×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

در راستای گسترش تعاملات بین‌المللی و بهره‌مندی از دانش روز دنیا در حوزه بیمه و تکافل، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان پژوهشکده بیمه و انجمن بیمه عمومی اندونزی (AAUI) منعقد شد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و بین الملل پژوهشکده بیمه در این نشست که روز سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ به میزبانی انجمن بیمه عمومی اندونزی  (AAUI) [۱] و با حضور دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه، بودی هروان [۲] رئیس انجمن بیمه عمومی اندونزی، هِدی آگوس پریتاسا [۳] نایب رئیس انجمن بیمه عمومی اندونزی در امور اعضا و همکاری‌های نهادی، برن دیوانتو [۴] مدیر اجرایی انجمن بیمه عمومی اندونزی و کارولین بایشن سوناریو [۵] مدیر اجرایی انجمن بیمه عمومی اندونزی برگزار گردید، دکتر عسگری ابتدا به معرفی پژوهشکده بیمه به عنوان تنها مرکز آموزش و پژوهش در صنعت بیمه ایران پرداخت و پس از معرفی گروه‌های پژوهشی و متخصصین پژوهشکده بیمه در زمینه بیمه، اقتصاد، ریاضیات، آمار، بیم‌سنجی و …، صنعت بیمه ایران را در حوزه تکافل نوپا توصیف کرد و خواستار انتقال دانش و تجربیات میان دو مجموعه در حوزه بیمه رایج و تکافل شد.
رئیس پژوهشکده بیمه پس از معرفی ارکان و ساختار صنعت بیمه ایران، به معرفی گروه‌های پژوهشی پژوهشکده بیمه پرداخت و آمادگی اعضای هیئت علمی پژوهشکده بیمه برای همکاری با این انجمن را اعلام کرد.
رئیس پژوهشکده بیمه با اعلام آمادگی برای آغاز همکاری مشترک با انجمن بیمه عمومی اندونزی در حوزه‌های مختلف اعم از انجام طرح‌های پژوهشی، آموزش و انتشار اسناد علمی، به نشست مشترک مدیران صنعت بیمه با رئیس جمهور ایران و تاکید ایشان بر راه‌اندازی تکافل و گسترش ارتباطات بین المللی و حمایت از فعالیت در این حوزه‌ها اشاره کرد.
دکتر عسگری اهداف راهبردی انجمن بیمه عمومی اندونزی را به اهداف تکافل مانند شفافیت نزدیک دانست و خاطرنشان کرد، از آنجاکه بسیاری از شرکت‌های بیمه در اندونزی تحت نظارت انجمن بیمه عمومی اندونزی فعالیت می کنند، پژوهشکده بیمه آمادگی کامل دارد تا برنامه‌های آموزشی خود را در تهران یا دبی (شعبه بیمه ایران در امارات) با همکاری این انجمن برگزار نماید.
دکتر عسگری خواستار ارائه طرح‌نامه انجمن در زمینه آموزش کوتاه مدت به صورت وبینار یا چهره به چهره شد و با ارائه جزئیاتی از همایش بیمه و توسعه سال جاری، از رئیس و مدران ارشد انجمن بیمه عمومی اندونزی جهت حضور در همایش به عنوان سخنران کلیدی و ارائه مقالات علمی دعوت کرد.
دکتر عسگری با اشاره به سابقه بیش از ۴۰ ساله ایران در بانکداری اسلامی، به آغاز راه‌اندازی تکافل در ایران از سال گذشته، راه اندازی کارگروه تکافل پژوهشکده بیمه و تاسیس شورای فقهی صنعت بیمه اشاره و راه‌اندازی اولین شرکت تخصصی تکافل در ایران را به عنوان یکی از اهداف اصلی پژوهشکده بیمه در سال جاری برشمرد.
وی بیمه مبتنی بر شریعت را از نوآوری‌های کشور اندونزی و با گستره وسیع‌تر بیشتر نسبت به تکافل عنوان کرد و افزود؛ بیمه مبتنی بر شریعت یکی از وجوهی است که علاقمند به دریافت تجربیات کشور اندونزی در خصوص آن هستیم.
