×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
امیدواریم در روزهای آینده فضای چند صدایی در رسانه ملی حاکم شود

به گزارش کیوسک خبر، محسن هاشمی در ابتدای سیصدمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: ده روز تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باقیمانده است و امیداوریم فضای بخش قابل توجهی از جامعه که تاکنون عدم مشارکت درانتخابات است، تغییر کند. یکی از عوامل نا امید کردن مردم از صندوقهای رای، احساس عدم تاثیر و سخن گفتن از بالا به پایین برخی مسئولان و نهادهای نظارتی است، عملکرد تبعیض آمیز صداوسیما نیز این احساس را در مردم تشدید می کند.امیدواریم در روزهای آینده با تغییر رویکردها شاهد مشارکت هر چه بیشتر مردم باشیم.

وی افزود: با وجود آنکه رهبرانقلاب در سخنرانی سالگرد امام، نقش حساس و تعیین کننده مردم در جمهوری اسلامی را تبیین کردند اما هنوز جریانی قدرتمند وجود دارد که نقش مردم را زینتی و ظاهری می داند و مبنای شرعی و حقوقی برای نظر و حضور مردم قائل نیست. بخش مهم دیگر سخنان رهبر انقلاب در گلایه و انتقاد از فضای ایجاد شده علیه کاندیداهای ردصلاحیت شده و تصریح برجبران توسط دستگاههای مسئول نیز با بی تفاوتی مخاطبان این انتقاد و مطالبه رهبری مواجه شده است و شاهد هیچگونه اقدام وجبران مسئولانه ای نبودیم.

وی ادامه داد: عبور از توصیه ها، مطالبات و دستورات وسیاستهای ابلاغی رهبرانقلاب توسط دستگاهها ومسئولان مدعی ولایتمداری پذیرفته نیست و افکارعمومی انتظار دارد نهادهایی که افراد و شخصیتها را با عنوان عدم التزام به ولایت فقیه ردصلاحیت می کنند خود به ولایت فقیه ملتزم باشند.

وی تاکید کرد: از صداوسیما نیز که نقش پررنگی در فضای سرد و عدم مشارکت جویانه فعلی در انتخابات دارد، انتظار می رود در ده روز باقیمانده در عملکرد خود تجدید نظر کند و حداقل تا انتخابات فضای چندصدایی را در رسانه ملی حاکم کند.