×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
ایران ۱۰ – کامبوج صفر/ یکه‌تازی شاگردان اسکوچیچ در بحرین

به گزارش کیوسک خبر، تیم ملی فوتبال ایران در هفتمین دیدار خود در مسابقات انتخابی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملتهای آسیا ۲۰۲۳ چین،  از ساعت ۱۹ با قضاوت کیم جونگ هئونگ از کره جنوبی به مصاف کامبوج رفت که این دیدار در نهایت با برتری ۱۰ بر صفر شاگردان دراگان اسکوچیچ خاتمه یافت تا تیم ملی سومین برد خود را در بحرین کسب کند.

ملی‌پوشان ایران که در بازی قبلی موفق شده بودند بحرین را با نتیجه ۳ بر صفر شکست دهند، تا پیش از این بازی با ۱۲ امتیاز در رده دوم گروه قرار داشتند.

تیم ملی‌ ایران در بازی دور رفت که روز ۱۸ مهر  سال ۹۸ برگزار شد موفق شده بودند با نتیجه ۱۴ بر صفر کامبوج را شکست داده بودند.

در بازی امروز در غیاب احسان حاج‌صفی و کریم انصاری‌فرد، علیرضا جهانبخش بازوبند کاپیتانی تیم ملی را بسته بود.

تیم ملی در بازی امروز با تغییرات زیاد در ترکیب به میدان رفت.

شاگردان  دراگان اسکوچیچ در همان دقایق ابتدایی می‌توانستند به گل برسند اما ضربه طارمی را دروازه‌بان کامبوج مهار کرد.

دقایقی بعد نیز تیم ملی صاحب یک کرنر شد که ضربه سر خلیل‌زاده راهی به دروازه کامبوج نداشت.

در دقیقه ۹ این دیدار جهانبخش روی حرکت فردی توپی را به سمت دروازه حریف شلیک کرد که سوکسلا گلر کامبوج آن را مهار کرد.

در دقیقه ۱۴ تیم ملی روی حرکت علیرضا جهانبخش بازیکن کامبوج داخل محوطه جریمه مرتکب خطای پنالتی شد که خود این بازیکن موفق شد به ضربه‌ای محکم و دقیق دروازه حریف را باز کرد تا اولین گل این بازی را به ثمر رسانده باشد.

در دقیقه ۲۱ بار دیگر تیم ملی توسط مهدی طارمی صاحب موقعیت شد که دروازه بان کامبوج آن را مهار کرد.

در ادامه روی سانتر قلی‌زاده از روی نقطه کرنر خلیل‌زاده با ضربه شر دروازه حریف را برای بار دوم باز کرد.

در دقیقه ۲۷ خط روی پاس دقیق علیرضا جهانبخش پشت مدافعان کامبوج مهدی طارمی موفق شد تا گل سوم ایران را با ضربه دقیق به ثمر برساند.

در دقیقه ۳۳  بازی، روی حرکت انفرادی میلاد محمدی از جناح چپ و سانتر این بازیکن، بازیکن کامبوج به اشتباه دروازه تیم خودی را باز کرد تا تیم ملی با ۴ گل پیش بیافتد.

در دقیقه ۳۶ تیم ملی صاحب یک ضربه کرنر شد که سانتر زیبای علی قلی زاده با ضربه سر مرتضی پورعلی‌گنجی همراه بود که ضربه این مدافع پس از برخورد به تیر دروازه کامبوج راهی اوت شد.

یک دقیقه بعد بار دیگر ایران می توانست دروازه کامبوج را باز کند که ضربه راه دور سامان قدوس را دروازه‌بان کامبوج مهار کرد.

در دقیقه ۴۲ مهدی طارمی روی پاس علیرضا جهانبخش صاحب موقعیت شد اما دروازه‌بان کامبوج این بازیکن را داخل محوطه جریمه سرنگون کرد و داور هم برای دومین بار نقطه پنالتی را نشان داد اما سعید عزیت‌اللهی توپ را از روی نقطه پنالتی به تیر دروازه کامبوج زد.

این دیدار در نیمه نخست در نهایت با برتری چهار بر صفر ایران همراه بود.

البته در این نیمه بازیکنان کامبوج هم یکبار به دروازه ایران نزدیک شدند اما آنها در درون محوطه جریمه ایران نتوانستند کاری از پیش ببرند.

در نیمه دوم نیز شاگردان اسکوچیچ صاحب توپ و میدان بودند.

