×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه ضمن حضور در دانشگاه بین‌المللی ساکاریای ترکیه و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک با این دانشگاه، با معاون رئیس دانشگاه ساکاریا، رییس دانشکده علوم سیاسی و مرکز مطالعات اقتصاد و مالی اسلامی این دانشگاه در جلسات جداگانه دیدار و گفتگو کرد. در خلال این رویداد همچنین بازدید از بخش‌های مختلف علمی و اجرایی و دیدار با دانشجویان این دانشگاه انجام شد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه روز چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲، ضمن دیدارهای جداگانه با دکتر خاقان اصلان رئیس مرکز مطالعات اقتصاد و مالی اسلامی دانشگاه بین‌المللی ساکاریا [۱]، دکتر اوزر اویگون[۲] معاون رئیس دانشگاه بین‌المللی ساکاریا و دکتر مصطفی چالیشیر[۳] رییس دانشکده علوم سیاسی دانشگاه و تبادل نظر در خصوص گسترش همکاری‌های آموزشی و پژوهشی مشترک با این دانشگاه، تفاهم‌نامه همکاری مشترک با این دانشگاه را امضا کرد.
دکتر عسگری در بخش نخست این دیدارها که به میزبانی مرکز مطالعات اقتصاد و مالی اسلامی دانشگاه ساکاریا و با حضور دکتر خاقان اصلان رئیس این مرکز و دکتر حمدی چیلینگیر [۴] و دکتر صالح اولف [۵] از دانشیاران دانشگاه ساکاریا برگزار گردید، از پژوهشکده بیمه به عنوان تنها مرکز علمی در حوزه آموزش و پژوهش بیمه در ایران یاد کرد و افزود، پژوهشکده بیمه از سال گذشته مقدمات ارائه محصولات تکافلی را برای اولین بار فراهم نموده است و تا کنون ۹ شرکت بیمه ایرانی موفق به اخذ مجوز فروش پنجره تکافل در کشور شده‌اند. برگزاری کارگاه‌ها و وبینارهای تخصصی و انواع دوره‌های آموزش حضوری و مجازی مدیران در ایران و کشورهای دیگر نیز در راستای توانمندسازی صنعت بیمه ایران در حوزه تکافل صورت گرفته است.
دکتر عسگری با اشاره به حمایت پژوهشکده بیمه از پایان‌نامه‌های دانشجویی و رساله‌های دکتری بیمه و تکافل و ارائه برخی دوره‌های آموزشی تکافل، خواستار همکاری متقابل اعضای هیئت علمی دو مجموعه به عنوان اساتید راهنما و مشاور و انجام پژوهش‌های مشترک در قالب پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری شد.
رئیس پژوهشکده بیمه همچنین با اشاره به اهمیت ارزیابی ریسک در تعیین حق بیمه، تجربیات دانشگاه ساکاریا در حوزه مدیریت ریسک و مدیریت ریسک شرکتی (ERM) [6] را برای صنعت بیمه ایران مفید عنوان کرد و افزود، پژوهشکده بیمه در نظر دارد در آینده نزدیک آزمایشگاه ریسک را راه اندازی نماید و در این حوزه نیز دو مجموعه می‌توانند همکاری موثری داشته باشند.
دکتر خاقان اصلان رئیس مرکز مطالعات اقتصاد و مالی اسلامی دانشگاه ساکاریا و میزبان اولین نشست کاری هیئت اعزامی پژوهشکده بیمه در دانشگاه ساکاریا، این دانشگاه را تنها دانشگاه ارائه دهنده آموزش‌های مقطع کارشناسی در حوزه اقتصاد و مالی اسلامی در ترکیه برشمرد و با ارائه توضیحاتی در خصوص ساختار و فعالیت‌های دانشگاه خاطرنشان کرد، دانشگاه بین‌المللی ساکاریا با ۱۷ دانشکده شامل مهندسی، رایانه و علوم اطلاعات، کسب و کار، علوم تربیتی، علوم سیاسی، آموزش فنی، پزشکی، علم و هنر، هنرهای زیبایی، دندانپزشکی، حقوق، الهیات، ارتباطات، مدیریت، علوم ورزشی، فناوری و گردشگری، ۸۵ هزار دانشجو از بیش از ۲۰ کشور دنیا را در خود جای داده است و در مقطع کارشناسی ارشد بیش از ۱۰ سال و در مقطع دکتری نیز هفت سال سابقه ارائه برنامه‌های آموزشی متنوع را دارد.
