×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

هر ساله میلیون‌ها دستگاه لوازم خانگی به پایان عمر مفید خود می‌رسند و به  چرخه بازیافت سپرده می‌شوند.* اما لازم نیست داستان به همین‌جا ختم شود. از طریق فرآیندها و فن‌آوری‌های تبدیل، این دستگاه‌های دور انداخته شده می‌توانند به صورت لوازم نو دوباره متولد شوند و ویژگی‌ها و کارایی‌های طراحی شده بر اساس نیازها و ترجیح‌های مصرف‌کنندگان امروزی را ارائه کنند.

حال ببینیم چگونه لوازم خانگی قدیمی توسط یکی از پیشگامان نوآوری در صنعت لوازم خانگی به محصولاتی به روز و سازگار با محیط زیست تبدیل می‌شوند. 

استخراج معادن شهری: استخراج منابع جدید از لوازم دور ریخته شده

استخراج معادن شهری یعنی استخراج منابع ارزشمند از لوازم خانگی بازنشسته شده. این فرآیند شامل بازیافت و ذخیره هرگونه مواد اولیه‌ای است که می‌تواند در چرخه تولید محصولات جدید مورد استفاده قرار گیرد. بر خلاف سوزاندن (سرنوشتی که برای بسیاری از لوازم خانگی بلا استفاده رقم می‌خورد) این اقدام انتشار کربن را کاهش داده و از آلودگی محیط زیست جلوگیری می‌کند. ال‌جی که یک استخراج کننده فعال منابع شهری است مواد مختلفی شامل پلاستیک، آهن، و مواد غیر فلزی را از لوازم خانگی دور ریخته شده استخراج کرده و از آن‌ها در تولید محصولات جدید و پیشرفته خود استفاده می‌کند.

مرکز بازیافت ال‌جی: حیات دوباره برای لوازم قدیمی

ال‌جی از پایان سال ۲۰۲۱ به عنوان بخشی از تلاش‌های گسترده خود برای مبارزه با انتشار گازهای گلخانه‌ای برنامه‌های چرخه منابع را در ۵۲ کشور از سراسر جهان اجرا کرده است. در مرکز بازیافت ال‌جی واقع در کره جنوبی که در سال ۲۰۰۱ فعالیت خود را آغاز کرده است مواد خام از لوازم خانگی دور انداخته شده برداشت می‌شود و پیش از استفاده در تولید قطعات “جدید” و سازگار با محیط زیست لوازم خانگی، با دقت ذخیره و فرآوری می‌شوند.

۴ گام اصلی در مرکز بازیافت ال‌جی که امکان تبدیل لوازم قدیمی به قطعات با کیفیت برای محصولات جدید به شرح زیر هستند. 

گام اول: گردآوری – لوازم خانگی استفاده شده مانند یخچال‌ها، ماشین‌های لباسشویی و ظرفشویی و کولرهای گازی گردآوری و به مرکز منتقل می‌شوند.

گام دوم: اوراق کردن و شکستن – لوازم خانگی باز می‌شوند و اجزای آن‌ها خرد می‌شوند تا به ابعاد کوچکتر برسند.

گام سوم: دخیره و فراوری – پس از این که مواد آهنی، آلومینیومی، مسی و پلاستیکی ذخیره شدند پلاستیک‌ها وارد یک چرخه اضافی می‌شوند که طی آن به شکل گلوله که یک منبع تجدیدپذیر و در دسترس برای تولید قطعات و کالاهای پلاستیکی تبدیل می‌شوند.   

گام چهارم: تولد دوباره – گلوله‌ها ذوب و برای استفاده در تولید لوازم خانگی جدید ال‌جی به قطعات پلاستیکی مختلف تبدیل می‌شوند.

