×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران درباره عملکرد سال گذشته شرکت عنوان کرد: ایمپاسکو در سال ۱۴۰۲ عملکرد درخشانی در خصوص جذب سرمایه، ایجاد اشتغال، اکتشاف، استخراج و فروش به ثبت رساند.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، خدایار کریم‌نژاد مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: بر اساس برنامه ارائه شده ایمیدرو تحت عنوان ۱۰۰ هفته ۱۰۰ رویداد، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران تا پایان سال ۱۴۰۲، ۴۷ طرح و پروژه افتتاح و کلنگ زنی در برنامه داشت که موفق به تحقق ۹۰ درصدی این برنامه‌ها شدیم.

کریم‌نژاد خبر داد: با تحقق این برنامه‌ها و راه‌اندازی و تکمیل ظرفیت پروژه‌های مربوطه، جذب سرمایه‌ای بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد ریال از بخش خصوصی در حوزه معدن و صنایع معدنی محقق می‌شود.

وی افزود: افتتاح کارخانه خردایش و پرعیارسازی معدن سنگ آهن آنومالی شمالی، افتتاح کارخانه ۱۰ هزار تنی کنسانتره سرب نخلک، افتتاح معدن تیتانیوم کهنوج و معدن زغالسنگ کوچکعلی شمالی طبس، افتتاح کارخانه گرانول سازی و افتتاح مجموعه گردشگری کمال آباد در مجتمع پتاس خور و بیابانک از جمله این طرح‌ها در سال گذشته است.

مدیرعامل ایمپاسکو با بیان اینکه یکی از درخشان‌ترین عملکردهای ما در سال گذشته در حوزه اکتشاف بود، عنوان کرد: در سال گذشته ۲۰ پروانه اکتشاف و ۷ گواهی کشف دریافت کردیم که رشد ۲۳۳ درصدی در این بخش نسبت به سال ۱۴۰۱ داشتیم.

وی با اشاره به انجام بیش از ۱۰۰ هزار متر حفاری اکتشافی در سال گذشته تاکید کرد: این میزان حفاری نسبت به سال ۱۴۰۱، رشد ۱۸۰ درصدی داشته است.

کریم نژاد افزود: ایمپاسکو در سال گذشته با انجام ۹۸ هزار قرائت ژئوفیزیک و با انجام ۱۰۰ هزار متر حفاری اکتشافی رکورد مناسبی در بین شرکت‌های معدنی کسب کرد.

مدیرعامل ایمپاسکو تصریح کرد: با هدف جذب و هدایت سرمایه‌های بخش خصوصی به معدن و صنایع معدنی تعداد ۴ معدن و طرح بر اساس بند ت ماده ۳۵ قانون رفع موانع تولید به بخش خصوصی برون‌سپاری شد که این هدف در سال ۱۴۰۳ نیز دنبال خواهد شد.

وی با بیان اینکه نداشتن موانع قانونی دولتی و سرمایه‌های در اختیار یکی از امتیازات ویژه بخش خصوصی است، تاکید کرد: فراهم کردن شرایط ورود بخش خصوصی به معدن باعث شده تا معادن و صنایع مرتبط با آن در حداقل زمان ممکن به بهره‌برداری برسد و این امر نه تنها سهم معدن را در اقتصاد کشور افزایش ‌می‌دهد بلکه زمینه اشتغال و توسعه مناطق محروم را در پی دارد.

کریم نژاد با اشاره به ایجاد ۴۳۰۰ فرصت شغلی مستقیم در سال ۱۴۰۲ در نقاط مختلف کشور توسط ایمپاسکو، عنوان کرد: در سال جدید مصمم هستیم با راه‌اندازی طرح‌های جدید فرصت‌های بیشتری در جهت ایجاد اشتغال فراهم کنیم.

وی به طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس اشاره و تصریح کرد: در سالی که گذشت جلسات دوره‌ای در ۳۱ استان کشور با حضور نمایندگانی از استانداری و مدیران کل صمت استان برگزار شد که ماحصل آن احیا و فعال‌سازی ۴۰۹ معدن و محدوده معدنی است.

اهداف و برنامه‌های ایمپاسکو در سال ۱۴۰۳
کریم‌نژاد با اشاره به برنامه‌های شرکت در سال جدید عنوان کرد: برای سال ۱۴۰۳، دریافت ۱۰۰ فقره پروانه اکتشاف و ۲۶ فقره گواهی کشف را هدف‌گذاری کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در جهت تسهیل ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در بخش معدن، امکان سرمایه‌گذاری در بخش پروانه‌های اکتشافی در سال جدید فراهم شده که این امر فصل جدیدی در سرعت بخشیدن و تسهیل جذب سرمایه در بخش معدن به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران ادامه داد: شرایط سرمایه‌گذاری در ۱۰ طرح جدید در سال ۱۴۰۳ فراهم شده است که تحقق آن باعث رشد سرمایه‌گذاری بخش معدن می‌شود.

کریم‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۳ افتتاح فاز یک کارخانه تولید کنسانتره روی مهدی آباد با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن، کارخانه استحصال طلای کوه دم با ظرفیت ۲۰۰ کیلوگرم، کارخانه تیتانیوم کهنوج با ظرفیت ۱۳۰ هزار تن، کارخانه آهک هیدراته پلدختر با ظرفیت ۶۰ هزار تن، تولید کاغذ از سنگ آهک الیگودرز با ظرفیت ۱۰ هزار تن، کارخانه آهک هیدراته لار با ظرفیت ۳۰ هزار تن و اتمام طرح توسعه استخرهای تبخیری پتاس خور و بیابانک را در دستورکار داریم که علاوه بر آنکه خبر خوش و مسرت بخشی برای کشور و استان‌ها خواهد بود، تحولی در بخش معدن و صنایع معدنی کشور نیز ایجاد خواهد کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.