×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

روزبه منیری، مدیر دفتر منطقه‌ای پژواک بیمه باران، اعتقاد دارد در آینده‌ای نه چندان دور، نحوه فروش بیمه زندگی به طور کلی دچار تحول خواهد شد. او که خود تمام تلاشش را برای تقویت زیرساخت‌های تکنولوژیک دفتر پژواک به کار بسته، فناوری‌های روز جهان را بهترین بستر برای رشد صنعت بیمه می‌داند:

‌ به عنوان نخستین سوال، اجازه بدهید از شما بخواهیم خودتان را معرفی کنید و از نحوه آشنایی‌تان با صنعت بیمه بپرسیم.
سال ۹۶ به پیشنهاد یکی از دوستانم، با بیمه دی که علاقمند به حضور در فضای استارتاپی کشور بود، آشنا شدم که منجر شد به راه‌اندازی مدیریت جدیدی تحت عنوان تحول دیجیتال در این شرکت بیمه‌گر. این آشنایی دروازه ورود من به دنیای بزرگ بیمه شد.

‌ اگر بخواهید بیمه زندگی را به ساده‌ترین مفهوم تعریف کنید، چه می‌گویید؟
به نظر من بیمه زندگی به معنای ایجاد امنیت خاطر و نیروی مراقبتی است و بی‌زمانی‌ست؛ راهی‌ست برای ایجاد ثبات مالی.

زمانی که افراد بیمه زندگی تهیه می‌کنند و سایه‌بانی را برای خود و عزیزانشان در نظر می‌گیرند، در واقع بر دوست داشتن خود و اعضای خانواده‌شان مهر تائیدی زده‌اند.

‌ چه برنامه‌هایی برای دفتر خود در پیش دارید؟ تحول
به طور قطع، هر مدیری مایل است مجموعه تحت سرپرستی‌اش در مسیر تعالی و توسعه قرار بگیرد. من هم از این قاعده مستثنی نیستم و باور دارم با تکیه بر نوآوری و تخصص اعضای تیم می‌توانیم منشاء ایجاد تحول شگرف در ارائه خدمات دیجیتال در حوزه خدمات بیمه زندگی و بهبود مستمر محصولات دیجیتال‌مان، تجربه بهتری از خدمات برای مشتری ایجاد کنیم و از این راه تاثیر مثبت خودمان را توسعه فروش نیز بر عهده خواهیم داشت.

‌ به عقیده شما نقش شبکه فروش در توسعه و ترویج فرهنگ بیمه زندگی چیست؟
اعتقاد عمیقی دارم که شبکه فروش در تعریف کنونی‌اش در آینده نزدیک معنا نخواهد داشت، و دگردیسی اجتناب‌ناپذیری را شاهد خواهیم بود. نقش فروشندگان و شبکه‌سازان در این صنعت از یک پل ارتباطی میان شرکت‌های بیمه و مردم به مشاورانی خبره تغییر خواهد کرد. مشاورانی که نیازها و خواسته‌های مشتریان را درک می‌کنند و با توجه به امکانات و زیرساخت‌های بیمه‌گران، راه‌حل‌هایی اختصاصی متناسب با آن نیازها ارائه می‌دهند.

‌ به نظر شما دلایل و عوامل پایین بودن ضریب نفوذ بیمه‌های زندگی در کشور نسبت به میانگین جهانی آن چیست؟
اگر از تورم و کاهش قدرت خرید مردم فاکتور بگیریم، عدم توجه رسانه‌های جمعی به فرهنگ‌سازی در این عرصه بزرگترین دلیل کم‌رونقی این حوزه است. درک نیاز به پوشش ریسک‌های زندگی و تبدیل آن به تقاضای قابل پاسخ، نیازمند یک عزم جدی است.

‌ تنوع در عرضه انواع بیمه‌های زندگی از سوی شرکت‌های بیمه‌گر را در جلب توجه آحاد جامعه تا چه اندازه موثر می‌دانید؟
با نگاهی به گپ بزرگ میان تنوع محصولات بیمه‌ای در خارج از کشور و محصولات و خدمات شرکت‌های بیمه‌گر در ایران ارائه می‌کنند، به‌نظر می‌رسد که جای کار در این زمینه بسیار زیاد است، هر چقدر تنوع محصولات و خدمات و تناسب آن‌ها با نیازهای جامعه بیشتر شود، قطعا مردم به این رویکرد، روی خوش نشان خواهند داد.

‌ شما به عنوان عضوی از شبکه فروش بیمه باران چگونه هموطنان خود را از ضرورت خرید بیمه‌های زندگی آگاه می‌کنید؟
اکنون ما مسیر طولانی و پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته‌ایم و زیرساخت‌های زیادی برای توسعه فروش و ارائه خدمات دیجیتال فراهم کرده‌ایم. در تلاش هستیم با فعالیت مستمر در فضای آنلاین، از پتانسیل‌های این عرصه نهایت بهره را ببریم. به نظر من با تولید و انتشار هدف‌مند محتوا و تبلیغات صحیح و موثر می‌توان آگاه‌سازی را ایجاد کرد.

‌ وجه تمایز شرکت بیمه باران با سایر شرکت‌های بیمه‌گر در چیست؟
بیمه باران دو نکته قابل توجه در ماهیت خود دارد: نخست شفافیت و روشنگری آن است و دوم بهره‌وری از نیروهای جوان و خلاق. ضمن اینکه محصولات بیمه باران، با در بر داشتن ویژگی‌های جدید، در تلاش هستند برای نیازهای روز جامعه ایرانی موثر و مفید باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.