پلاستیک‌های بازیافتی: جان بخشیدن به طراحی‌های جذاب ال‌جی

پلاستیک‌های بازیافتی نقش مهمی در جان بخشیدن به طراحی‌های جذاب لوازم خانگی ال‌جی شامل محصولات اخیر مانند Styler ShoeCare و ShoeCase بازی می‌کنند. دستگاه تصفیه هوای PuriCare AeroFurniture ال‌جی و LG tiiun mini که در رنگ‌هایی زنده برای نشاط بخشیدن به خانه ارائه شده‌اند نیز از پلاستیک بازیافتی استفاده می‌کنند. در تولید قسمت خارجی همه این محصولات از مواد تغییر کاربری یافته برای ایجاد طراحی‌های زیبا در نوآوری‌های ال‌جی و کمک به کاهش مصرف منابع و تولید زباله استفاده شده است. 

یک چرخه مستمر سودمند برای زمین و مصرف‌کنندگان

ال‌جی با در نظر گرفتن ملاحظات زیست محیطی در هر یک از مراحل چرخه عمر لوازم خانگی، از تولید و بسته‌بندی گرفته تا مصرف و بازیافت، رویکرد “چرخه پایدار” را به طور کامل سرلوحه کار خود قرار داده است. این شرکت به استفاده از مواد بازیافتی استخراج شده و فرآوری شده در CRC در تولید لوازم جدیدی که مصرف برق و انتشار کربن را به حداقل رسانده و خودشان نیز تا حد بسیار بالایی بازیافت‌پذیر هستند ادامه می‌دهد. ال‌جی از این طریق یک چرخه‌ سودمند ایجاد کرده است که مزایای آن هم شامل حال مصرف‌کنندگان می‌شود و هم شامل حال زمین. 

ال‌جی تلاش‌های خود را یک گام فراتر برده و قصد دارد تا آغاز دهه بعد به مجموع ۶۰۰٫۰۰۰ تن پلاستیک بازیافتی (برای تولید قطعات لوازم خانگی) دست یابد. این هدف بلند پروازانه در “برنامه زندگی بهتر ۲۰۳۰” ذکر شده است و بخشی از استراتژی گسترده‌تر ال‌جی در خصوص دستیابی به کربن صفر را نیز تشکیل می‌دهد.   

ال‌جی تخمین می‌زند که تا سال ۲۰۳۰ هشت میلیون تن لوازم خانگی استفاده شده را برای استخراج مواد بازیافتی احیا خواهد کرد.

ال‌جی با اجرای ابتکار عمل‌هایی نظیر بازیافت اصولی محصولات و استخراج مواد از محصولات دور ریخته شده می‌تواند از محصولات قدیمی محصولی نو بسازد و نشان دهد چگونه یک تعهد استوار نسبت به مردم و زمین می‌تواند به ایجاد یک زندگی بهتر برای همه کمک کند.

* بر طبق گزارش آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده آمریکا (EPA)، تقریباً ۹ میلیون یخچال و فریزر، ۶ میلیون یونیت تهویه مطبوع پنجره‌ای و نزدیک به یک میلیون رطوبت‌گیر در هر سال دور انداخته می‌شوند. (۱۹january2017snapshot.epa.gov/rad/disposing-appliances-responsibly_.html)

# # #

شرکت راهکارهای تهویه مطبوع و لوازم خانگی ال‌جی الکترونیکس

شرکت راهکار‌های تهویه مطبوع و لوازم خانگی ال‌جی یکی از رهبران جهانی در زمینه لوازم خانگی، راهکارهای خانه هوشمند، سیستم‌های تهویه مطبوع و همچنین محصولات آینده‌نگرانه با قابلیت‌های نسل جدید هوش مصنوعی است. این شرکت با فناوری‌های پیشرو در صنعت، در حال ایجاد راهکارهای جامعی است و به ایجاد زندگی بهتر و سالم‌تر برای مصرف‌کنندگان با طراحی و توسعه متفکرانه لوازم آشپزخانه، وسایل زندگی و محصولات راهکارهای تهویه مطبوع و تصفیه هوا متعهد است. مجموعه این محصولات باعث راحتی بیشتر، عملکرد عالی، کارآیی موثر و مزایای سلامتی جذابی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ال‌جی، به www.LGnewsroom.com مراجعه کنید.

روابط عمومی شرکت ال‌جی الکترونیکس در ایران: آقای کاوه مفتخری

شماره تماس: ۲۶۲۰۵۹۴۰

ایمیل: kaveh.moftakhari@lge.com

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.