×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

بانک ایران‌زمین پس از پشت سر گذاشتن مراحل لازم برای ایجاد زیرساخت‌های فنی در سال ۱۴۰۰ خود را برای جهشی بزرگ در حوزه ارائه خدمات متفاوت دیجیتالی در سال ۱۴۰۱ آماده می‌کند.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از تیتر ۲۰، مدیران بانک ایران‌زمین از حدود ۵ سال قبل برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های دقیقی برای تبدیل کردن این بانک به نخستین بانک تمام دیجیتالی کشور انجام داده‌اند و بررسی کارنامه این بانک طی سال‌های اخیر نیز نشان می‌دهد این اهداف طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده به ترتیب اولویت و اهمیت محقق شده است. این موفقیت‌ها زمینه و اعتمادبه‌نفس لازم را در مدیران این بانک به وجود آورده تا سال ۱۴۰۱ را سال جهش بزرگ بانک ایران‌زمین در مسیر تبدیل‌شدن به بانک پیشرو کشور در ارائه خدمات دیجیتالی بردارد.

مجید پورسعید، مدیرعامل بانک ایران‌زمین با تکیه بر همین آمادگی‌ها و زیرساخت‌های فراهم آمده در پیام نوروزی خود تصریح کرده است: توانستیم در سال ۱۴۰۰ به اهداف تعیین شده رسیده و تحول بزرگ در ارائه خدمات بانکی که نوید آن را طی سال‌های گذشته داده بودیم برسیم و واژه بانکداری دیجیتال را در کشور معنا کنیم.

یقیناً در سال پیش‌رو این نهال نو پا مستحکم‌تر و پربارتر از قبل در اختیار نظام بانکی کشور و مشتریان قرار خواهد گرفت. تمامی زیرساخت‌های لازم برای برداشتن گامی بلند در جهت استفاده از آخرین فناوری و تکنولوژی برای ارائه خدماتی نوین بانکی به مشتریان بانک ایران‌زمین پایه‌گذاری شده است.

به گفته مدیران بانک ایران‌زمین، تبدیل‌شدن به بانک دیجیتالی به معنای کامل آن مستلزم اجرای ۷۱۵ ریز پروژه بوده که مجموعه آن‌ها برای پیاده‌سازی بانکداری دیجیتال انجام‌گرفته است. نتیجه اجرای این ریز پروژه‌ها، فراهم آمدن کامل‌ترین پلتفرم بانکداری دیجیتالی است که از اواخر سال ۱۳۹۹ به‌صورت آزمایشی در اختیار مشتریان بانک ایران‌زمین قرار گرفته است.

نخستین پلتفرم بانکداری دیجیتال ایران‌زمین با نام «فراز» و مخفف عبارات «فناوری روز ایران‌زمین» است که مدیرعامل این بانک نیز در پیام نوروزی خود از پیاده‌سازی فاز اول آن در سال ۱۴۰۰ خبر داده است.

این پلتفرم با بهره‌گیری فناوری روز تلاش می‌کند تا با پیاده‌سازی بانکداری دیجیتال ضمن کمک به رشد و توسعه فعالیت‌های اقتصادی پنجره‌ای جدید از خدمات بانکی را همگام با تکنولوژی‌های روز دنیا به مردم کشورمان ارائه کند. در حال حاضر ۷۲ فرایند در قالب ۴۰ سرویس در فراز ساده‌سازی شده و ۶۰ ساعت برنامه آموزشی و ۱۶ هزار نفرساعت آموزش برای ۴ هزار مشتری اجراشده است تا پلتفرم فراز به‌عنوان یکی از ۱۲ پلتفرم یکپارچه بانک ایران‌زمین به‌صورت پایلوت، از کانال‌های متنوع خدمات یکپارچه‌ای را به مشتریان ارائه دهد.

از دیگر این نوآوری‌های مهم بانک ایران‌زمین، راه‌اندازی «بلیت امنیتی» در پرداخت‌های اینترنتی و موبایلی بانک ایران‌زمین است. این نوآوری باهدف ارتقای امنیت کاربران سامانه‌های همراه بانک و بانکداری الکترونیکی خود و به‌منظور جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز از سپرده‌های مشتریان راه‌اندازی شده است؛ به‌این‌ترتیب که یک کد امنیتی با عنوان «بلیت امنیتی» به شماره‌تلفن ثبت‌شده مشتریان در بانک ارسال می‌شود و کاربران اینترنت بانک و همراه بانک باید در زمان استفاده از سرویس انتقال وجه به‌صورت داخلی، پایا، پرداخت قبض و خرید شارژ از طریق سپرده، این کد را در قسمت مربوط به «بلیت امنیتی» وارد کنند و صرفاً در صورت صحیح بودن کد، انتقال وجه انجام می‌شود.

دستیابی به چنین اهدافی بدون شک نیازمند برخورداری از عقبه و زیرساخت‌های دانش‌بنیان بسیار قوی است و بدون شک بانک ایران‌زمین مرکز نوآوری خود را با همین مأموریت از سال ۹۸ تأسیس کرده است؛ به گفته مدیران این بانک، مرکز نوآوری ایران‌زمین، لجستیک بانک تمام دیجیتال ایران‌زمین است.

کاملاً طبیعی است که از بانک‌هایی مانند بانک ایران‌زمین که از بدو تأسیس و فعالیت، حرکت در مسیر ارائه خدمات نوین بانکی را به‌عنوان راهبرد اصلی خود تعریف و تبلیغ کرده است، انتظار برود گام‌های بلندی در ایجاد مراکز نوآوری بردارند؛ انتظاری که خیلی زود با راه‌اندازی مرکز نوآوری ایران‌زمین برآورده شد و نوید موفقیت‌های بزرگی را نیز می‌دهد.

به‌عبارت‌دیگر ایجاد این مرکز را باید حلقه مهمی از زنجیره بانک ایران‌زمین برای تحقق هدف تبدیل‌شدن به اولین بانک دیجیتال ایران دانست چرا که بدون برخورداری از ایده‌های نوآورانه و حمایت از این ایده‌ها نمی‌توان به تکمیل پازلی که تصویری کامل از یک بانک تمام دیجیتال ارائه دهد، امید چندانی داشت.

بر همین اساس هم مرکز نوآوری ایران‌زمین به‌عنوان زیرمجموعه بانک ایران‌زمین از تیرماه ۱۳۹۸ فعالیت خود را با تمرکز بر حوزه‌های فین‌تک، بلاک‌چین، گردشگری، سلامت و انرژی، حمل‌ونقل و شهر هوشمند، در جهت آموزش و توانمندسازی، هدایت و حمایت از کسب‌وکارهای نوپا، آغاز کرده است.

این مرکز با شعار «نوآوری به گستره ایران‌زمین» و مأموریت «حمایت از تمامی بخش‌های زیست‌بوم نوآورانه در سراسر کشور» دایره حمایت خود را به گستردگی خلاقیت صاحبان طرح‌ها و وسعت اندیشه خلاق کسب‌وکارهای نوپا تعریف و تعیین کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.