دکتر خاقان اصلان افزود، تنها در دانشکده علوم سیاسی این دانشگاه، هفت گروه آموزشی وجود دارد که در آن موارد آموزشی در حوزه موضوعات مرتبط با بیمه و مدیریت بحران ارائه می‌شود.
رئیس مرکز مطالعات اقتصاد و مالی اسلامی دانشگاه ساکاریا با اعلام آمادگی این دانشگاه برای انعقاد تفاهم‌نامه و گسترش ارتباطات با پژوهشکده بیمه تصریح کرد؛ با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران و ترکیه و احتمال وقوع حوادث طبیعی به ویژه زمین‌لرزه، یکی از زمینه‌های همکاری مشترک با پژوهشکده بیمه، در حوزه مدیریت ریسک حوادث طبیعی خواهد بود.
دکتر حمدی چیلینگیر معاون مرکز مطالعات اقتصاد و مالی اسلامی و دانشیار دانشگاه ساکاریا نیز در این نشست با ابراز خرسندی از آغاز همکاری‌های مشترک دو مجموعه به بیان جزئیاتی از ترکیب دانشجویان و شرایط پذیرش دانشجویان بین‌المللی این دانشگاه در مقاطع تحصیلی مختلف پرداخت.
رئیس پژوهشکده بیمه با حضور در حوزه معاونت دانشگاه بین‌المللی ساکاریا با دکتر اوزر اویگون معاون رئیس دانشگاه بین‌المللی ساکاریا دیدار و گفتگو کرد.
‌دکتر عسگری در این نشست پس از معرفی پژوهشکده بیمه به عنوان تنها مرکز علمی در حوزه آموزش و پژوهش بیمه در ایران به بیان برنامه‌های علمی پژوهشکده پرداخت. وی پس از تشریح برنامه‌های آموزشی و پژوهشی پژوهشکده بیمه به ویژه در حوزه تکافل خاطرنشان کرد، علیرغم نوپا بودن صنعت بیمه ایران در حوزه تکافل، کشور ترکیه تجرببات ارزشمندی در این حوزه و در حوزه مدیریت ریسک شرکتی (ERM) دارد. بر این اساس مذاکره و آغاز همکاری با نهادهای بیمه و تکافل این کشور به منظور انتقال دانش و سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه تکافل در ترکیه و همچنین راه اندازی آزمایشگاه ریسک پژوهشکده بیمه در دستور کار قرار گرفته است.
رئیس پژوهشکده بیمه همچنین با اشاره به فعالیت پنج گروه پژوهشی در پژوهشکده بیمه و حضور متخصصین رشته‌های آمار، ریاضیات، اقتصاد، مدیریت و … در راس این گروه‌ها، انجام طرح‌های پژوهشی مشترک با دانشگاه ساکاریا و برگزاری کارگاه آموزشی در ترکیه یا ایران را از زمینه‌های موجود برای همکاری مشترک دو مجموعه برشمرد. دکتر عسگری همچنین از معاون و سایر مدران ارشد حوزه معاونت دانشگاه ساکاریا برای حضور درهمایش بیمه و توسعه سال جاری و ارائه مقالات علمی دعوت به عمل آورد.
معاون رئیس دانشگاه بین‌المللی ساکاریا پس از خوشامدگویی و ابراز خشنودی از دیدار با هیات اعزامی پژوهشکده بیمه، آمادگی خود را برای هرگونه همکاری با پژوهشکده بیمه اعلام کرد.
دکتر اوزر اویگون با تبیین برنامه‌های آموزشی این دانشگاه، اولین گام برای آغاز همکاری‌های مشترک دو مجموعه را انعقاد تفاهم‌نامه دانست و تصریح کرد، در دانشگاه بین‌المللی ساکاریا ضمن ارائه دوره دکتری مطالعات اسلامی، امکان انجام پژوهش‌های دوجانبه با همکاری مشترک دانشجویان ترکیه و پژوهشگران سایر کشورها فراهم می‌باشد.
وی با اعلام آمادگی برای پذیرش دانشجویان ایرانی، اعزام دانشجویان دانشگاه ساکاریا به ایران، انجام طرح‌های پژوهشی و نگارش آثار علمی مشترک با پژوهشکده بیمه ابراز امیدواری کرد با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک دانشگاه ساکاریا و پژوهشکده بیمه، گام‌های موثری در راستای تسهیل فعالیت‌های مشترک دو مجموعه برداشته خواهد شد.
دکترمصطفی چالیشیر رییس دانشکده علوم سیاسی دانشگاه ساکاریا، سومین میزبان هیئت اعزامی پژوهشکده بیمه در این دانشگاه بود.