دکتر عسگری با تبیین محورهای اصلی همایش بیمه و توسعه سال جاری تصریح کرد به سبب بروز چندین زلزله در شهرهای مختلف ایران و نقش حیاتی بیمه حوادث فاجعه بار برای صنعت بیمه ایران، یکی از محورهای همایش به حوادث فاجعه بار اختصاص یافته است و بر این اساس از متخصصین انجمن جهت ارائه مقالات علمی در زمینه محورهای همایش به ویژه حوادث فاجعه بار  دعوت به عمل می‌آید.
رئیس پژوهشکده با اشاره به همکاری‌های متعدد پژوهشکده بیمه با دانشگاه‌ها و موسسات بیمه و تکافل کشور مالزی از جمله انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی IIUM و دانشگاه اینسیف و همچنین سفر رئیس جمهور ایران به اندونزی، بر اهمیت ارتباطات علمی بین‌المللی میان صنعت و دانشگاه کشورهای مسلمان در راستای ارتقاء عملکرد دو کشور در حوزه بیمه و خودکفایی نسبت به کشورهای تاکید کرد.
در ادامه، بودی هروان رئیس انجمن بیمه عمومی اندونزی با قدردانی از پژوهشکده بیمه و تاکید بر شفافیت به عنوان یکی از مهم‌ترین وجوه بیمه، از ارائه محصولات بیمه مبتنی بر شریعت در کنار محصولات بیمه رایج در این کشور خبر داد و آمادگی انجمن بیمه عمومی اندونزی را برای همکاری با پژوهشکده بیمه در زمینه انتقال دانش وفناوری و تقویت ظرفیت بخش بیمه اتکائی ایران به صورت B2B (کسب و کار به کسب و کار) یا دولت با دولت یا نهاد ناظر با نهاد ناظر، اعلام کرد.
رئیس انجمن بیمه عمومی اندونزی وضعیت صنعت بیمه و تکافل ایران را دارای تشابه زیاد با کشور اندونزی دانست و افزود، انجمن بیمه عمومی اندونزی پژوهش‌های زیادی در حوزه حوادث فاجعه بار انجام داده است و به همین دلیل می‌تواد در این زمینه همکاری‌های موثری با پژوهشکده بیمه داشته باشد. وی از برگزاری همایش سه روزه انجمن بیمه عمومی اندونزی در بالی در ماه آینده میلادی خبر داد و ضمن دعوت از رئیس پژوهشکده بیمه برای حضور در این نشست به منظور آشنایی با نحوه فعالیت انجمن، شرایط بازار در بخش بیمه و بیمه اتکائی افزود، در این همایش تعداد زیادی از کشورهای مختلف حضور دارند و دانش خود را در زمینه بیمه و بیمه مبتنی بر شریعت به اشتراک خواهند گذاشت.
پس از آن خانم ویدیا واتی خزانه‌دار هیئت اجرایی انجمن بیمه عمومی اندونزی تاکید کرد، شورای بیمه آسه‌آن [۶] متشکل از ۱۵ انجمن در منطقه آسه‌آن است که یکی از ۱۵ عضو آن انجمن بیمه عمومی اندونزی (AAUI) است. دیگر عضو آن انجمن بیمه عمر است. وی با ابراز خرسندی ا ز آغاز همکاری با پژوهشکده بیمه تصریح کرد، نشست سالانه انجمن بیمه عمومی اندونزی در بالی در روز ۵ دسامبر ۲۰۲۳ آغاز می‌گردد و با برگزاری نشست‌های تخصصی در روزهای ۶ تا ۷ دسامبر ادامه می‌یابد. در این نشست تمامی اعضای انجمن، با یکدیگر و با نهاد ناظر دیدار خواهند داشت. پژوهشکده بیمه نیز می‌تواند، در صورت تمایل به دو شیوه‌ حضوری و برخط  در این نشست مشارکت داشته باشد.
هدی آگوس پریتاسا نایب رئیس انجمن بیمه عمومی اندونزی در امور اعضا و همکاری‌های نهادی نیز تمایل و آمادگی خود را برای آغاز و گسترش همکاری‌های دوجانبه با پژوهشکده بیمه اعلام کرد.
در بخش پایانی نشست مشترک پژوهشکده بیمه با انجمن بیمه عمومی اندونزی تفاهم‌نامه همکاری مشترک در زمینه آموزش و پژوهش به امضای طرفین رسید.
