×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر احمد نصرتی در مراسم روز خانواده و تکریم بازنشستگان استان گلستان، ضمن تبریک به مناسبت ۲۵ ذی الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان و نیز ۲۶ مرداد ماه سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، گفت: سازمان تامین اجتماعی گستره بزرگی از هم میهنان را در بر می گیرد و همه بیمه شدگان این سازمان به علت اینکه در حوزه های صنعتی، خدماتی، علمی و غیره مولد و کارآفرین هستند، نقش مهمی در پیشرفت و توسعه کشور ایفا می کنند.

دکتر نصرتی با اشاره به اینکه تکریم بازنشتگان در تامین اجتماعی شعاری و تشریفاتی نیست به بخشی از خدمات سازمان در این حوزه اشاره کرد ورافزود: پیگیری همسان سازی حقوق بازنشستگان، برگزاری المپیادهای فرهنگی و ورزشی، برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی، تخصیص تسهیلات رفاهی  و بانکی، توسعه خدمات درمانی، غربالگری بیماری های مزمن، همایش های ارتقاء سطح سواد سلامت و غیره نمونه هایی از تلاش های سازمان برای تکریم بازنشستگان و فرهیختگان است.
وی از طرح غربالگری بیماری های بدخیم زنان که در استان توسط تامین اجتماعی انجام می شود به عنوان یک طرح بزرگ و اثرگذار یاد کرد.
دکتر نصرتی با بیان اینکه بودجه مدیریت درمان از سال ۹۲ تاکنون از ۴هزار و ۶۰۰میلیارد ریال به ۷هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته، گفت: تلاش کرده ایم با هدف دسترسی آسان بیمه شدگان به خدمات درمانی، در تمامی شهرستان های استان، حداقل یک درمانگاه داشته باشیم. بودجه عمرانی استان در سال ۹۲، ۶۵۰ میلیارد ریال بوده و اکنون به یک هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.
مدیر درمان تامین اجتماعی گلستان گفت: بر اساس جمعیت ۲ میلیونی استان باید در استان ۱۰ هزار تخت بستری وجود داشته باشد که حدودا یک سوم نیاز یعنی ۳ هزار و ۵۰۰ تخت وجود دارد و ۶ هزار و ۵۰۰ تخت بستری کمبود داریم و هر تخت هزینه ای بالغ بر ۳٫۵ تا ۵ میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد و ایجاد تخت علاوه بر اشتغال زایی، موجب گردش مالی بسیار بالایی می شود و شاخص مهمی که نسبت تعداد تخت به جمعیت است را ارتقاء خواهد داد.
دکتر نصرتی از جذب ۲۰۰ نفر نیرو در شرایط شیوع ویروس کرونا در استان خبر داد و گفت: این نیروها به طور موقت و برای کمک به حوزه درمان جذب شده اند و در آزمون استخدامی که در شهریور ماه برگزار می شود، حدود ۷۱ نفر نیروی جدید جذب استان خواهند شد.
دکتر نصرتی به برنامه های هفته دولت اشاره کرد و افزود: در هفته دولت بزرگترین و استانداردترین اورژانس بیمارستانی سازمان تامین اجتماعی را در بیمارستان حکیم جرجانی گرگان با ۱۸۰۰ متر مربع مساحت و نیز درمانگاه تخصصی دو شیفته آزادشهر افتتاح خواهد شد.

حسین زنجانی مدیر کل تامین اجتماعی استان گلستان نیز در ادامه این جلسه، به بیان عملکرد سازمان در استان در حوزه بیمه ای پرداخت.
وی با اشاره به جایگاه ویژه بازنشستگان و تجلیل ۲۵ ذی الحجه روز خانواده افزود: سازمان تامین اجتماعی با هدف تکریم بازنشستگان  اقدام به همسان سازی حقوق آنان نموده است.
وی افزود: سازمان تامین اجتماعی در جهت تحقق رفاه و عدالت اجتماعی از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

در ادامه این نشست، کوهستانی عضو کانون عالی و رئیس کانون بازنشستگان استان گلستان و حیدری نژاد رئیس کانون بازنشستگان همکار به ارائه گزارش پرداختند.
در پایان این جلسه، از بازنشستگان نمونه استانی و روسای کانون های بازنشستگی استان گلستان با اهدای لوح، تقدیر شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.