است که بانک مسکن نقشه راه جدیدی را شروع کرده و برای توسعه در ابعاد مختلف اقتصاد عزم خود را جزم کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.