علیرضا جهانبخش  می‌توانست روی پاس زیبای قدوس گلزنی کند که ضربه چیپ این بازیکن به بالای دروازه کامبوج رفت.

در دقیقه ۵۳ کامبوجی ها روی یک ضربه ایستگاهی توانستند اولین شوت خود را به سمت دروازه ایران شلیک کنند که عابدزاده ضربه آنها را مهار کرد. این دروازه بان در ادامه با ارسالی بلند علیرضا جهانبخش را صاحب موقعیت کردکه شوت این بازیکن را دروازه‌بان کامبوج به صورت ناقص مهار کرد در ادامه کریم انصاری فرد می توانست برای بار پنجم دروازه را باز کند که ضربه او به تیر دروازه کامبوج نرسید و مدافع حریف آن را دور کرد.

در دقیقه ۵۶ روی پاس دقیق مهدی قایدی از جناح چپ، میلاد محمدی صاحب موقعیت شد که ضربه او از بین پاهای سوکسلا وارد دروازه کامبوج شد.

در دقیقه ۶۲ روی سانتز دقیق قدوس مرتضی پورعلی‌گنجی با ضربه سر دروزاه کامبوج را باز کرد تا گل ششم تیم ملی به ثمر برسد.

در دقیقه ۶۵انصاری‌فرد روی پاس زیبای قایدی در موقعیتی تک به تک قرار گرفت که دروازه بان کامبوج این توپ را مهار کرد. در ادامه دروازه‌بان کامبوج یک بار دیگر روی ضربه جهانبخش از خود واکنش نشان داد.

در دقیقه ۶۸ کاوه رضایی روی یک ضربه سر شیرجه‌ای دروازه کامبوج را تهدید کرد اما ضربه او از بالای دروازه حدیف به بیرون رفت.

در دقیقه ۷۰ مهدی قایدی روی یک فرار با دروازه‌کامبوج در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما او به کاوه رضایی پاس داد که ضربه این بازیکن را دروازه‌بان کامبوج مهار کرد.

کاوه رضایی بار دیگر روی سانتر میلاد محمدی صاحب موقعیت شد که ضربه سر او راهی به دروازه کامبوج نداشت.

در دقیقه ۷۰ تیم ملی روی حرکت انفرادی زیبای مهدی قایدی صاحب سومین ضربه پنالتی خود شد که انصاری‌فرد با یک ضربه دقیق گل هفتم ایران را به ثمر رساند.

در دقیقه ۸۰ کاوه رضایی روی سانتر زیبای صادق محرمی با ضربه سر گلزنی کرد تا نام او نیز در فهرست گلزنان این مسابقه قرار بگیرد.

یک دقیقه بعد بار دیگر ایران چسبیده به محوطه جریمه کامبوج روی حرکت زیبای  قایدی صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که ضربه کاوه رضایی به زیر طاق دروازه کامبوج برخورد کرد اما تبدیل به گل نشد.

در دقیقه ۸۳ مهدی قایدی روی یک حرکت انفرادی زیبا از زاویه بسته گلزنی کرد تا او ستاره تیم ملی در نیمه دوم لقب بگیرد.

در دقیقه ۸۵ روی اشتباهات متوالی مدافعان کامبوج روی پاس انصاری‌فرد کاوه رضایی برای بار دهم دروازه کامبوج را باز کرد.

این دیدار در نهایت با برتری ۱۰ بر صفر ایران خاتمه یافت.

تیم ملی فوتبال ایران با برتری در این دیدار ۱۵ امتیازی شد و موقتا بالاتر از عراق ۱۴ امتیازی به صدر جدول گروه سوم مسابقات رفت.

در دیگر دیدار این گروه از ساعت ۲۱ تیم ملی فوتبال عراق به مصاف هنگ‌کنگ خواهد رفت.

ترکیب ایران: 

امیر عابدزاده، صادق محرمی، شجاع خلیل‌زاده(۴۵ سید مجید حسینی)، میلاد محمدی، مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی طارمی(۴۵ کریم انصاری‌فرد)، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش(۶۷ کاوه رضایی)، احمد نورالهی(۴۵ میلاد سرلک)، علی قلی‌زاده(۵۵ مهدی قایدی) و سعید عزت‌الهی.

ترکیب کامبوج: 

کئو سوکسلا، کن چانسوفیک، سئوی ویسال، تس سامبات، لیم پیسوت،سنگ چانتها، کوچ سوکومفک، سوس ساهانا، کئو ساکفینک، سور روتانا و چنگ مینگ