رئیس پژوهشکده بیمه در جلسه با رییس دانشکده علوم سیاسی دانشگاه ساکاریا پس از معرفی پژوهشکده بیمه و ارائه توضیحاتی در خصوص تعاملات پیشین با دانشگاه بین‌المللی ساکاریا اعلام کرد پژوهشکده از هرگونه ارتباطات علمی با دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی استقبال می‌کند و امید است با انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک با دانشگاه ساکاریا زمینه انجام طرح‌های پژوهشی مشترک، اعزام اعضای هیات علمی پژوهشکده بیمه در قالب فرصت مطالعاتی و نیز اعزام برخی از دانشجویان مقطع دکتری به دانشکده علوم سیاسی دانشگاه ساکاریا برای تحصیل در رشته‌های مرتبط با حوزه بیمه و بهره‌مندی از اساتید دانشگاه ساکاریا به عنوان استاد راهنما و مشاور برای نگارش پایان‌نامه‌های مقطع کارشناسی ارشد یا رساله دکتری فراهم گردد.
دکتر عسگری با اشاره به تاکید رئیس جمهور ایران به گسترش تعاملات بین المللی و آغاز ارائه محصولات تکافل برای اولین بار در ایران، همکاری مشترک با دانشگاه ساکاریا و به اشتراک گذاری تجربیات در زمینه‌های مختلف شامل تکافل، مدیریت ریسک، بیم‌سنجی و ..، انجام طرح‌های پژوهشی، اعزام دانشجویان ایرانی به دانشگاه ساکاریا، پذیرش دانشجویان این دانشگاه در ایران برای گذراندن دوره‌های تحصیلات تکمیلی و دوره فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی و برگزاری دوره‌های آموزشی حضوری و برخط را از زمینه‌های همکاری مورد نظر پژوهشکده بیمه عنوان کرد.
در ادامه دکترمصطفی چالیشیر رییس دانشکده علوم سیاسی دانشگاه ساکاریا به تشریح ساختار و گروه‌های آموزشی این دانشکده پرداخت و خاطرنشان کرد دانشکده علوم سیاسی دانشگاه ساکاریا دارای هفت گروه پژوهشی شامل ارتباطات بین الملل، اقتصاد، مالی دولتی، علوم سیاسی، اقتصادسنجی، اقتصاد و مالی اسلامی و‌ ارتباط با صنعت می‌باشد.
دکترمصطفی چالیشیر با علام موافقت و آمادگی این دانشکده برای آغاز همکاری‌های علمی در زمینه‌های مورد نظر پژوهشکده بیمه، از توسعه تعاملات دوجانبه استقبال و ابراز امیدواری کرد امضای تفاهم نامه با پژوهشکده بیمه بستر مناسب برای ارتقاء عملکرد صنعت بیمه طرفین را فراهم نماید.
رییس دانشکده علوم سیاسی دانشگاه ساکاریا همچنین آمادگی این دانشکده را برای اعزام دانشجویان به ایران، پذرش دانشجویان و دانش‌پژوهان ایرانی در دانشگاه ساکایا و گسترش ارتباطات اعضای هیئت علمی و متخصصین حوزه بیمه و تکافل دو مجموعه اعلام نمود.
در پایان سلسله دیدارهای هیئت اعزامی پژوهشکده بیمه با مدیران ارشد دانشگاه ساکاریا، آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان پژوهشکده بیمه و دانشگاه ساکاریا با حضور دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه، دکتر خاقان اصلان رئیس مرکز مطالعات اقتصاد و مالی اسلامی دانشگاه بین‌المللی ساکاریا، دکتر حمدی چیلینگیر[۷] ، دکتر صالح اولف [۸] ، دکتر علی جان ینیس [۹] و دکتر ارهان اکاش[۱۰] دانشیاران دانشگاه ساکاریا برگزار شد.
دکتر عسگری در آیین امضای تفاهم‌نامه، اعزام دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به دانشگاه ساکاریا، انجام طرح‌های پژوهشی در حوزه بیمه، تکافل، حوادث طبیعی و علوم بیم‌سنجی، انتشار اسناد علمی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در ترکیه یا ایران، برگزاری وبینارهای تخصصی را از جمله حوزه‌های همکاری دو مجموعه برشمرد و با اشاره به حمایت دولت ایران از اجرای تکافل و گسترش ارتباطات بین‌المللی با سایر کشورها، به بیان تعاملات بین‌المللی پژوهشکده بیمه با مالزی، اندونزی، امارات و … پرداخت. وی همچنین از مدیران ارشد دانشگاه ساکاریا برای حضور در همایش بیمه و توسعه ۱۴۰۲ دعوت کرد.
