×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
اپلیکیشن خدمات شارژ مپنا؛ ارائه‌ دهنده خدمات ایستگاه‌های شارژ

به گزارش کیوسک خبر به نقل از مپنا نیوز – مرکز توسعه خودرو برقی و زیرساخت‌های مپنا اعلام کرد؛ به‌زودی با اضافه شدن ایستگاه‌های مبادله باتری (Battery Swap) و امکان اجاره خودروهای برقی (خودروهای اشتراکی)، اپلیکشن خدمات شارژ بر اساس قابلیت استفاده از ایستگاه‌ها، رزرو، پرداخت و … برای این نوع از ایستگاه‌ها به‌روزرسانی می‌شود.
با توسعه خودروهای برقی، نیاز کاربران به نرم‌افزارهای رزرو، مکان‌یابی و پرداخت ایستگاه‌های شارژ بیشتر خواهد شد.
در ایستگاه‌های شارژ خودرو برقی که از شارژر سریع (DC) بهره می‌برند، برای شارژ کامل یک خودرو برقی بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه زمان نیاز است و در ایستگاه‌هایی که از شارژرهای نوع AC استفاده می‌کنند یا در شارژرهای مدل خیابانی و خانگی، این زمان بین ۳ تا ۴ ساعت خواهد بود.
هرچند ایستگاه‌های شارژ AC باید به تعداد بسیار در همه خیابان­ها، محل‌‍های پارک خیابانی و پارکینگ ساختمان‌ها ایجاد شود، اما رزرو و مکان‌یابی ایستگاه‌های شارژِ بدون استفاده، یکی از نیازمندی‌های اصلی رانند­گان خودروهای عمومی و شخصی خواهد بود.
مرکز توسعه خودرو برقی و زیرساخت‌های مپنا، به عنوان تولیدکننده انواع شارژرهای خودرو برقی، اپلیکیشن کاربری ایستگاه­های شارژ خودرو برقی را بر بستر وب (PWA) توسعه داده است. این اپلیکیشن برای همه کاربران اندروید و IOS قابل استفاده است.
اپلیکیشن جامع ایستگاه‌های شارژ مپنا، دارای قابلیت‌های متعددی از جمله رزرو ایستگاه‌های شارژ، مسیریابی ایستگاه‌های شارژ، افزایش اعتبار ریالی و آموزش نحوه استفاده از شارژرها است.

96.png

این اپلیکیشن دارای دو منو اصلی است که در قسمت پایین و دیگری به‌صورت کشویی در قسمت راست قرار دارد. از منو کشویی می‌توان به بخش‌های پیشخوان، درخواست صدور کارت، راهنما و اطلاعات تماس دسترسی پیدا کرد و از منو پایین، دسترسی به بخش رزرو ایستگاه‌های شارژ و ناحیه کاربری امکان‌پذیر است. در بخش پیشخوان، امکان شارژ به وسیله تلفن همراه فراهم است.
در بخش ناحیه کاربری نیز تمام رزروها و تراکنش‌های مالی قابل مشاهده است. همچنین در این بخش امکان افزایش موجودی حساب فراهم بوده و می‌‎توانیم اطلاعات کاربری خود را ویرایش نماییم. در بخش ایستگاه‌های شارژ نیز موقعیت تمام ایستگاه‌های شارژ مپنا بر روی نقشه نمایش داده شده است.
کاربران می‌توانند ایستگاه‌ها را بر حسب نوع پروتکل شارژ مورد پشتیبانی و نیز زمان دلخواه خود فیلتر کنند تا فقط ایستگاه‌هایی که از پروتکل شارژ دلخواه‌ آنها پشتیبانی می‌کنند و یا در زمان مورد نظرشان دارای ظرفیت خالی برای شارژ هستند نمایش داده شوند.
اپلیکیشن شارژ مپنا با اسکن QR کد روی دستگاه شارژر، امکان استفاده از شارژر را فراهم می‌کند.
با اپلیکیشن شارژ مپنا می‌توانید هر زمان که بخواهید فرآیند شارژر را متوقف یا دوباره شروع کنید، میزان درصد شارژ باتری خودرو خود را ملاحظه نموده و هر زمان که در فرآیند شارژ خللی ایجاد شود (خواه ناشی از خودرو یا دستگاه شارژ باشد) با خبر شوید.
شما می‌توانید با لمس نشانگر هر ایستگاه بر روی نقشه، به اطلاعات آن ایستگاه دسترسی پیدا کنید و در صورت تمایل، آن ایستگاه را رزرو و یا مسیر دسترسی به آن ایستگاه را بر روی نقشه مشاهده کنید.

65203.jpg

امکانات اصلی اپلیکیشن

  • با انتخاب روز و ساعت مراجعه، رزرو شارژر را انجام دهید.
  • همه فرآیند عملیات شارژ خودرو خود را از راه دور ببینید.
  • با مسیریابی به جایگاه شارژ مورد نظر خود برسید.
  • اطلاعات، رزروها، تراکنش‌ها و سوابق شارژ خود را ببینید.
  • از موجودی خود با خبر شوید.
  • متناسب با خودرو نوع شارژر سریع را انتخاب کنید (خودرو چینی: پروتکل GB، خودرو ژاپنی و کره‌ای: پروتکل CHAdeMO، خودروهای اروپایی و آمریکایی: پروتکل CCS)

مرکز توسعه خودرو برقی و زیرساخت‌های مپنا اعلام کرده است؛ به‌زودی با اضافه شدن ایستگاه‌های مبادله باتری (Battery Swap) و نیز امکان اجاره خودروهای برقی (خودروهای اشتراکی)، این اپلیکشن بر اساس قابلیت استفاده از ایستگاه‌ها، رزرو، پرداخت و … برای این نوع از ایستگاه‌ها به‌روزرسانی می شود.
برای دریافت و استفاده از این اپلیکشن به آدرس زیر مراجعه نمایید.
https://www.mapna-evidc.com
زمین نفس می کشد
مرکز توسعه خودرو برقی و زیرساخت­های مپنا