×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
انصارالله: آمریکا طرف محاصره‌کننده یمن است

به گزارش کیوسک خبر به نقل از سایت شبکه المسیره، محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن در جریان راهپیمایی عظیم در صنعا، پایتخت گفت: قانون بین‌الملل به هر کشوری اجازه نمی‌دهد ملت یمن را محاصره کند. محاصره یمن ثابت کرد ائتلاف سعودی همه را بدون استثنا هدف گرفته است.
او تصریح کرد: بعد از انتقال بانک مرکزی دشمن شروع به قطع حقوق کارمندان و توقف واردات از کل گذرگاه‌ها و بنادر مرتبط با صنعا و سرازیر شدن پول‌ها به جیب مجریان خود کرد.
الحوثی گفت: ما در محاصره هستیم با وجود آن ما را متهم می‌کنند که باعث محاصره شده‌ایم تا حقایق را وارونه نشان دهند و آن را جعل کنند، این چیزی است که واشنگتن به آن عادت کرده است. آمریکا از سیاست دشمن حمایت می‌کند. از طریق رسانه‌های مختلف از آن حمایت می‌کند و این ثابت می‌کند که جنگ علیه ملت یمن است.
الحوثی اشاره کرد: زمانی که نیمی از حقوق کارمندان تامین و پرداخت شد ائتلاف سعودی ورود مشتقات نفتی به الحدیده را متوقف کرد این مساله را فرستاده سابق سازمان ملل گفت. مدعی هستند درآمدهای بندر الحدیده جوابگوی حقوق کارمندان است زمانی که برای چندین ماه این درآمدها جمع شد تنها پاسخ‌گوی نصفی از حقوق کارمندان بود.
او همچنین تاکید کرد، کسانی که نفت را وارد می‌کنند و آن را در بازار سیاه می‌فروشند شخصیت‌هایی هستند که با قوت و روزی مردم بازی می‌کنند و با گروه‌های دشمن مرتبط هستند.
عضو شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد: ما نیاز به هیچ کمک گروه‌های ائتلاف دشمن نداریم و آنها اگر درآمدهای بنادر و نفت و گاز را برگردانند ما متعهد به پرداخت کل حقوق کارمندان خواهیم بود.
او اضافه کرد: آمریکا به طور مداوم تلاش می‌کند ریال را مقابل دلار هدف بگیرد و اگر کسی نبود که مقابل جنگ دشمنان اقتصادی بایستد نرخ دلار به رقم‌های بالایی می‌رسید.
الحوثی با ترغیب همه برای اینکه از دشمن و تدابیر ظالمانه آن حرف بزنند، اشاره کرد، ملت یمن هوشیار هستند و می‌دانند که مقامات در صنعا به رغم توطئه‌ها محافظ امنیت و ثبات آنها هستند.
او بار دیگر تاکید کرد، آمریکا طرف محاصره کننده است و ملت یمن را می‌کشد و عربستان و امارات تنها ابزارهایی در خدمت طرح آمریکایی هستند.
او در پایان سخنرانی خود گفت: آمریکا کسی است که در کنار جامعه جهانی مسؤولیت پیامدهای تصمیم افزایش نرخ تعرفه گمرکی را برعهده دارد و باید دست از شعارهای جعلی و فریبکارانه بردارند.
همچنین در این تظاهرات بیانیه‌ای تحت عنوان “محاصره، افزایش نرخ دلار گمرکی جنایت آمریکایی است”، صادر شد.
در این بیانیه آمده است: آمریکا مسؤول خصومت و محاصره‌ ملت یمن است. افزایش نرخ تعرفه گمرکی تصمیمی آمریکایی است که ابزارهایش اجرا می‌کنند. سیاست گرسنگی دادن، محاصره و در تنگنا قرار دادن ملت ما یکی از انواع جنگ اقتصادی علیه ماست.
در بیانیه راهپیمایی صنعا عنوان شد: از یگان‌های موشکی و پهپادی می‌خواهیم حملات دردناک به عمق نیروهای دشمن را افزایش دهند. اقدامات دزدی دریایی علیه کشتی‌های حامل سوخت جنایت جنگی محکوم است.
در این بیانیه تصریح شد: بازگشایی فرودگاه صنعا و بندر الحدیده و دسترسی به غذا و دارو حقوقی مقدسی هستند که سازش بر سر آنها را نمی‌پذیریم. ما سکوت بین‌المللی در برابر اقدام عمدی عربستان در استفاده از محاصره به عنوان ورق جنگ را محکوم می‌کنیم.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.