رئیس پژوهشکده بیمه پس از امضای تفاهم‌نامه با قدردانی از میهمان‌نوازی و استقبال گرم مدیران ارشد دانشگاه ساکاریا، نشست‌های کاری با بخش‌های مختلف این دانشگاه را بسیار ثمربخش ارزیابی و ابراز امیدواری کرد پس از انعقاد تفاهم‌تامه، همکاری‌های علمی دو مجموعه در حوزه‌های مختلف مرتبط با بیمه و تکافل آغاز گردد.
لازم به ذکر است این تفاهم‌نامه با هدف ایجاد چارچوب همکاری بین طرفین به منظور ارتقای فعالیت‌های مرتبط با توسعه و گسترش دانش در حوزه بیمه، تکافل و مالی اسلامی بر اساس منافع متقابل به امضا رسید و به موجب آن دو مجموعه در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی، برگزاری کارگاه، سمینار، وبینار، دوره فرصت مطاعاتی اعضای هیئت علمی، پژوهش در حوزه خدمات مالی اسلامی، ارائه مشاوره در حوزه‌های مورد نظر طرفین به منظور پیشبرد دانش و افزایش استعدادها در حوزه بیمه، تکافل و مالی اسلامی، انتشار اسناد علمی مشترک و … با یکدیگر همکاری خواهند داشت.
گفتنی است در پایان سلسله دیدارهای هیئت اعزامی پژوهشکده بیمه با مدیران ارشد دانشگاه ساکاریا، بازدید از بخش‌های اداری و کلاس‌های درس مرکز مطالعات اقتصاد و مالی اسلامی دانشگاه، کتابخانه، دانشکده علوم سیاسی، دانشگاه علوم کاربردی ساکاریا به عمل آمد. رئیس پژوهشکده بیمه همچنین طی نشستی صمیمانه با دانشجویان دانشگاه ساکاریا از کشورهای سودان، اتیوپی، سومالی، آفریقای مرکزی، الجزیره، تونس و … دیدار و گفتگو کرد.
شایان ذکر است، دانشگاه بین‌المللی ساکاریا (SAU) [11] یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های ترکیه است که بیش از ۸۵ هزار دانشجو دارد. فعالیت‌های پژوهشی و برنامه‌های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری این دانشگاه در حوزه‌های علوم، فناوری، مهندسی و علوم انسانی و نیز مدارج مربوط به کسب و کار، پزشکی، حقوق، پرستاری و دندانپزشکی همواره جز برترین‌های کشور ترکیه شناخته شده است. دانشگاه ساکاریا به عنوان اولین و تنها دانشگاه دولتی ترکیه دارای پنج مؤسسه شامل علوم تربیتی، علوم طبیعی، علوم سلامت، علوم اجتماعی و خاورمیانه است و گواهی کیفیت ایزو ۲۰۰۲ و نیز گواهی شایستگی کیفیت برتر EFQM را دریافت نموده است.
مرکز مطالعات اقتصاد و مالی اسلامی دانشگاه ساکاریا نیز در سال ۲۰۱۴ تأسیس شده است و اندیشمندان به نامی در آن به تدریس مشغول هستند. این مرکز مطالعاتی، کارشناسی ارشد مالی و اقتصاد اسلامی ارائه می‌کند و به دنبال آن است تا دکتری مالی اسلامی و تکافل را ارائه نماید.

۲۰۲۳۱۰۳۱_۱۰۴۳۰۰٫jpg

۲۰۲۳۱۰۳۱_۱۰۴۳۱۶٫jpg

۲۰۲۳۱۰۳۱_۱۱۴۶۱۰٫jpg

۲۰۲۳۱۰۳۱_۱۱۲۹۵۷٫jpg

۲۰۲۳۱۰۳۱_۱۱۵۶۰۹٫jpg

۲۰۲۳۱۰۳۱_۱۲۱۲۱۹٫jpg

img-20231031-wa0013.jpg

img-20231106-wa0027.jpg

img-20231031-wa0003.jpg

img-20231106-wa0031.jpg

img-20231106-wa0022.jpg

[۱] İSEFAM

[۲] Prof Dr Ozer uygun

[۳] Mustafa Çalişir

[۴] Erhan Akkaş

[۵] Salih Ulev

[۶] Enterprise Risk Management

[۷] Erhan Akkaş

[۸] Salih Ulev

[۹] Ali Can Yenice

[۱۰] Erhan Akkaş

[۱۱] Sakarya Üniversitesi – Sakarya University

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.