×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
ایران قطب پزشکی و دارویی است

به گزارش کیوسک خبر، سردار حسین نجات، ضمن تقدیر از مدافعان سلامت و اعضای شورای ستاد فرماندهی مقابله با کرونا تهران گفت: بیماری کرونا نشان داد اگر متحد و هماهنگ و هم افزا باشیم و هدف ما رفع مشکل مردم باشد موفق خواهیم بود.
وی با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی و به همت متخصصان کارآمد، قطب پزشکی و دارویی در دنیا هستیم و در حوزه پزشکی جز ۱۰ کشور برتر دنیا و جز ۶ کشور موفق در تولید واکسن هستیم.
سردار نجات با اشاره به تولید ۹۰ درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل به همت متخصصان، یادآور شد: ایران امروز از نظر علمی در همه رشته‌های علمی پیشرفته است.
وی با اشاره به حمایت عالی و تدابیر ارزنده مقام معظم رهبری در اپیدمی کرونا گفت: بسیاری در دنیا قصد داشتند که در اپیدمی کرونا دین را در مقابل علم قرار دهند اما مقام معظم رهبری با تدابیر عالی بیش از همه مدافع سلامت مردم بودند و نشان دادند که دین بهترین مدافع پیشرفت و علم است.
حمایت از صنوف، حمایت و تأمین هزینه بیماران نیازمند، تهیه مستند از شهدای مدافع سلامت، حمایت از کادر درمان و پرستاران، حمایت از خانواده شهدای مدافع سلامت از دیگر موضوعات مورد تاکید سردار نجات در این نشست بود.
وی، ستاد کرونا در تهران را یکی از ستادهای موفق در کشور برشمرد و از تلاش‌های و زحمات دکتر زالی، استاندار و تمامی اعضای ستاد و نهادهای همکاری کننده، کادر درمان و پرستاران در دوران شیوع کرونا قدردانی کرد.
در ادامه این نشست رؤسا و معاونان دانشگاه‌های علوم پزشکی، سردار حسن زاده، سردار هداوند ضمن ارائه گزارشی به بیان اقدامات صورت گرفته از ابتدای شیوع کرونا تاکنون پرداختند که از آن جمله می‌توان به پوشش مادران باردار در زمان کرونا،
کاهش مرگ و میر مادران باردار به عنوان یک شاخص توسعه در جوامع، تقویت زیرساخت‌های بهداشتی در دوران کرونا، ارائه خدمات سرپایی و بستری به بیماران کرونایی، انتشار مقالات متعدد و تلاش برای تولید واکسن، درمان بیماران در منزل، مشارکت بسیج در اجرای فازهای مختلف طرح شهید سلیمانی، همکاری بسیج و گروه‌های جهادی با حوزه سلامت، تولید اقلام بهداشتی و ماسک، مشارکت بسیج در مراکز خودرویی واکسیناسیون اشاره کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.