×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

با هدف ایجاد چارچوب همکاری بین طرفین به منظور ارتقای فعالیت‌های مرتبط با توسعه و گسترش دانش در حوزه بیمه، تکافل و مالی اسلامی بر اساس منافع متقابل، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان پژوهشکده بیمه و آکادمی جهانی حرفه‌ای کینگز (دبی) امضا شد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، به موجب این تفاهم‌نامه، آکادمی کینگز در برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت در زمینه مدیریت ریسک، مدیریت ریسک شرکتی، مدیریت ریسک مالی، حاکمیت شرکتی، مدیریت مالی، مدیریت بیمه، بازاریابی و فروش، مدیریت استراتژیک، مجموعه دوره‌های مدیریت بیمه (شامل مدیریت ریسک بیمه و خسارات، بیمه حوادث، بیمه کشاورزی، دوره حرفه‌ای عمومی بیمه، بیمه گروهی، بیمه درمان، بیمه منازل، بیمه عمر و مسئولیت، بیمه مخاطرات، بیمه بازنشستگی و تکافل) با پژوهشکده بیمه همکاری خواهد داشت. آکادمی کینگز همچنین متعهد گردید تا در زمینه فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی پژوهشکده بیمه، برگزاری کارگاه، سمینار، وبینار، پژوهش در حوزه خدمات مالی اسلامی؛ ارائه مشاوره در حوزه‌های مورد نظر طرفین به منظور پیشبرد دانش و افزایش استعدادها در حوزه بیمه، تکافل و مالی اسلامی، با پژوهشکده بیمه همکاری داشته باشد.
در نشست امضای تفاهم‌نامه میان پژوهشکده بیمه و آکادمی جهانی حرفه‌ای کینگز که روز سه‌شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ (۲۸ فوریه ۲۰۲۳) ساعت ۱۶:۰۰، به میزبانی آکادمی جهانی حرفه‌ای کینگز و با حضور دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه، دکتر شهرام رضا پور مشاور بین‌الملل رئیس پژوهشکده بیمه، بال گوپال گودرائو مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره آکادمی حرفه‌ای جهانی کینگز، رونالد دسوزا مدیر عملیات آکادمی، آقای سانگسِن، رئیس اجرائی آکادمی، خانم جوانا، مدیر منطقه منا آکادمی و آقای استفان، رئیس بازاریابی آکادمی برگزار شد، دکتر عسگری با معرفی پژوهشکده بیمه و تأکید بر اهمیت انعقاد تفاهم‌نامه و همکاری مشترک پژوهشکده بیمه و آکادمی کینگز به معرفی هیئت ایرانی پرداخت و ابراز امیدواری کرد که اولین گروه از دانش‌پژوهان ایرانی پس از ماه مبارک رمضان به آکادمی کینگز اعزام شوند.
رئیس پژوهشکده بیمه با اشاره به راه‌اندازی تکافل در ایران خاطرنشان کرد؛ پژوهشکده بیمه برنامه‌های آموزشی آکادمی کینگز را دریافت، بررسی و موارد ضروری برای صنعت بیمه ایران را انتخاب کرده است و انتظار می‌رود که در ماه ژوئن یا جولای، اولین گروه دانش‌پژوهان ایرانی برای آموزش به آکادمی کینگز اعزام شوند.
وی همچنین از مدیران ارشد آکادمی کینگز برای سخنرانی و ارائه مقاله در همایش تیرماه پژوهشکده بیمه با محوریت اثرگذاری متقابل بیمه رایج و تکافل دعوت کرد.
در ادامه رونالد دسوزا مدیر عملیات آکادمی حرفه‌ای جهانی کینگز با اشاره به وجود بیش از ۱۰ محصول آموزشی بانکداری و مالی اسلامی در آکادکی کینگز افزود؛ آکادمی کینگز گواهینامه دکتری جهانی در صنایع مختلف مانند بانکداری صادر می‌کند و تکافل یا مالی اسلامی می‌تواند بخشی از فعالیت دانشجویان دکتری در این حوزه باشد.
مدیر عملیات آکادمی حرفه‌ای جهانی کینگز ضمن اعلام تمایل این آکادمی برای همکاری با پژوهشکده بیمه، تصریح کرد؛ در زمینه برگزاری وبینار، قطعا می‌توانیم با پژوهشکده بیمه همکاری کنیم. تلاش ما آموزش نیست بلکه راهنمایی و مربی‌گری است. برخی برنامه‌های ما، دو تا سه ساله است که معادل ۵ سال تجربه خواهد بود. آکادمی کینگز با بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول همکاری دارد و در حوزه‌هایی مانند مدیریت دارایی، بانکداری، مدیریت پروژه نیز تبحر دارد. همچنین با برخی بانک‌های مهم در جهان حتی بانک‌های مرکزی مرتبط هستیم. آموزش‌های آکادمی کینگز بسیار باکیفیت است و برای مثال در حوزه حسابرسی، بر حسابرسی مبتنی بر ریسک تاکید داریم که برای آینده و دنیای بهم‌پیوسته است.
در ادامه این نشست، دکتر عسگری به ارائه نتایج مورد انتظار از تفاهم‌نامه بین پژوهشکده و آکادمی کینگز و ارتباط بین ایران و هند پرداخت و در پایان این نشست تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان پژوهشکده بیمه و آکادمی جهانی حرفه‌ای کینگز به امضا رسید.
گفتنی است در این نشست ۸ نفر مرکب از اعضای هیئت علمی پژوهشکده و مدیران و کارشناسان صنعت بیمه که برای شرکت در اولین دوره آموزشی بین‌المللی بیمه رایج عازم دبی شده بودند نیز حضور داشتند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.