رئیس انجمن بیمه عمومی اندونزی در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری، پس از قدردانی از هیئت اعزامی پژوهشکده بیمه، این روز را روز مهمی برای انجمن بیمه عمومی اندونزی توصیف و اعلام کرد؛ آمادگی کامل داریم تا ضمن همکاری در زمینه توسعه بیمه در کشور ایران، دانش و تجربه مورد نیاز صنعت بیمه ایران را در اختیار فعالان و علاقه‌مندان این حوزه قرار دهیم.
رئیس پژوهشکده بیمه نیز با قدردانی از انجمن بیمه عمر اندونزی و ابراز خرسندی از حضور در این انجمن، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک را نشات گرفته از اعتماد متقابل میان دو مجموعه دانست و تصریح کرد،  پژوهشکده بیمه تنها مرکز تحقیق و توسعه صنعت بیمه ایران و مسئول آموزش و پژوهش فعالان این صنعت می‌باشد و امید است ضمن بهره‌مندی از تجربیات ارزشمند انجمن بیمه عمومی اندونزی در حوزه پژوهش و انتشار اسناد علمی، آموزه‌های مفید و موثری از انجمن و مؤسسات مرتبط با آن جهت ارائه به صنعت بیمه ایران حاصل گردد.
شایان ذکر است، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان پژوهشکده بیمه و انجمن بیمه عمومی اندونزی با هدف ایجاد چارچوب همکاری بین طرفین به منظور ارتقای فعالیت‌های مرتبط با توسعه و گسترش دانش در حوزه بیمه، تکافل و مالی اسلامی بر اساس منافع متقابل، امضا شد. به موجب این تفاهم‌نامه انجمن بیمه عمومی اندونزی در سازماندهی مشترک برنامه‌های یادگیری و آموزش‌های کوتاه‌مدت، برگزاری کارگاه، سمینار، وبینار و رویدادهای مشابه؛ انجام طرح‌های پژوهشی و انتشار استاد علمی مشترک؛ ارائه مشاوره و برنامه‌های مشورتی در حوزه‌های مورد نظر طرفین به منظور پیشبرد دانش و افزایش استعدادها در حوزه بیمه، تکافل و مالی اسلامی، با پژوهشکده بیمه همکاری خواهد داشت.
گفتنی است انجمن بیمه عمومی اندونزی (AAUI) [۷] در سال ۲۰۰۲ میلادی تأسیس شد و هم‌اکنون ۸۲ عضو از میان شرکت‌های بیمه عمومی و شرکت‌های بیمه اتکائی دارد که در ۳۲ شعبه در سرتاسر کشور اندونزی مشغول به خدمت‌رسانی هستند. تمامی فعالیت‌های این انجمن دارای ماهیت غیرانتفاعی و منطبق با مقررات و قوانین اندونزی است.
از وظایف اصلی این انجمن می‌توان به تدوین استانداردهای عملیاتی و قوانین اخلاقی برای بازاریابی محصولات بیمه به منظور داشتن بازار رقابتی منصفانه، تدوین پروفایل ریسک، بهبود ظرفیت ملی نگهداری بیمه، هماهنگی جهت رسیدگی به برخی ریسک‌های خاص، آموزش و پژوهش، صدور گواهی نمایندگان بیمه عمومی، تقویت و حفظ هماهنگی بین اعضا، افزایش آگاهی اعضا برای انطباق با قوانین، تحقق رفتار حرفه‌ای به عنوان حس مسئولیت اعضا نسبت به جامعه، نیابت اعضا در نشست‌های مختلف در میان نهادهای داخلی و خارجی، ایجاد فضای کسب و کار سلامت و شفاف، ایجاد فرصت‌های تجاری و راهبری اعضا برای تقویت همکاری‌های ملی و بین‌المللی اشاره کرد.

20230905_100243.jpg
20230905_103200.jpg
20230905_102934.jpg
20230905_103539.jpg
20230905_103614.jpg
20230905_103624.jpg

[۱] Asosiasi Asuransi Umum Indonesia) AAUI(

[۲] Budi Herawan

[۳] Heddy Agus Pritasa

[۴] Bern Dwyanto

[۵] Carolyn Baytion Sunaryo

[۶] ASEAN Insurance Council

[۷] General Insurance Association of Indonesia (Asosiasi Asuransi Umum Indonesia –AAUI)

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.